سامانه های اجتماعی

سامانه صدور مجوز سام g4b.ir + درگاه ملی مجوزهای کشور

بر اساس قانون، هر کسب و کاری برای آغاز فعالیت نیازمند دریافت مجوز رسمی و قانونی می باشد. دریافت مجوز علاوه بر اینکه از مشکلات قانونی و تعطیلی کسب و کار بعد از مدت کوتاهی جلوگیری می کند بلکه اعتماد مردم برای انجام معامله، خرید، دریافت خدمات و… از کسب و کار مورد نظر را نیز افزایش می دهد. به همین منظور وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی سامانه صدور مجوز سام کرده اند تا از این طریق صاحبان حقیقی و حقوقی کسب و کارهای تازه تاسیس راحت تر از گذشته بتوانند مجوز قانونی حوزه فعالیت خود را دریافت کنند.

در سامانه صدور مجوزها امکانی فراهم شده تا افراد متقاضی بتوانند بدون نیاز به مراجعات حضوری، اتلاف وقت و هزینه های اضافی، مراحل ثبت درخواست و صدور مجوز حوزه فعالیت خود را دریافت نمایند.

به دلیل گسترده بودن بخش ها و خدمات سامانه درگاه ملی مجوزها و ضرورت دریافت مجوز کسب و کار، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه صدور مجوز سام بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه صدور مجوز سام

معرفی سامانه صدور مجوز سام

طی چند سال اخیر با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور، تمامی ادارات، ارگان ها، سازمان ها، وزارتخانه ها و حتی شرکت ها و مراکز خصوصی اقدام به راه اندازی سامانه های مختلف کرده اند تا از این طریق عمده خدمات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار دهند.

همچنین این امر سبب تحقق اهداف طرح دولت الکترونیک شده است تا مردم برای انجام اغلب امورات خود از مراجعات حضوری، اتلاف وقت و هزینه بی نیاز شوند.

برای اطلاع از خدمات سامانه کاردان اداره کار بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی سامانه صدور مجوز سام کرده است تا از این طریق افراد حقیقی و حقوقی که متقاضی دریافت مجوز قانونی برای کسب و کار خود هستند برای ثبت درخواست و طی کردن مراحل دریافت مجوز از مراجعات حضوری به مراکز مربوطه بی نیاز شوند.

همانطور که می دانیم کسب و کارهایی که بدون دریافت مجوز قانونی، فعالیت خود را آغاز می کنند بعد از گذشت مدت زمانی بسیار کوتاه تعطیل شده و با مشکلات متعدد مواجه می شوند، به همین علت ضروری است قبل از آغاز فعالیت کسب و کارها نسبت به صدور مجوز قانونی آن ها اقدام شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه کارا وزارت کار بر روی لینک لیک کنید.

در سامانه صدور مجوز سام یا همان درگاه ملی مجوزها امکانی فراهم شده تا افراد حقیقی و حقوقی متقاضی دریافت مجوز بتوانند درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند تا بعد از انجام بررسی های لازم به صورت خودکار به سامانه اداره یا ارگان مورد نظر که مجوز مربوطه را صادر می کند، وارد شوند. بنابراین ضروری است ابتدا به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده، حوزه فعالیت خود را انتخاب و مراحل پیش رو را طی نمایید.

ورود به سامانه صدور مجوز سام g4b.ir

بخش های سامانه صدور مجوز سام

وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و گسترش خدمات غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه صدور مجوز سام کرده اند.

در این سامانه امکانی فراهم شده تا متقاضیان حقیقی و حقوقی بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مربوطه حوزه فعالیت خود، درخواست دریافت مجوز قانونی کسب و کار مورد نظر را به ثبت رسانده و مراحل قانونی آن را طی کنند.

برای اطلاع از بخش های سامانه سوت زنی وزارت کار بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که می دانیم آغاز فعالیت هر کسب و کاری به صورت قانونی نیازمند دریافت مجوز از مراجع مربوطه می باشد، به همین منظور در راستای کاهش مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در مراکز و ادارات مربوطه، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی و به طور کلی افزایش رفاه حال متقاضیان، سامانه ای به نام درگاه ملی مجوزها یا همان سامانه صدور مجوز سام طراحی و راه اندازی شده است.

با آغاز به کار سامانه درگاه ملی مجوزها، طی کردن روند دریافت مجوزهای قانونی کسب کارها تسهیل یافته و متقاضیان به بهانه سخت بودن مراحل قانونی از دریافت مجوز کسب و کار خود صرف نظر نخواهند کرد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سانکا بر روی لینک کلیک کنید.

روش صدور مجوز در سامانه صدور مجوز سام به این صورت است که ابتدا افراد حقیقی و حقوقی متقاضی، درخواست خود را در این سامانه به ثبت می رسانند مراحل اولیه را طی کرده و در نهایت به صورت خودکار به سامانه اداره یا مرکزی که مربوط به صدور مجوز حوزه فعالیت آنان می باشد، هدایت خواهند شد.

بنابراین ضروری است برای دریافت مجوز کسب و کار خود ابتدا به سامانه صدور مجوز سام وارد شوید. به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی g4b.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به سامانه صدور مجوز سام

در مرحله جدید باید مطابق با تصویر زیر، یکی از گزینه های “ورود افراد حقیقی” یا “ورود افراد حقوقی” را انتخاب کنید.

وارد شدن به سامانه صدور مجوز سام

با انتخاب هر کدام از گزینه های نام برده وارد صفحه ای متعلق به سامانه ملی خدمات دولت هوشمند می شوید که باید شماره تلفن همراه خود و عبارت امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ارسال کد فعال سازی” کلیک نمایید.

ارسال کد فعال سازی سامانه g4b.ir

سپس به محض دریافت کد تایید باید آن را در مرحله جدید درج کرده و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

درج کد فعال سازی

ثبت نام در سامانه صدور مجوز سام

همانطور که گفتیم درگاه ملی مجوزها یا همان سامانه صدور مجوز سام در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت مجوز کسب و کار راه اندازی شده است. سامانه مذکور حاصل همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد تا از این طریق روند انجام ثبت درخواست و صدور مجوزهای کسب و کار قانونی تسهیل یابد.

برای اطلاع از امکانات سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

متاسفانه برخی از افراد بنا به این دلیل که مراحل دریافت مجوز سخت، طولانی و گاه غیر ممکن می باشند از دریافت مجوز حوزه کسب و کار خود صرف نظر می کنند.

خوشبختانه با راه اندازی درگاه ملی مجوزها تمامی مشکلات پیش رو اعم از اتلاف وقت و هزینه های اضافی، سخت بودن انجام مراحل و نیاز به مراجعات حضوری برطرف شده و متقاضیان می توانند از طریق این سامانه در کمترین زمان ممکن، مراحل دریافت مجوز کسب و کار خود را طی کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه یارانه دستمزد بر روی لینک کیک کنید.

در این میان آنچه که مشخص است لزوم ثبت نام در سامانه برای دریافت مجوز می باشد، در واقع بدون ثبت نام در درگاه ملی مجوزها امکان ثبت درخواست صدور مجوز فراهم نیست. به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی g4b.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به درگاه ملی مجوزها

در مرحله جدید باید یکی از گزینه های “ورود افراد حقیقی” یا “ورود افراد حقوقی” را انتخاب کنید.

ورود افراد حقیقی به سامانه صدور مجوز سام

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه سامانه خدمات دولت هوشمند خواهید شد که برای انجام احراز هویت و ورود به فضای اصلی آن باید شماره تلفن همراه خود و عبارت امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ارسال کد فعال سازی” کلیک نمایید.

دریافت کد فعال سازی

سپس باید کد دریافتی را در سامانه وارد کرده تا امکان استفاده از امکانات و خدمات سامانه دولت هوشمند مانند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری برای شما فراهم شود.

راهنمای دریافت مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی مجوزهای کشور g4b.ir

همانطورکه گفتیم کسب و کارهای تازه تاسیس برای آغاز به کار فعالیت خود به صورت قانونی، عدم ایجاد مشکلات مانند تعطیلی توسط مراجع قانونی و همچنین جلب اعتماد مشتریان و متقاضیان باید مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند. در گذشته این کار به صورت حضوری از طریق طی کردن مراحل مختلف و صرف وقت فراوان به انجام می رسید.

خوشبختانه با راه اندازی سامانه صدور مجوز سام شرایطی فراهم شده تا متقاضیان بتوانند به صورت غیر حضوری مراحل ثبت درخواست، بارگذاری مدارک و… را طی کنند.

برای اطلاع از خدمات سامانه جامع روابط کار بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد دریافت مجوز کسب و کار خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی g4b.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی قسمتی که با کادر مشخص کرده ایم کلیک نمایید.

انتخاب حوزه فعالیت

در مرحله جدید باید نوع حوزه فعالیت خود یعنی بخش خدمات، کشاورزی، صنعت و معدن و یا مشاغل خانگی را انتخاب کنید.

گزینش حوزه کسب و کار

با انجام مراحل قبلی حال باید مطابق با تصویر زیر بر روی علامت جستجو که آن را با کادر مشخص کرده ایم کلیک نمایید.

جستجو در سامانه صدور مجوز سام

سپس دو روش برای انجام ادامه مراحل برای شما نمایش داده می شود، در روش اول می توانید نوع دستگاه اصلی، دستگاه تابعه، روش دریافت مجوز و نوع مجوز را انتخاب کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

انتخاب دستگاه اصلی

در روش دوم می توانید از میان گزینه های موجود در صفحه ابتدا گزینه “راهنمای دریافت” را انتخاب کرده و از شرایط صدور مجوز مربوطه اطلاع پیدا کنید وسپس بر روی گزینه “درخواست مجوز” کلیک کرده و مراحل پیش رو را به انجام برسانید.

اطلاع از شرایط صدور مجوز

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه ای می شوید که باید یکی از گزینه های “ورود افراد حقیقی” یا “ورود افراد حقوقی” را انتخاب کنید تا از این طریق وارد سامانه خدمات دولت هوشمند شوید.

ثبت درخواست صدور مجوز

سپس جهت انجام احراز هویت و ورود به سامانه، شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ارسال کد فعال سازی” کلیک نمایید.

احراز هویت در سامانه صدور مجوز سام

امکانات سامانه صدور مجوز سام

در قسمت های قبلی همین مقاله درمورد یکی از امکانات مهم درگاه ملی مجوزها یعنی ثبت درخواست دریافت مجوز و طی کردن مراحل این امر صحبت کردیم، حال بهتر است بدانیم سامانه صدور مجوز سام امکانات دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. به همین منظور در ادامه مطلب به امکانات سایت صدور مجوزها اشاره می کنیم:

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سامد بر روی لینک کلیک کنید.

  • ثبت درخواست و دریافت مجوز کسب و کارها
  • امکان صدور پروانه های صنفی
  • دسترسی و اطلاع از جزئیات مصوبات هیات قانون زدایی

چگونه می توان به سامانه صدور مجوز سام وارد شد؟

برای ورود به سایت صدور مجوزها باید از نشانی اینترنتی g4b.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا تمامی مراحل ثبت درخواست و ارسال مدارک برای صدور مجوز در سامانه درگاه ملی مجوزها به صورت غیر حضوری به انجام می رسند؟

بله، راه اندازی سامانه مذکور با هدف غیر حضوری شدن مراحل ثبت درخواست و ارسال مدارک انجام شده است.

آیا برای ثبت درخواست صدور مجوز باید در سامانه صدور مجوزها ثبت نام کنیم؟

بله، بدون ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه ملی مجوزها امکان ثبت درخواست فراهم نمی باشد.

آیا امکان دریافت مجوز مشاغل خانگی نیز در سایت صدور مجوز سام فراهم است؟

بله، یکی از حوزه های فعالیتی که در این سامانه امکان ثبت درخواست صدور مجوز دارند، مشاغل خانگی می باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *