سامانه های اجتماعی

سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، سامانه منبع یاب را به منظور دسترسی راحت تر اساتید، دانشجویان و پژوهشگران رشته های علوم پزشکی به منابع مطالعاتی و تحقیقاتی راه اندازی کرده است. در سایت منبع یاب امکانات مختلفی قرار داده شده تا افراد متقاضی به راحتی بتوانند جستجو مورد نظر را انجام داده و به منابع خاصی دسترسی پیدا کنند. بدون شک دانشجویان، اساتید و پژوهشگران رشته های علوم پزشکی به سایتی مانند منبع یاب نیاز دارند تا در کمترین زمان ممکن تحقیقات خود را انجام دهند.

در این سایت امکانی فراهم شده تا با درج نام کتاب، مجله علمی، ناشر و… نتایج صحیح در قالب متن، ویدیو، تصویر و… در اختیار متقاضیان قرار بگیرند. با توجه به اهمیت خدمات مذکور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه منبع یاب وزارت بهداشت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

برخی از دانشجویان در مقطع کارشناسی، تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران نیازمند دسترسی به منابع تحقیقاتی و مطالعات علمی هستند. در حال حاضر چنین افرادی از طریق به کارگیری روش های مختلف برای دسترسی به منابع مورد نظر خود به جستجو می پردازند ولی این کار نیازمند صرف زمان های طولانی است. به همین علت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای دسترسی راحت تر به کتاب ها، مجلات، راهنما و… مورد نیاز دانشجویان، اساتید و پژوهشگران حوزه علوم پزشکی، سامانه منبع یاب را راه اندازی کرده است.

در این سامانه امکانی فراهم شده تا کاربران از طریق یکی از روش های جستجو ساده، پیشرفته و موضوعی در کمترین زمان ممکن به منابع مطالعاتی و تحقیقاتی مورد نظر خود دست پیدا کنند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد انجام ارزشیابی مجلات علمی جهت انتشار مقالات است، در سامانه منبع یاب این امکان فراهم شده تا کاربران ارزش های مجله علمی مورد نظر را از طریق شاخص های موجود در سامانه ارزیابی کرده و برای انتشار مقاله علمی خود تصمیم گیری کنند.

برای اطلاع از خدمات سامانه مهندسی مشاغل بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است استفاده از امکانات سایت منبع یاب نیازی به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری ندارد، بنابراین متقاضیان می توانند به راحتی از طریق روش های جستجو موجود در سامانه نسبت به انجام بررسی ها و دسترسی به منابع مطالعاتی مورد نظر خود اقدام کنند.

ورود به سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

انجام تحقیقات علمی همواره نیازمند دسترسی به منابع مطالعاتی معتبر است. معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به منظور فراهم کردن امکان دسترسی به منابعی همچون کتاب، مجله، راهنما و… علمی معتبر، سامانه منبع یاب را راه اندازی کرده است. متقاضیان دسترسی به چنین منابعی یا اطلاع از ارزش مجلات علمی جهت انتشار مقاله در آن ها، می توانند به سایت منبع یاب وارد شده و از طریق یکی از روش های جستجو به نتایج مورد نظر دست پیدا کنند. به همین منظور برای ورود به سامانه نشانی اینترنتی rsf.research.ac.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ورود به سامانه منبع یاب

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در کادر بالایی صفحه گزینه های مختلفی همچون جستجو ساده، پیشرفته، موضوعی، رتبه بندی، مجلات نامعتبر و منابع اطلاعاتی وجود دارند. کاربران می توانند هر یک از گزینه های نامبرده را برای کسب اطلاعات و دریافت منابع مورد نظر انتخاب کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه قرنطینه دامپزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

جستجو ساده در سامانه منبع یاب rsf.research.ac.ir

یکی از روش های انجام جستجو در سایت منبع یاب، جستجو ساده است. بر طبق شرایط این روش جستجو، شما باید یکی از موارد خواسته شده همچون نام کتاب یا مجله را درج کرده و نیازی به تکمیل موارد بیشتر ندارید. توجه داشته باشید به هنگام تایپ کردن چند حرف از کلمه و عنوان مورد نظر، سامانه منبع یاب عنوان تمامی کتاب ها و مجلاتی که دارای آن حروف هستند را به صورت لحظه ای نمایش می دهد.

برای اطلاع از بخش های سامانه کارمند ایران بر روی لینک کلیک کنید.

در این زمان می توانید از میان نتایج، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید یا اینکه عنوان را به صورت کامل درج نمایید. بنابراین چنانچه قصد انجام جستجو ساده در سایت منبع یاب دارید باید از طریق نشانی اینترنتی rsf.research.ac.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و ابتدا بر روی گزینه “جستجو ساده” از کادر بالایی صفحه کلیک کرده، سپس یک یا همه موارد خواسته شده را تکمیل و در نهایت گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

جستجو ساده در سامانه منبع یاب

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست سازنده در سامانه سازندگان بر روی لینک کلیک کنید.

جستجو پیشرفته در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

در قسمت های قبلی همین مقاله به معرفی سایت منبع یاب و نحوه ورود به آن پرداختیم، همچنین جزئیات روش جستجو ساده این سامانه را نیز توضیح دادیم، حال قصد داریم به بررسی روش جستجو پیشرفته بپردازیم. برای استفاده از روش جستجو پیشرفته باید علاوه بر نام کتاب یا مجله، نام نویسنده و انتشارات را نیز درج کرده و از شاخص های کمی، ساده و ضریب تاثیر نیز استفاده کنید.

بنابراین جستجو پیشرفته شما را در کمترین زمان ممکن و بدون خطا به موضوع مورد نظر می رساند. به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سایت از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “جستجو پیشرفته” کلیک کرده و بعد از درج موارد خواسته شده، گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

جستجو پیشرفته در سامانه منبع یاب

برای اطلاع از امکانات سامانه رفاه ایرانیان بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه منبع یاب وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشان اینترنتی rsf.research.ac.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توان در سایت منبع یاب وزارت بهداشت تنها با درج نام یک کتاب، جستجو را انجام داد؟

بله، انجام این کار با استفاده از روش جستجو ساده امکان پذیر است.

آیا برای استفاده از خدمات سایت منبع یاب باید ثبت نام کنیم؟

خیر، نیازی به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیست.

آیا خدمات سایت منبع یاب فقط مختص دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی است؟

خیر، تمامی افرادی که قصد انجام تحقیق و پژوهش دارند می توانند از امکانات سایت منبع یاب استفاده کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *