سامانه های فناوری اطلاعات

نحوه ثبت نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن + شرایط ثبت نام

جدیدترین طرحی که دولت در جهت صاحب خانه شدن مردم در نظر گرفته و در حال حاضر اجرای آن آغاز شده است، طرح جهش تولید مسکن می باشد. افرادی که تمایل به ثبت نام در این طرح دارند باید از یکسری شرایط نیز برخوردار باشند، یعنی هر فردی که تمایل به دریافت واحد مسکونی دارد نمی تواند بدون داشتن شرایط مجاز، به ثبت نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن اقدام نماید.

بهتر است بدانیم اعمال شرایط به این منظور انجام شده تا افرادی که تا به حال واحد مسکونی نداشته اند، صاحب خانه شوند نه کسانی که در حال حاضر نیز صاحب خانه هستند. با توجه به چند مرحله ای بودن فرآیند ثبت نام در این طرح و همچنین اعمال شرایط ویژه برای متقاضیان، آشنایی با بخش های محتلف سامانه طرح جهش تولید مسکن ضروری می باشد، به همین علت ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

طرح جهش تولید مسکن چیست؟

معرفی طرح جهش تولید مسکن

همانطور که گفتیم این طرح بزرگ و جامع در جهت صاحب خانه شدن افرادی در جامعه طراحی و آغاز شده که تا به حال واحد مسکونی نداشته اند و نمی توانند تمام مبلغ خرید خانه را به صورت یک مرحله ای پرداخت نمایند. بنابراین این طرح در جهت صاحب خانه شدن این افراد طراحی و ثبت نام آن آغاز شده تا افرادی که از شرایط اعمال شده برخوردار هستند بتوانند در این طرح ثبت نام کرده و طی چند مرحله بخشی از مبلغ خرید واحد مسکونی را پرداخت نمایند و از تسهیلات بانکی که دولت در نظر گرفته برای پرداخت بخش دیگر هزینه خرید واحد مسکونی استفاده نمایند.

شرایط ثبت نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن

شرایط ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

همانطور که گفتیم هر فردی که تمایل داشته باشد مجاز به ثبت نام در این طرح نیست بلکه باید از یکسری شرایط مشخص شده نیز برخوردار باشد تا از این طریق افرادی که واقعا مستحق دریافت تسهیلات ویژه هستند شناسایی شده و در این طرح ثبت نام کنند. در ادامه مطلب به شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اشاره می کنیم:

  • متقاضی و افراد تحت سرپرستی نباید از سال 84 به بعد زمین یا واحد مسکونی به نام خود داشته باشند.
  • متقاضی و افراد تحت سرپرستی نباید از تاریخ 57/11/22 به بعد از تسهیلات عمومی غیر دولتی در جهت خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده کرده باشند.
  • متقاضی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.
  • زنان خودسرپرست باید حداقل 35 سال سن برای ثبت نام داشته باشند.
  • متقاضی باید دارای سابقه حداقل 5 سال سکونت در پنج سال اخیر مربوط به شهر مورد تقاضا باشد.
  • متقاضی نباید از سال 84 به بعد تسهیلات بانکی مربوط به ساخت یا خرید مسکن دریافت کرده باشد.
  • متقاضی نباید منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد مانند چک برگشتی، تسهیلات معوقه و…
  • متقاضی باید توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام شده طی مراحل ساخت را داشته باشد.

برای اطلاع از بخش های مختلف سایت بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه از شرایط گفته شده برخوردار هستید باید مدارک نام برده شده در ادامه مطلب را آماده کرده تا بتوانید در سامانه بارگذاری نمایید:

  • بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرست
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت
  • بارگذاری تصویر گواهی سابقه حداقل 5 سال سکونت در پنج سال اخیر مربوط به شهر مورد تقاضا

راهنمای ثبت نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن به صورت تصویری

همانطور که گفتیم ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن دارای چند مرحله می باشد که افراد متقاضی ثبت نام باید با این مراحل آشنا باشند، به همین منظور در ادامه مطلب مراحل ثبت نام را به صورت کامل شرح خواهیم داد:

در ابتدا باید نشانی اینترنتی saman.mrud.ir را در مرورگر رایانه درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. حال باید از سمت راست صفحه گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب نمایید.

ورود به سامانه طرح جهش تولید مسکن

در مرحله جدید باید شرایط گفته شده را با دقت مطالعه کرده و در صورت دارا بودن این شرایط و پذیرش موارد گفته شده بر روی گزینه “متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم” کلیک کنید.

پذیرش شرایط در طرح جهش تولید مسکن

سپس باید کدملی، شماره موبایل و کد امنیتی مشاهده شده را در قسمت های مربوطه وارد کرده و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب نمایید.

درج کدملی در طرح جهش تولید مسکن

در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر باید تمام قسمت های فرم “مشخصات فردی” را با دقت تکمیل کنید.

تکمیل مشخصات فردی در طرح جهش تولید مسکن

حال وارد مرحله ای می شوید که از شما خواسته شده “اطلاعات محل سکونت” خود را درج کرده و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

درج مشخصات محل سکونت در طرح جهش تولید مسکن

بعد از طی مراحل گفته شده وارد صفحه ای می شوید که مطابق با تصویر زیر از شما خواسته می شود مشخصات افراد تحت تکفل خود را وارد سامانه کرده و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

مشخصات افراد تحت تکفل در طرح جهش تولید مسکن

سپس با توجه به مشخصاتی که در مراحل قبلی به ثبت رسانده اید پیش نمایش یک فرم قابل مشاهده می شود که باید آن را با دقت مطالعه کرده، با مشخصات خود تطابق دهید و بر روی مربع کوچکی که در سمت راست تصویر مشخص کرده ایم کلیک کنید.

تایید مشخصات در طرح جهش تولید مسکن

با انجام مرحله قبلی کد تاییدی برای شماره تماس شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت مربوطه مطابق با تصویر زیر درج نموده، کد امنیتی مشاهده شده را وارد کرده و در نهایت گزینه تایید را انتخاب نمایید.

تکمیل ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

آیا می توان بدون پرداخت پیش قسط در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرد؟

خیر، چنین امکانی فراهم نیست.

چگونه می توان در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرد؟

با مراجعه به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir می توانید ثبت نام خود را در صورتی که از شرایط مشخص شده برخوردار باشد انجام دهید.

آیا اگر زمین مسکونی داشته باشیم می توانیم در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنیم؟

خیر، چنین افرادی مشمول ثبت نام در این طرح نیستند.

آیا خانم های مجرد نیز می توانند در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام نمایند؟

بله، در صورتی که خودسرپرست بوده، حداقل سن 35 سال را داشته و خانه و زمین مسکونی نداشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *