سامانه های حقوقی

سامانه عدل ایران adliran.ir + ورود به سایت عدلیران ابلاغ الکترونیک

طی چند سال اخیر راه اندازی سامانه های مختلف از جانب وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات و ارگان های کشور سرعت بیشتری یافته و تقریبا هر مرکزی در کشور حداقل یک سامانه را برای ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعه کنندگان فعال کرده است. در این میان قوه قضاییه نیز برای کاهش مراجعات حضوری به شعب دادگستری و تسریع روند انجام امورات مربوطه اقدام به راه اندازی سامانه عدل ایران کرده است. سایت عدل ایران که با عناوین مختلفی مانند سامانه ثنا، سامانه ابلاغ الکترونیک یا عدلیران نیز شناخته می شود در واقع “سامانه خدمات الکترونیک قضایی” می باشد.

در سایت عدل ایران امکانات و خدمات گسترده ای در اختیار مردم قرار گرفته است تا متقاضیان برای انجام تمامی امورات مرتبط با قوه قضاییه نیازی به مراجعات حضوری نداشته باشند.

لازم به ذکر است یکی از شناخته شده ترین بخش ها و خدمات سایت عدل ایران، ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک و مشاهده متن ابلاغیه می باشد زیرا در حال حاضر ابلاغیه های دادگاه به صورت الکترونیکی برای افراد ارسال می شوند.

به دلیل گسترده بودن خدمات و امکانات سایت عدل ایران و همچنین تنها راه انجام برخی از امورات مربوط به قوه قضاییه، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه عدل ایران بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه عدم ایران

معرفی سامانه عدل ایران

قوه قضاییه در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، تحقق اهداف دولت الکترونیک، همچنین رفاه حال مردم و کاهش ازدحام جمعیت در محل شعب دادگستری، اقدام به راه اندازی سامانه عدل ایران کرده است.

در واقع عدل ایران سامانه خدمات الکترونیک قضایی است که بسیاری از خدمات ارائه شده در شعب دادگستری را به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار می دهد. با آغاز به کار این سامانه از میزان مراجعات حضوری مردم به دادگاه ها کاسته شده و این امر سبب جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین تسریع روند انجام امورات مربوط به قوه قضاییه شده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه میخک بر روی لینک کلیک کنید.

تا قبل از راه اندازی این سامانه مردم برای طرح شکایت، پیگیری پرونده، ثبت اعتراض و… باید به صورت حضوری به شعب مختلف دادگاه ها مراجعه می کردند ولی در حال حاضر سامانه عدل ایران، شرایطی را فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب دادگاه و اتلاف وقت، درخواست های خود را ثبت و یا پیگیری کنند.

از جمله مهم ترین و شناخته شده ترین امکانات این سامانه می توان به مشاهده و دریافت ابلاغیه، ثبت درخواست دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، سامانه نوبت دهی قضایی، نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی، سامانه احراز هویت بر خط و سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا اشاره کرد.

برای اطلاع از امکانات سامانه ثبت شرکت ها بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم امکان ورود به بخش های مختلف سایت عدل ایران برای افرادی فراهم می باشد که در سامانه ثنا یا همان سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی مشخصات خود را ثبت کرده و احراز هویت انجام داده باشند. بعد از انجام ثبت نام، رمز شخصی در اختیار افراد قرار می گیرد تا از این طریق امکان ورود به بخش های مختلف سایت عدل ایران فراهم شود.

ورود به سامانه عدل ایران adliran.ir

ورود به سامانه عدل ایران

عدل ایران نام سامانه خدمات الکترونیک قضایی است که متعلق به قوه قضاییه می باشد. در سایت عدل ایران امکانات و بخش هایی قرار داده شده تا مردم بتوانند اکثر امورات مربوط به پرونده های قضایی خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند.

راه اندازی سایت عدل ایران سبب تسریع روند انجام امورات مربوط به پرونده های قضایی شده، مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در شعب دادگستری را کاهش داده و از اتلاف وقت مردم جلوگیری به عمل آورده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم در حال حاضر برای مراجعه به شعب دادگاه و انجام پیگیری های مربوطه نیز باید از طریق سایت عدل ایران نوبت دریافت کنید. یکی دیگر از بخش های مهم سامانه عدل ایران مربوط به دریافت و مشاهده ابلاغیه ها و همچنین رای و حکم جلسات تشکیل شده دادرسی می باشد.

لازم به ذکر است دسترسی به بخش ها و استفاده از امکانات سایت عدل ایران تنها در صورتی امکان پذیر است که افراد متقاضی در سامانه ثنا یا همان سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام داده و رمز شخصی دریافت کرده باشند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه شمیم بر روی لینک کلیک کنید.

خوشبختانه در حال حاضر تعدادی از مراحل ثبت نام به صورت غیر حضوری و از طریق همین سامانه انجام می شوند و در صورت لزوم تعدادی از مراحل نیز با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که در سطح کشور فعال هستند انجام خواهند شد.

چنانچه قصد ورود به سامانه عدل ایران و استفاده از امکانات آن را دارید باید نشانی اینترنتی adliran.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

وارد شدن به سامانه adliran.ir

امکانات صفحه اصلی سامانه عدل ایران

امکانات سامانه عدل ایران

در حال حاضر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور، بسیاری از خدمات مربوط به قوه قضاییه به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه عدل ایران قابل انجام می باشند. سایت عدل ایران در واقع سامانه خدمات الکترونیک قضایی است که دسترسی به آن برای عموم مردم فراهم می باشد، البته در صورتی که در سامانه ثنا یا همان سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی کرده و رمز شخصی خود را دریافت کرده باشند.

برای اطلاع از بخش های سامانه تصمیم طلاق بر روی لینک کلیک کنید.

در سایت عدل ایران خدمات و امکانات بسیار گسترده ای قرار داده شده که اکثر مردم از آن ها اطلاعی ندارند و تصور می کنند سایت عدل ایران فقط ابلاغیه های الکترونیکی را در اختیار کاربران قرار می دهد. به همین منظور در ادامه مطلب به امکانات مختلف سایت عدل ایران اشاره می کنیم:

اطلاع رسانی ها

  • اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی
  • اطلاع رسانی برای وکلا
  • اطلاع رسانی با رمز پرونده
  • جستجوی لیست دفاتر خدمات
  • جستجوی واحدهای قضایی
  • آگهی های قضایی
  • بانک ایده ها
  • سامانه ثبت دارایی مسئولان
  • ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  • سامانه نوبت دهی قضایی
  • سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی
  • دانلود اپلیکیشن عدالت همراه

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی بر روی لینک کلیک کنید.

در میان موارد نام برده در این بخش، 4 مورد آخر برای عموم مردم کاربردی هستند. در مورد سامانه نوبت دهی قضایی بهتر است بدانیم در حال حاضر برای انجام امورات مربوطه در شعب دادگاه نیز باید به صورت آنلاین نوبت دریافت کرده و تاریخ و ساعت مقرر به شعبه مورد نظر مراجعه کنید.

دسترسی سریع

  • ارائه و پیگیری درخواست عفو
  • محسابه هزینه دادرسی
  • محاسبه هزینه تعرفه خدمات
  • پرداخت اینترنتی

همانطور که مشخص می باشد این بخش از خدمات سامانه عدل ایران تقریبا مربوط به محاسبه هزینه های دادرسی و تعرفه خدمات و همچنین درگاه پرداخت اینترنتی می باشد. البته بخش ثبت و پیگیری درخواست عفو نیز جزء همین بخش از سایت عدل ایران است.

خدمات ویژه

  • سامانه احراز هویت بر خط قوه قضاییه
  • سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی
  • سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی
  • سامانه خدمات ویژه مقام قضایی
  • سامانه وکلا و کارشناسان
  • سامانه دفاتر خدمات قضایی
  • سامانه اشخاص حقوقی
  • خدمات قضایی من

در این بخش از سامانه خدمات متنوعی به اشخاص با سمت مختلف مانند وکلا، کارشناسان و کارکنان دفاتر خدمات قضایی ارائه می شود. همچنین بستر ثبت نام الکترونیک قضایی متقاضیان نیز در همین بخش قرار گرفته است.

برای اطلاع از نحوه استعلام در سامانه صیاد بانک مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام قضایی

  • استعلام وضعیت کارشناس
  • استعلام وضعیت وکیل
  • استعلام مدرک قضایی
  • استعلام سابقه طرح دعوای مرتبط با چک

همانطور که از عناوین خدمات این بخش مشخص است چنانچه قصد انجام استعلام در رابطه با فعالیت وکیل، کارشناس و یا مدرک قضایی داشته باشید باید به این بخش از سامانه عدل ایران مراجعه کنید.

امکانات سامانه قضایی adliran.ir

خدمات سامانه قضایی

سایت عدل ایران در راستای گسترش خدمات الکترونیک قضایی توسط قوه قضاییه راه اندازی شده تا از این طریق مردم بتوانند بسیاری از امورات مربوط به پرونده های قضایی خود را به صورت آنلاین به انجام برسانند. البته در سایت عدل ایران امکانی فراهم شده تا متقاضیان درخواست گواهی سوء پیشینه را نیز به ثبت برسانند یا اینکه لیست دفاتر خدمات قضایی را دریافت کنند و چندین خدمت دیگر.

در قسمت قبلی همین مقاله خدمات سایت عدل ایران را به طور کامل نام بردیم ولی برخی از افراد تصور می کنند سایت عدل ایران تنها با هدف ارائه ابلاغیه های الکترونیکی راه اندازی شده و همین نام را نیز برای معرفی سامانه عدل ایران به کار می برند.

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم برای استفاده از خدمات گسترده سایت عدل ایران ابتدا باید در سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا که درگاه ورود به آن نیز در سایت عدل ایران قرار گرفته است ثبت نام انجام داده و احراز هویت خود را به پایان برسانید تا از این طریق رمز شخصی ورود به بخش های مختلف سایت عدل ایران برای شما صادر شود.

از جمله خدمات سامانه قضایی که بیشتر از بقیه امکانات برای مردم شناخته شده هستند می توان به سامانه ابلاغیه الکترونیکی، ثبت نام الکترونیک قضایی، نوبت دهی قضایی، نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و احراز هویت بر خط قضایی اشاره کرد.

نصب سایت عدل ایران

نصب سامانه عدل ایران

بدون شک بسیاری از مردم تمایل دارند به جای استفاده از نسخه تحت وب سامانه هایی که به آن ها نیاز دارند، از اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنند.

قوه قضاییه نیز برای رفاه حال مردم و متقاضیان خدمات قضایی اقدام به طراحی و فعال سازی اپلیکیشن عدالت همراه کرده است تا خدمات سایت عدل ایران از طریق این برنامه در دسترس مردم قرار بگیرد.

برای اطلاع از امکانات سامانه جامع امور گمرکی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است استفاده از بخش ها و امکانات موجود در اپلیکیشن عدالت همراه نیز نیازمند ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی می باشد. به همین منظور چنانچه قصد نصب این برنامه را دارید ابتدا باید از طریق نشانی adliran.ir وارد صفحه اصلی سامانه عدل ایران شده و از بخش “اطلاع رسانی ها” بر روی گزینه “دانلود اپلیکیشن عدالت همراه” کلیک نمایید.

اپلیکیشن عدالت همراه

سپس مطابق با تصویر زیر یکی از بسترهای دانلود فایل اپلیکیشن عدالت همراه را انتخاب کنید.

دانلود برنامه عدل ایران

معرفی www.adliran.ir قوه قضاییه

معرفی سامانه عدل قوه قضاییه

سامانه عدل ایران قوه قضاییه در راستای گسترش خدمات غیر حضوری قضایی راه اندازی شده است. در سایت عدل ایران امکانات و خدمات گسترده ای وجود دارد که استفاده از آن ها مستلزم ثبت نام در سامانه ثنا می باشد در غیر این صورت امکان ورود به بخش های سایت عدل ایران فراهم نخواهد بود.

از جمله امکانات شناخته شده سایت عدل ایران دریافت ابلاغیه های الکترونیک، نوبت دهی قضایی، احراز هویت برخط، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و ثبت نام در سامانه ثنا می باشد.

معرفی www.adliran.ir سامانه ابلاغ الکترونیک

یکی از اقداماتی که قوه قضاییه در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، کاهش هزینه چاپ و ارسال و جلوگیری از اتلاف وقت انجام داده است، الکترونیکی کردن ابلاغیه ها و حکم های صادر شده در جلسات دادگاه می باشد. در حال حاضر ابلاغیه ها و احکامی که قبلا به صورت کاغذی به دست افراد می رسیدند، از طریق سامانه ابلاغ ارسال شده و توسط افراد دریافت می شوند.

لازم به ذکر است ورود به سامانه ابلاغ از طریق سامانه عدل ایران نیز فراهم می باشد، به همین منظور بعد از ورود به سایت عدل ایران باید از بخش “خدمات ویژه” بر روی گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” کلیک نمایید.

سامانه ابلاغ الکترونیک

سپس در مرحله جدید کد ملی و رمز شخصی خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

رمز شخصی سامانه عدل ایران

در نهایت باید رمز یکبار مصرفی که برای شماره تماس شما ارسال شده است را در سامانه وارد کنید تا از این طریق به صفحه اصلی سامانه ابلاغ الکترونیک وارد شوید.

چگونه می توان به سامانه عدل ایران قوه قضاییه وارد شد؟

برای ورود به سایت عدل ایران باید از نشانی اینترنتی adliran.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای استفاده از خدمات سایت عدل ایران باید احراز هویت انجام دهیم؟

بله، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده، احراز هویت انجام دهید و سپس با دریافت رمز شخصی به سایت عدل ایران وارد شوید.

آیا امکان انجام احراز هویت غیر حضوری در سایت عدل ایران وجود دارد؟

بله، در حال حاضر احراز هویت بر خط از طریق سایت عدل ایران قوه قضاییه انجام می شود.

آیا ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه از طریق سایت عدل ایران انجام می گردد؟

بله، ثبت این درخواست در سایت عدل ایران امکان پذیر است.

3.5/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *