سامانه های تحصیلی

سامانه میهمانی وزارت بهداشت guest.behdasht.gov.ir

معاونت آموزشی وزارت بهداشت به منظور بررسی درخواست های دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی برای دریافت انتقالی میهمان، سامانه میهمانی وزارت بهداشت را راه اندازی کرده تا از این طریق دانشجویان این دانشگاه ها نیازی به مراجعه و مکاتبات حضوری جهت ثبت و پیگیری درخواست انتقالی میهمان نداشته باشند.

بهتر است بدانیم تایید انتقالی میهمان در دانشگاه های علوم پزشکی برای تمامی درخواست ها انجام نمی شود بلکه دانشجو باید از یکسری شرایط تعیین شده توسط معاونت آموزشی برخوردار باشد. در سامانه مذکور امکان ثبت درخواست برای دستیاران بالینی، افرادی که سهمیه ایثارگری دارند و همچنین سایر دانشجویان به صورت مجزا فراهم شده است.

به دلیل چند مرحله ای بودن ثبت درخواست انتقالی میهمان در سامانه متعلق به معاونت آموزشی وزارت بهداشت، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه ثبت و پیگیری درخواست انتقالی در سامانه میهمانی وزارت بهداشت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه میهمانی وزارت بهداشت

یکی از امکاناتی که در اختیار دانشجویان غیر بومی دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد، امکان ثبت درخواست انتقالی به صورت میهمان می باشد.

در واقع دانشجویانی که محل تحصیل و زندگی آنان مجزا است می توانند با در نظر گرفتن شرایط انتقالی دانشگاه های علوم پزشکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه مبدا و یا مقصد، درخواست خود را در سامانه میهمانی وزارت بهداشت به ثبت برسانند تا توسط کمیسیون مربوطه بررسی شود.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین در سامانه مذکور علاوه بر ثبت درخواست امکان پیگیری نتیجه درخواست نیز فراهم شده است. طی سالیان گذشته و قبل از راه اندازی سامانه میهمانی، دانشجویانی که قصد دریافت انتقالی داشتند باید درخواست خود را به صورت کتبی به دانشگاه مبدا تحویل داده، با دانشگاه مقصد مکاتبه انجام می دادند، بعد از مراجعات حضوری فراوان و اتلاف وقت از نتیجه درخواست خود مطلع می شدند.

خوشبختانه با راه اندازی سامانه میهمان این امکان فراهم شده تا دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق سامانه میهمانی وزارت بهداشت درخواست خود را به ثبت رسانده و نتیجه آن را نیز پیگیری نمایند.

برای اطلاع از جزئیات انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است کمیسیون بررسی درخواست های انتقالی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی فقط درخواست هایی که از طریق سامانه میهمانی به ثبت رسیده باشند را مورد بررسی قرار می دهند و به هیچ درخواستی که به صورت حضوری به دانشگاه ها تحویل داده شوند، پاسخ نخواهند داد. بنابراین بهتر است بدون اتلاف وقت درخواست خود را در سامانه میهمانی به ثبت رسانده و نتیجه آن را نیز پیگیری کنید.

ورود به سامانه میهمانی وزارت بهداشت guest.behdasht.gov.ir

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در راستای گسترش خدمات غیر حضوری به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اقدام به راه اندازی سامانه میهمانی وزارت بهداشت کرده است.

سامانه مذکور با هدف ثبت و پیگیری درخواست انتقالی دانشجویان غیر بومی این دانشگاه ها طراحی شده و در حال حاضر در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

برای اطلاع از امکانات سامانه نماد مدارس بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر تمامی مراحل ثبت و پیگیری درخواست انتقالی از طریق سامانه میهمانی وزارت بهداشت و به صورت غیر حضوری انجام شده و دانشجویان نیازی به مراجعات حضوری در رابطه با درخواست انتقالی میهمان ندارند.

با توجه به توضیحات گفته شده برای ورود به سامانه میهمانی وزارت بهداشت باید نشانی اینترنتی guest.behdasht.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه میهمانی وزارت بهداشت

همانطور که گفتیم در این سامانه امکان ثبت درخواست انتقالی دانشجویان، دستیاران بالینی و کسانی که سهمیه ایثارگری دارند به صورت مجزا فراهم می باشد. به همین منظور در قسمت ابتدایی صفحه اصلی لینک مربوط به دستیاران بالینی و افراد دارای سهمیه ایثارگری جهت ورود به سامانه قرار داده شده است.

برای اطلاع از بخش های پورتال مدارس سما بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت درخواست میهمانی در سامانه وزارت بهداشت

همانطور که گفتیم معاونت آموزشی وزارت بهداشت شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان غیر بومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بتوانند به صورت غیر حضوری از طریق سامانه میهمانی وزارت بهداشت، درخواست انتقالی میهمان خود را به ثبت برسانند.

برای اطلاع از مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین برای ثبت درخواست انتقالی باید نشانی اینترنتی guest.behdasht.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس در قسمت انتهایی صفحه شماره دانشجویی و کد ملی خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ثبت درخواست جدید” کلیک نمایید.

ثبت درخواست در سامانه میهمانی وزارت بهداشت

اولین مرحله ثبت درخواست انتقالی مربوط به تکمیل اطلاعات و درج دلیل تقاضای انتقالی میهمان می باشد.

درج دلیل تقاضای انتقالی میهمان

در مرحله جدید باید اولویت های مورد نظر خود یعنی نام دانشگاه های دلخواه جهت دریافت انتقالی را از طریق کلیک بر روی گزینه “اضافه کردن سطر” انتخاب کنید.

انتخاب اولویت های انتقالی میهمان

لازم به ذکر است امکان حذف یا تغییر جایگاه اولویت های انتخابی در انتهای صفحه قبلی و مطابق با تصویر زیر برای دانشجویان فراهم شده است.

تغییر اولویت های انتخاب شده

با انجام مراحل قبلی حال باید آدرس محل سکونت خود را با جزئیاتی که سامانه مشخص کرده در قسمت های مربوطه وارد کنید.

درج آدرس در سامانه میهمانی وزارت بهداشت

در نهایت باید تصویر مدارک خواسته شده را در سامانه میهمانی وزارت بهداشت بارگذاری کرده و بر روی گزینه “ارسال فایل” کلیک نمایید. همچنین در این صفحه امکان حذف مدارک بارگذاری شده نیز برای دانشجویان فراهم می باشد.

بارگذاری مدارک در سامانه میهمانی وزارت بهداشت

بعد از انجام تمامی مراحل ثبت درخواست انتقالی میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی، پیامی مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد، بنابراین باید منتظر انجام بررسی ها و اعلام نتایج باشید.

بررسی درخواست انتقالی میهمان

برای اطلاع از نحوه دریافت کد رهگیری از سایت آجا بر روی لینک کلیک کنید.

مشاهده نتایج درخواست میهمانی در سامانه علوم پزشکی

در قسمت قبلی همین مقاله نحوه ثبت درخواست انتقالی میهمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور را توضیح دادیم، بهتر است بدانیم امکان ثبت درخواست فقط در بازه های زمانی مشخصی که از جانب معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام می شود، امکان پذیر خواهد بود.

بنابراین خارج از بازه زمانی مشخص شده دانشجویان علوم پزشکی فقط می توانند برای پیگیری نتیجه درخواست خود به سامانه میهمانی وزارت بهداشت وارد شوند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی gust.behdasht.gov.ir وارد صفحه اصلی سامانه مذکور شده و مطابق با تصویر زیر شماره دانشجویی و کد ملی خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “پیگیری درخواست میهمانی ثبت شده” کلیک نمایید.

پیگیری درخواست انتقالی میهمان

در صورتی که با درخواست انتقالی شما موافقت نشده باشد پیامی با همین عنوان نمایش داده خواهد شد، برای مشاهده دلیل عدم موافقت باید گزینه “ok” را انتخاب کنید.

عدم موافقت با درخواست انتقالی

چنانچه با درخواست انتقالی میهمان شما در دانشگاه علوم پزشکی مبدا موافقت شده باشد پیامی مبنی بر بررسی درخواست توسط آموزش دانشگاه برای شما نمایش داده خواهد شد.

موافقت با درخواست میهمانی

در صورت تایید دانشگاه مبدا با درخواست انتقالی میهمان شما، سامانه میهمانی وزارت بهداشت به صورت خودکار درخواست را برای دانشگاه مقصد ارسال خواهد کرد، حال باید مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید.

ارسال مدارک انتقالی به دانشگاه مقصد

در مرحله جدید باید وضعیت ایثارگری و اطلاعات تکمیلی را در قسمت های مشخص شده وارد کرده و در نهایت تصویر مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید.

تعیین وضعیت ایثارگری در سامانه میهمانی وزارت بهداشت

بعد از انجام مراحل گفته شده باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ارسال فایل” کلیک کرده و حتما گزینه “ذخیره اطلاعات” را انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت هیچ یک از مدارک و مشخصاتی که در سامانه میهمانی وزارت بهداشت وارد کرده اید برای دانشگاه مقصد ارسال نخواهد شد.

ذخیره اطلاعات در سامانه میهمانی وزارت بهداشت

چگونه می توان به سامانه میهمانی وزارت بهداشت وارد شد؟

برای ورود به سامانه انتقالی میهمان وزارت بهداشت باید از نشانی اینترنتی gust.behdasht.gov.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا در هر زمانی که بخواهیم امکان ثبت درخواست انتقالی میهمان دانشگاه های علوم پزشکی فراهم می باشد؟

خیر، امکان ثبت درخواست انتقالی میهمان در بازه های زمانی مشخصی که معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام می کند، فراهم خواهد بود.

آیا با تمامی درخواست های وارد شده در سامانه میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی موافقت می شود؟

خیر، درخواست ها و شرایط دانشجویان باید با قوانین و ضوابط تعیین شده معاونت آموزشی وزارت بهداشت مطابقت داشته باشند، در غیر این صورت با آن ها موافقت نخواهد شد.

آیا می توان به صورت حضوری درخواست انتقالی میهمان را به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل داد؟

خیر، درخواست های انتقالی میهمان باید در سامانه میهمانی متعلق به وزارت بهداشت به ثبت برسند، در غیر این صورت مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *