سامانه های اجتماعی

سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

همه ما تا به حال چه به هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی و چه خودروهای شخصی از عوارضی هایی که در آزاد راه ها قرار گرفته اند عبور کرده ایم، همانگونه که از اسم این جایگاه ها مشخص است جهت دریافت هزینه عوارض استفاده وسایل نقلیه از آزاد راه ها احداث و راه اندازی شده اند. گسترش سامانه های آنلاین به پرداخت عوارض جاده ای نیز رسیده و در حال حاضر سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن خدمات پرداخت الکترونیکی عوارض جاده ای را به صورت غیر حضوری در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

بهتر است بدانیم عدم پرداخت عوارض جاده ای مشمول پرداخت جریمه خواهد شد، بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید. به دلیل مزایای پرداخت الکترونیکی عوارض جاده ای، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

معرفی سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، بانک ها، وزارتخانه ها و… جهت ارائه بخشی از خدمات خود به صورت غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده اند.

بهتر است بدانیم آغاز به کار سامانه های آنلاین سبب کاهش مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه خواهد شد و همچنین از اتلاف وقت، انرژی و هزینه های اضافی نیز جلوگیری به عمل خواهند آورد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه صدور کارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

در کنار تمامی سامانه هایی که خدمات مرتبط با ادارات، سازمان ها، بانک ها و… را در اختیار مردم قرار می دهند، سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن در راستای ایجاد امکان پرداخت الکترونیکی و آنلاین عوارض جاده ای راه اندازی شده است.

همانگونه که پیداست این سامانه متعلق به بانک مسکن می باشد ولی تمامی مردم چه کسانی که مشتری بانک مسکن هستند و چه کسانی که در این بانک حساب ندارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن از خدمات آن استفاده کنند.

برای اطلاع از امکانات سامانه سکوی خدمات شهروندان بر روی لینک کلیک کنید.

در این سامانه امکانی فراهم شده تا مالکان خودروها اعم از شخصی و عمومی مشخصات هویتی خود و پلاک خودرو را به ثبت رسانده، در سامانه یک حساب کاربری ایجاد کنند، سپس نسبت به شارژ برچسب عوارضی خودرو اقدام نمایند.

حال سوال این است که برچسب عوارضی خودرو چیست؟ برچسب عوارضی خودرو یا همان تیکت بعد از ثبت نام در سامانه مذکور و پرداخت هزینه آن از طریق اداره پست برای صاحبان خودروهای ثبت نام شده در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن ارسال می شود تا بعد از نصب بر روی خودرو، به هنگام عبور از عوارضی آزاد راه ها نیازی به توقف و پرداخت نقدی عوارض جاده ای نداشته باشند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی بر روی لینک کلیک کنید.

صاحبان خودروها می توانند از طریق مراجعه به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن برچسب عوارضی را شارژ کرده تا به هنگام عبور از عوارضی های مستقر در جاده های کشور نیازی به توقف نداشته باشند بلکه هزینه عوارض خودرو آنان به صورت الکترونیکی و آنلاین پرداخت شود.

ورود به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن avarezi.bank-maskan.ir

بخش های سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

بانک مسکن در کنار دیگر سامانه های مرتبط با خدمات خود مانند سامانه چک صیاد بانک مسکن، اقدام به راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین عوارض آزاد راه ها کرده است.

عموم مردم می توانند از طریق مراجعه به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن با ثبت مشخصات هویتی مالک خودرو و پلاک خودرو عمومی یا شخصی، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند، نسبت به دریافت برچسب پرداخت عوارضی آنلاین اقدام کرده و با اتمام شارژ برچسب نسبت به پرداخت هزینه مجدد اقدام نمایند.

برای اطلاع از بخش های سامانه سازمان اموال تملیکی بر روی لینک کلیک کنید.

درواقع با راه اندازی سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن دیگر نیازی به توقف در جایگاه های عوارضی جاده ای در سراسر کشور و پرداخت نقدی عوارض وجود ندارد، بلکه صاحبان خودروها با شارژ برچسب عوارضی خودرو در سامانه بانک مسکن می توانند بدون نیاز به توقف در جایگاه های عوارضی از آن ها عبور کرده و در عین حال هزینه عوارض جاده ای به صورت الکترونیکی و آنلاین پرداخت شود.

توجه داشته باشید که ارائه چنین خدمتی به صورت آنلاین از ایجاد ترافیک و اتلاف وقت جلوگیری کرده، رد و بدل پول نقد و آلودگی های آن و همچنین میزان مصرف قبوض کاغذی کاهش می یابد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ترخیص کالا بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است در حال حاضر امکانی در سامانه فراهم شده تا صاحبان خودروها در صورت تمایل برچسب عوارضی را نیز دریافت نکنند و با پرداخت هزینه دلخواه به تعداد دفعات متناسب با مبلغی که پرداخت کرده اند از جایگاه های عوارضی آزاد راه های کشور عبور کرده و عوارض آنان به صورت خودکار از طریق پلاک خودرو پرداخت شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قبلا در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن ثبت نام کرده اید، حال برای ورود به سامانه عوارضی ابتدا باید نشانی اینترنتی avarezi.bank-maskan.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

سپس صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که امکان ورود به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن با دو روش مختلف را ارائه می دهد. در روش اول باید بر روی گزینه “ورود با شماره برچسب” کلیک نمایید. سپس شماره برچسب و شماره موبایل خود را وارد کرده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

ورود با شماره برچسب به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

در روش دوم باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود با نام کاربری” کلیک کرده و سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

ورود با شماره پلاک خودرو

ثبت نام در سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو بانک مسکن

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن در راستای آغاز پرداخت الکترونیکی در جایگاه های عوارض جاده ای راه اندازی شده است.

یعنی صاحبان خودروهای عمومی و شخصی می توانند به سامانه مذکور مراجعه کرده و بعد از انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، نسبت به شارژ برچسب عوارضی خودرو یا پلاک آن اقدام نمایند.

برای اطلاع از بخش های سامانه ثبت نام واکسن کرونا بر روی لینک کلیک کنید.

از این طریق به هنگام عبور از عوارضی های جاده ای نیازی به توقف و پرداخت نقدی هزینه عوارض نخواهید داشت، بلکه میزان مبلغ مورد نظر از شارژ برچسب عوارضی یا پلاک خودرو کسر خواهد شد.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی avarezi.bank-maskan.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

سپس باید نوع خودرو را انتخاب کرده، شماره پلاک آن را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “استعلام و مرحله بعد” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام

نحوه خرید برچسب عوارضی با پلاک خودرو avarezi.bank-maskan.ir

همانطور که گفتیم برای پرداخت الکترونیکی و آنلاین هزینه عوارض جاده ای، عدم توقف در جایگاه های عوارضی و پرداخت نقدی هزینه مربوطه باید از طریق مراجعه به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن نسبت به خرید برچسب اقدام نمایید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی avarezi.bank-maskan.ir به صفحه اصلی سامانه وارد شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “خرید برچسب” کلیک نمایید.

نحوه خرید برچسب از سامانه عوارضی

سپس با وارد شدن به صفحه جدید باید فرم مربوط به اطلاعات کاربر و نشانی پستی را تکمیل کنید.

مراحل خرید برچسب

در ادامه ابتدا نام کاربری و رمز عبور دلخواه خود برای ورود به سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن را انتخاب نمایید، سپس اطلاعات خواسته شده درمورد خودرو را در قسمت های مربوطه درج کنید.

تکمیل اطلاعات حساب کاربری

سپس باید مبلغ مورد نظر خود را در بازه بین حداقل و حداکثر مبلغی که مشخص شده انتخاب کنید، بر روی گزینه درگاه پرداخت مورد نظر کلیک کرده و در نهایت گزینه “پرداخت” را انتخاب نمایید.

پرداخت هزینه خرید برچسب

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پیگیری مرسوله پستی بر روی لینک کلیک کنید.

شارژ برچسب عوارضی با پلاک خودرو

بدون شک برچسب عوارضی که از سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن خریداری کرده اید نیاز به شارژ مجدد و پرداخت هزینه دارد، به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر باید بر روی گزینه “شارژ برچسب” کلیک نمایید.

شارژ برچسب در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن

در مرحله جدید ابتدا باید نحوه شارژ را از قسمت مشخص شده انتخاب کنید.

انتخاب نحوه شارژ برچسب

چنانچه شارژ به وسیله شماره برچسب را انتخاب کرده اید حال باید شماره برچسب و مبلغ مورد نظر را در قسمت های مربوطه درج کرده، درگاه پرداخت مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.

شارژ برچسب با شماره برچسب

برای اطلاع از نحوه دریافت نوبت از سامانه پذیرش 24 بر روی لینک کلیک کنید.

در روش دوم چنانچه نحوه شارژ با شماره پلاک خودرو را انتخاب کرده اید، حال باید مطابق با تصویر زیر شماره پلاک خودرو و مبلغ مورد نظر را در قسمت های مربوطه درج، درگاه پرداخت را انتخاب کرده و بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.

نحوه شارژ برچسب با شماره پلاک خودرو

برای اطلاع از امکانات سامانه جامع خدمات اشتغال کشور بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه عوارض آزاد راه بانک مسکن وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی avarezi.bank-maskan.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ورود به سایت عوارضی آزاد راه بانک مسکن از طریق شماره برچسب عوارضی نیز وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت عوارضی آزاد راه بانک مسکن فراهم می باشد.

برای دریافت برچسب عوارضی خودروها باید به چه مرکزی مراجعه کنیم؟

برای دریافت برچسب عوارضی آزاد راه ها نیازی به مراجعات حضوری ندارید زیرا بعد از خرید برچسب از سایت عوارضی آزاد راه بانک مسکن، برچسب از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد.

آیا می توان به صورت آنلاین برچسب عوارضی خودروها را شارژ کرد؟

بله، این امکان از طریق سایت عوارضی آزاد راه بانک مسکن فراهم شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *