سامانه های اجتماعی

سامانه شفافیت بهزیستی shafaf.behzisti.ir

سازمان بهزیستی کشور با راه اندازی سامانه شفافیت بهزیستی اقدام مهمی را در رابطه با شفاف سازی در مورد فعالیت های خود انجام داده است. با توجه به اینکه سازمان بهزیستی به صورت مستقیم با مشکلات عموم مردم در ارتباط بوده و وظیفه این سازمان رفع بخشی از مشکلات مردم است، شفاف سازی درمورد عملکرد و اقدامات انجام شده توسط بهزیستی به بهبود جایگاه اجتماعی این سازمان کمک می کند.

به همین علت سامانه شفافیت بهزیستی راه اندازی شده تا عموم مردم از هر منطقه ای از کشور بتوانند به مستندات منتشر شده توسط سازمان بهزیستی دست پیدا کنند. با توجه به اهمیت موارد نامبرده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت شفافیت بهزیستی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه شفافیت بهزیستی

معرفی سامانه شفافیت بهزیستی

مردم کشورمان همواره تمایل دارند از نحوه عملکرد، نتایج فعالیت و اقداماتی که سازمان های مختلف دولتی انجام می دهند آگاه شوند، در همین راستا برخی از سازمان ها با انتشار مستندات اقدام به شفاف سازی درمورد فعالیت های خود کرده اند. سازمان بهزیستی نیز به منظور ایجاد فضای شفاف درمورد فعالیت های انجام شده و به عبارتی ایجاد یک سازمان شیشه ای، سامانه شفافیت بهزیستی را راه اندازی کرده است.

بهزیستی با انتشار مستندات، گزارش فعالیت ها و نتایج عملکردهای خود را در اختیار عموم مردم قرار می دهد. انجام چنین کاری سبب بهبود سطح جایگاه اجتماعی بهزیستی در میان مردم شده است. در این سامانه لیست و نشانی مراکز تحت پوشش، مخارج و هزینه ها، اسامی پیمانکاران، قراردادها، مجوزهای صادر شده و… قابل دسترس هستند.

برای اطلاع از خدمات سامانه سما نفت بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه شفافیت بهزیستی shafaf.behzisti.ir

سازمان بهزیستی مستنداتی که سبب شفاف سازی در مورد عملکرد این سازمان می شوند را در سامانه شفافیت منتشر می کند، البته با در نظر گرفتن موضوع آن ها دسته بندی کرده تا دسترسی مردم به مستندات راحت تر انجام شود. به همین منظور در سامانه شفافیت نیز بخش های مختلفی قرار گرفته اند، بنابراین چنانچه قصد ورود به سامانه شفافیت بهزیستی را دارید باید نشانی اینترنتی shafaf.behzisti.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود. سپس از کادر بالایی صفحه بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رزرو حج تمتع بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است مددجویان یا در واقع خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی نیز می توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه شفافیت از خدمات ارائه شده استفاده کنند. به همین منظور باید بر روی گزینه “پنل خدمت گیرندگان” کلیک نمایید.

ورود به سامانه شفافیت بهزیستی

در مرحله جدید باید کد ملی، تاریخ تولد و شماره موبایل خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

ورود به پنل مددجویان سامانه شفافیت بهزیستی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت نام پرستاران تعدیل شده و طرحی بر روی لینک کلیک کنید.

سایر امکانات سامانه شفافیت بهزیستی

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی سامانه مذکور را شفاف سازی در مورد اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزیستی بیان کردیم، همچنین به تعدادی از بخش ها و امکانات این سامانه نیز اشاره کردیم. با توجه به تعداد زیاد امکانات سامانه شفافیت بهزیستی قصد داریم در ادامه مطلب به چند مورد دیگر از خدمات این سایت اشاره کنیم:

معاملات: در این بخش لیست تمامی قراردادها، تفاهم نامه ها و مناقصات سازمان بهزیستی قابل مشاهده هستند.

پیمانکاران: در بخش پیمانکاران سامانه شفافیت امکان دریافت لیست پیمانکاران تمامی استان های کشور فراهم شده است.

هزینه کردها: برای اطلاع از عملکرد مالی بهزیستی باید به این بخش از سامانه شفافیت مراجعه کنید.

اسامی مدیران: در بخش دیگری از سامانه شفافیت بهزیستی لیست اسامی تمامی مدیران ستادی سازمان بهزیستی منتشر شده اند.

املاک و دارایی ها: چنانچه قصد مشاهده لیست املاک و دارایی های سازمان بهزیستی را دارید باید به این بخش مراجعه کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه پاسخگویی وزارت صمت بر روی لینک کلیک کنید.

مشارکت ها: در بخش مشارکت های سامانه شفافیت، لیست تمامی مشارکت های مالی و کالایی انجام شده در شهرهای مختلف کشور منتشر شده است.

مجوزهای صادر شده: لیست تمامی مراکزی که از سازمان بهزیستی مجوز گرفته اند با ورود به این بخش از سایت شفافیت قابل مشاهده هستند.

استخدام: چنانچه قصد اطلاع از شرایط و فرآیند استخدام در سازمان بهزیستی را دارید بهتر است به این بخش از سامانه مراجعه کنید.

برنامه راهبردی و توسعه: صورتجلسه شورای راهبردی سازمان، سند جامع راهبردی، سند گزارش عملکردی و… سازمان بهزیستی در سامانه شفافیت قابل دسترس هستند.

جلسات و مصوبات: در این بخش صورتجلسات شورای معاونین و مصوبات آن ها منتشر می گردد.

برای اطلاع از نحوه بارگذاری مستندات در سامانه رتبه بندی معلمان بر روی لینک کلیک کنید.

پژوهش: سازمان بهزیستی لیست پژوهش های انجام شده توسط بخش های مختلف این سازمان را در بخش پژوهش سامانه شفافیت منتشر می کند.

ارزیابی عملکرد: در این بخش گزارش تفصیلی ارزیابی عملکرد سازمان از سال 94 تا 99 قابل مشاهده و دریافت می باشد.

چگونه می توان به سامانه شفافیت بهزیستی وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی shafaf.behzisti.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا دسترسی به مستندات سایت شفافیت بهزیستی برای عموم مردم امکان پذیر است؟

بله، هدف از راه اندازی سامانه شفافیت اطلاع عموم مردم از عملکرد سازمان بهزیستی است.

آیا برای ورود مددجویان بهزیستی به سامانه شفافیت، پنل کاربری وجود دارد؟

بله، در همین مقاله نحوه ورود به پنل کاربری مددجویان توضیح داده شده است.

آیا لیست مراکز تحت پوشش بهزیستی در سامانه شفافیت در دسترس است؟

بله، دسترسی به لیست مراکز تحت پوشش بهزیستی در سامانه مذکور امکان پذیر است.

4.3/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *