سامانه های مالی و سرمایه

سامانه صیاد بانک سپه vbank.ebanksepah.ir

یکی از خدمات نوین بانک سپه برای مشتریان، راه اندازی سامانه صیاد بانک سپه است تا با تکنولوژی روز دنیا بتوانند از امکانات این بانک استفاده کنند. بانک سپه برای ارائه خدمات خود، دسترسی آنلاین و سریع را در نظر می‌گیرد که همه ی این خدمات در سامانه vbank.ebanksepah.ir وجود دارد و شما می‌توانید به کمک آن ثبت، تایید و انتقال چک صیادی بانک سپه را انجام دهید.

امکان استفاده از خدمات سامانه مذکور برای طرفین صادرکننده و دریافت‌کننده چک صیادی وجود دارد. در حال حاضر چک صیادی برای اکثر کاربران بانک‌ها شناخته شده است. ولی هنوز افرادی وجود دارند که با نحوه ثبت، تایید و انتقال چک صیادی در این سامانه ندارند لذا انجام هر گونه خطا در صدور چک آن ها می‌تواند مشکلات زیادی را برای طرفین معامله ایجاد کند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از سامانه رسمی در مورد نحوه ورود، تایید، ابطال، انتقال و ثبت چک صیادی بانک سپه صحبت کنیم.

معرفی سامانه صیاد بانک سپه

بانک سپه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های کشور در راستای ارائه خدمات نوین با استفاده از تکنولوژی روز دنیا گام های بلندی را برداشته است و در همین راستا سامانه صیاد بانک سپه را برای انجام امور مختلف چک صیادی ایجاد کرده است. چک‌های صیادی بنفش در واقع چک‌هایی هستند که از سال 1400 جایگزین چک‌های پشت‌نویسی شدند. به طوری که امروزه چک‌های پشت‌نویسی شده اعتبار قانونی ندارند لذا شما به جای دریافت چک پشت‌نویسی شده باید چک بنفش یا همان چک صیادی را دریافت کنید.

جهت ورود به سایت سازمان حسابرسی کلیک کنید.

هم اکنون شما به دو روش مختلف می توانید به سایت مذکور دسترسی داشته باشید. در روش اول شما می‌توانید به آدرس الکترونیکی vbank.ebanksepah.ir مراجعه نموده و با ورود به سایت از خدمات چک صیادی این بانک استفاده کنید. در روش دوم نیز با دانلود نرم‌افزارهای ثبت چک صیاد بانک سپه از خدمات آن می توانید استفاده کنید.

جهت سایت بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

 خوب است بدانید که در حال حاضر نسخه اندروید و iOS آن برای گوشی‌های مختلف ایجاد شده است که شما با استفاده از شبیه‌ساز اندروید می‌توانید در کامپیوتر خود آن را نصب کنید.

ورود به سامانه صیاد بانک سپه vbank.ebanksepah.ir

در صورتی که شما قصد استفاده از خدمات و امکانات سامانه vbank.ebanksepah.ir را داشته باشید باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید تا با ورود به آن بتوانید صدور، ثبت، تایید، ابطال و انتقال چک صیادی بانک سپه را انجام دهید. اگر با نحوه ورود به سایت صیاد بانک سپه آشنایی ندارید می‌توانید طبق راهنمای تصویری زیر اقدام کنید:

  • در قسمت آدرس مرورگر خود عبارت vbank.ebanksepah.ir را درج کنید و گزینه جستجو را بزنید. (برای دریافت نتیجه بهتر از آخرین نسخه مرورگر کروم استفاده کنید.)
  • در صفحه باز شده وارد وب سایت اصلی سامانه صیاد بانک سپه شوید.
ورود به سامانه صیاد بانک سپه
  • برای ورود به سامانه صیاد بانک سپه روی گزینه «ورود به سامانه مدیریت چک (صیاد)» کلیک نمایید.
آموزش تصویری ورود به سامانه vbank.ebanksepah.ir
  • کد ملی، شماره تلفن وکد امنیتی خود را در کادرهای مشخص شده درج نموده و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

برای ورود به سایت پست بانک ایران کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه صیاد بانک سپه
  • از طرف بانک سپه پیامکی به شما ارسال می‌شود که برای ورود به سایت صیاد بانک سپه باید آن را در کادر مشخص شده درج کنید. سپس روی گزینه «ثبت کد» کلیک کنید.
ثبت کد در سامانه صیاد بانک سپه

حال اگر کد شما به درستی درج شده باشد می‌توانید به راحتی وارد سایت صیاد بانک سپه شوید و با مراجعه به بخش‌های مختلف پنل کاربری خود، از خدمات و امکانات سایت مذکور استفاده کنید. البته ممکن است به هنگام ورود به سایت صیاد بانک سپه دچار خطا یا اشتباهاتی شوید که در این صورت می‌توانید برای طرف کردن آن با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه

شاید یکی از سوالاتی که به ذهن شما می رسد این باشد که برای ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه چه کاری باید انجام دهید؟ در بخش قبل در مورد نحوه ورود به سایت vbank.ebanksepah.ir صحبت کردیم. حال در این بخش نیز می‌خواهیم در مورد شیوه ثبت چک در سامانه مذکور صحبت کنیم:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت کارگزاری مفید کلیک کنید.

  • برای ثبت چک در سایت، ابتدا وارد سامانه vbank.ebanksepah.ir شوید و روی گزینه «ثبت چک» کلیک نمایید.
ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه
  • در صفحه باز شده اطلاعات مربوط به چک صیادی را به درستی و با دقت تکمیل کنید. هم‌چنین باید در نظر بگیرید که در قسمت «شناسه صیاد چک» کد 16 رقمی که بر روی چک حک شده است را درج نمایید.
  • در قسمت مبلغ نیز پول را به صورت ریالی بنویسید.
  • اگر شخص حقیقی هستید، آنگاه کد شناسایی دریافت کننده چک، معادل کد ملی شما خواهد بود. حال اگر شخص حقوقی باشید شناسه ملی شما کد شناسایی‌تان خواهد بود.
  • بعد از آن که کلیه اطلاعات خواسته شده را در چک نوشتید باید روی گزینه “افزودن” کلیک نمایید.
آموزش ثبت چک در سامانه vbank.ebanksepah.ir
  • حالا صفحه‌ای با تمامی اطلاعات مندرج شده در چک صیادی برای شما مشخص می شود که باید کلیه این اطلاعات را بررسی کنید و در صورت تایید گزینه «ثبت» را انتخاب نمایید. در غیر این صورت باید اطلاعات خود را تصحیح کنید.

جهت اطلاع از امکانات سایت کارگزاری بانک پاسارگاد کلیک کنید.

مشاهده اطلاعات چک
  • پس از تایید اطلاعات بالا توسط شما عملیات ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه با موفقیت به پایان می‌رسد لذا شما می‌توانید منتظر تایید یا ابطال چک خود توسط گیرنده آن باشید.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد سایت بانک ملی و نحوه ورود به آن هستید می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دانلود و نصب نرم افزار سامانه صیاد بانک سپه vbank.ebanksepah.ir

همان‌گونه که می‌دانید امروزه افراد زیادی گوشی هوشمند دارند که کلیه کارهای خود را به کمک آن انجام می‌دهند. گوشی متصل به اینترنت محدودیت زمانی و مکانی کاربران را از بین می‌برد. به همین دلیل بانک سپه امکان ثبت چک با نرم‌افزارهای اندروید و آیفون را نیز فراهم کرده است. به طوری که شما با دانلود نرم افزار «همراه بانک سپه» می‌توانید چک‌های صیادی خود را ثبت کنید. برای دانلود نرم افزار همراه بانک سپه باید به لینک https://mobile.ebanksepah.ir مراجعه کنید و با انتخاب عبارت تصویر در کادر مشخص شده، دانلود و نصب نرم افزار اندروید ثبت چک صیاد بانک سپه یا دانلود و نصب برنامه iOS ثبت چک صیاد بانک سپه را شروع کنید.

دانلود و نصب نرم افزار سامانه صیاد بانک سپه

البته از طریق «کافه بازار» و فروشگاه‌های دیگر نیز می‌توانید این نرم افزار را دانلود کنید. حال اگر نیاز به اطلاعات جامعی در مورد دانلود و نصب نرم افزار سامانه صیاد بانک سپه دارید می‌توانید از کارشناسان سامانه رسمی مشورت بگیرید.

برای ورود به سایت بلوبانک کلیک کنید.

نصب نرم افزار سامانه vbank.ebanksepah.ir

مراحل ثبت چک در نرم افزار چک صیاد بانک سپه

اگر نرم‌افزار سایت صیاد بانک سپه را دانلود و نصب کرده‌ باشید می‌توانید برای ثبت چک بر اساس مراحل ذکر شده در ادامه مقاله اقدام کنید:

  • وارد برنامه همراه بانک سپه شوید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.
مراحل ثبت چک در نرم افزار چک صیاد بانک سپه
  • پس از ورود به محیط اصلی برنامه، گزینه “چک” را انتخاب کنید.

برای ورود به سایت بانک مرکزی کلیک نمایید.

ثبت چک در نرم افزار چک صیاد بانک سپه
  • در صفحه باز شده مانند مراحل ذکر شده در قسمت ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه اقدام نمایید.

جهت ورود به سامانه غیر مالی بانک کشاورزی روی لینک آبی کلیک کنید.

دقت کنید که شما در مرحله اول برای دریافت نام کاربری و رمز عبور خود به یکی از شعب بانک سپه، اینترنت بانک یا دستگاه‌های خودپرداز آن مراجعه کنید. محیط نرم افزار اندروید صیاد بانک سپه با محیط آیفون صیاد بانک سپه یکسان است. لذا اگر شما با یکی از روش‌های بالا آشنایی داشته باشید می‌توانید بقیه مراحل آن را نیز به راحتی انجام دهید.

البته لازم به ذکر است اگر قصد استفاده از این برنامه را دارید، ولی بانک شما جزو بانک‌های اقدامی باشد می‌توانید با زدن دکمه «فعال‌سازی کاربری بانک‌های ادغامی» مراحل بعدی مربوط به فعال‌سازی حساب کاربری خود را انجام دهید.

تایید چک در سامانه صیاد بانک سپه vbank.ebanksepah.ir

یکی از قوانین جدیدی که برای چک‌های صیادی صادر شده است تایید آن‌ها توسط گیرنده چک می‌باشد. در واقع تا زمانی که گیرنده چک آن را تایید نکند، چک ارزش قانونی ندارد. به همین دلیل نیز باید گیرنده چک صیادی اطلاعات خود را در سایت صیاد بانک سپه وارد کند.

برای آشنایی با نحوه ورود وثبت نام در سامانه مرات، بر روی لینک کلیک کنید.

برای این کار وارد سامانه vbank.ebanksepah.ir شوید و مراحل مربوط به تایید چک در سایت مذکور را انجام دهد که کارشناسان سامانه رسمی می‌توانند در این خصوص شما را بیشتر راهنمایی کنند. هم‌چنین به خاطر داشته باشید که اگر گیرنده چک اطلاعات ثبت شده در چک را قبول نداشته باشد می‌تواند روی گزینه ابطال چک کلیک کند تا چک دوباره توسط شما به عنوان فرستنده چک بازنویسی شود.

انتقال چک در سامانه صیاد بانک سپه

انتقال چک در سایت صیاد بانک سپه بسیار آسان است. به طوری که شما پس از ورود به سامانه vbank.ebanksepah.ir می‌توانید کلیه امور مربوط به آن را انجام دهید. برای این کار روی گزینه انتقال چک کلیک کنید تا مراحل بعدی آن برای شما ظاهر شود اما باید در نظر بگیرید که گیرنده چک نیز اطلاعات هویتی خود را در سایت صیاد بانک سپه تایید کند و چک صیادی شما را نیز ثبت کند. در این صورت امکان انتقال چک در سامانه صیاد بانک سپه وجود دارد.

جهت آشنایی با کارگزاری بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام چک در سامانه صیاد بانک سپه vbank.ebanksepah.ir

در حال حاضر استعلام چک در سامانه صیاد بانک سپه وجود ندارد اما شما با وارد شدن به سامانه بانک مرکزی می‌توانید با درج اطلاعاتی از چک‌های خود در بانک سپه و بانک‌های دیگر استعلام بگیرید.

خلاصه مطلب

چک صیادی یکی از چک‌های مهمی است که افراد دارای دسته چک یا کسانی که از چک‌های صیادی در تجارت خود استفاده می‌کنند باید با شیوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه آشنایی داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله از سایت رسمی در مورد سایت مذکور و نحوه ثبت چک در آن صحبت کردیم.

اگر با مطالعه این مقاله به کلیه ابهامات خود پیرامون سایت صیاد بانک سپه نرسیدید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی تماس بگیرید.

سوالات متداول

امکانات سامانه صیاد بانک سپه چیست؟

در این سامانه به آدرس vbank.ebanksepah.ir کلیه امور مربوط به ثبت، تایید، ابطال، انتقال و غیره چک وجود دارد که در مورد آن‌ها در مقاله بالا صحبت کردیم.

برای استعلام چک در سامانه صیاد بانک سپه چیکار باید کنیم؟

در حال حاضر استعلام چک در سایت صیاد بانک سپه وجود ندارد. لذا شما برای این کار می‌توانید به سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

نحوه ورود به سامانه صیاد بانک سپه را توضیح دهید؟

شما برای ورود به سایت صیاد بانک سپه، به آدرس vbank.ebanksepah.ir مراجعه کنید و با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور به راحتی وارد آن شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نام کاربری و رمز عبور می‌توانید به یکی از شعب بانک سپه، اینترنت بانک یا عابر بانک آن مراجعه کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *