سامانه های تحصیلی

سامانه سپند مدارس irtusepand.ir

در زمان حضوری بودن مدارس یکی از دغدغه های والدین دانش آموزان پیدا کردن سرویس حمل و نقل برای رفت و آمد دانش آموزان از خانه به مدرسه و برعکس می باشد. در همین راستا سامانه سپند مدارس به منظور سازمان دهی و مدیریت صحیح سرویس های مدارس و همچنین ایجاد اطمینان خاطر برای والدین راه اندازی شده است.

سایت سپند در نتیجه همکاری وزارت آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی شهرداری و وزارت کشور طراحی و فعال شده، زیرا برای مدیریت صحیح و سازمان دهی این موضوع باید اطلاعات دانش آموزان از جانب وزارت آموزش و پرورش و اطلاعات رانندگان و وسایل نقلیه آنان از جانب شهرداری ها ارائه شود.

با آغاز به کار سامانه سپند دیگر مشکلات گذشته در رابطه با عدم اطمینان والدین به رانندگانی که به صورت شخصی و بدون ثبت نام در شرکت حمل و نقل اقدام به اخذ سرویس مدارس می کردند، وجود نخواهد داشت، مشکلات و اختلافات مالی درمورد شهریه سرویس حمل و نقل و… نیز برطرف شده اند.

بنابراین به دلیل اهمیت آغاز به کار سایت سپند، نکات مثبت و کارایی آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه سپند مدارس بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه سپند چیست؟

معرفی سامانه سپند مدارس

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور، تمامی سازمان ها، وزارتخانه ها، ارگان ها و حتی اکثر مراکز خصوصی در راستای گسترش خدمات غیر حضوری خود اقدام به راه اندازی سامانه های آنلاین کرده اند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

آغاز به کار سامانه های اینترنتی علاوه بر اینکه میزان مراجعات حضوری به مراکز مربوطه را کاهش می دهد بلکه از اتلاف وقت و هزینه های اضافی جلوگیری کرده و همچنین روند انجام امورات را تسریع بخشیده اند.

در حال حاضر سامانه های متعدد و کارآمدی در رابطه با ثبت نام دانش آموزان در مدارس، المپیادهای دانش آموزی، برگزاری آزمون، تشکیل کلاس درس و حتی ارائه کارنامه توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده اند.

ولی یکی از موضوعات مهمی که برای اکثر والدین تبدیل به دغدغه و حتی نگرانی های جدی شده است، پیدا کردن سرویس مناسب برای رفت و آمد دانش آموزان از خانه به مدرسه و برعکس می باشد.

متاسفانه در کنار بسیاری از رانندگان سرویس مدارس که متعهد هستند، دانش آموزان را به موقع جا به جا کرده و مشکلات متعدد ایجاد نمی کنند، برخی از رانندگان نسبت به مسئولیتی که پذیرفته اند متعهد نبوده و باعث ایجاد نگرانی والدین می شوند.

برای اطلاع از بخش های سامانه تاییدیه تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا سامانه سپند مدارس با هدف نظارت، کنترل، مدیریت و سازمان دهی سرویس های مدارس در سراسر کشور راه اندازی شده است.

سامانه سپند مدارس حاصل همکاری وزارت آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی شهرداری ها و وزارت کشور می باشد که در کنار موارد نام برده شرکت های حمل و نقل خصوصی و مورد تایید شهرداری و تاکسیرانی ها و همچنین مدارس سراسر کشور انجام یکسری از امورات سامانه سپند را برعهده دارند.

لازم به ذکر است تمامی والدینی که تمایل دارند از طریق سامانه سپند مدارس برای فرزندان خود سرویس رفت و آمد اخذ کنند باید در سامانه مذکور ثبت نام کرده و مشخصات ضروری را درج نمایند.

برای اطلاع از امکانات سامانه فرهنگی آموزشی امام صادق بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین مدارس نیز موظف هستند درخواست های والدین را بررسی و به آن ها پاسخ دهند. از طرفی نیز مدیران مدارس باید با شرکت های حمل و نقل مورد تایید شهرداری ها و تاکسیرانی ها در ارتباط بوده و هماهنگی های لازم را به انجام برسانند.

نحوه ورود به سامانه سپند مدارس irtusepand.ir

بخش های سامانه سپند مدارس

در کنار تمامی سامانه های دانش آموزی که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده اند، نیاز ضرورت ایجاد سامانه ای برای مدیریت و نظارت بر امورات مربوط به سرویس های مدارس وجود داشت.

در همین راستا سامانه سپند مدارس به منظور مدیریت، نظارت و سازمان دهی روند ارتباط رانندگان سرویس های مدارس با مدیران و سپس والدین دانش آموزان راه اندازی شده است. آغاز به کار سامانه سپند مدارس با نکات و پیامدهای مثبتی همراه بوده که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

  • امکان اطلاع والدین از موقعیت دانش آموزان در طول مسیر رفت و آمد
  • ایجاد حس امنیت و اطمینان خاطر برای دانش آموزان و والدین
  • امکان ارتباط و ارسال پیام میان والدین، رانندگان سرویس و مدیران مدارس
  • تایید رانندگان توسط سازمان های تاکسیرانی و شهرداری ها
  • امکان بررسی مشکلات رانندگان و وسایل نقلیه آنان توسط شهرداری ها

بنابراین آغاز به کار سامانه سپند از دغدغه های مختلف والدین درمورد سرویس های مدارس کاسته، نظارت مدیران مدارس بر عملکرد رانندگان را افزایش داده و اطمینان خاطر همه جانبه را ایجاد کرده است.

برای اطلاع از نحوه بارگذاری مستندات در سامانه بزرگداشت مقام معلم بر روی لینک کلیک کنید.

البته لازم به ذکر است والدین جهت اخذ سرویس رفت و آمد برای فرزندان خود باید در سامانه سپند مدارس ثبت نام کرده، مدیران مدارس درخواست های ثبت شده را بررسی نمایند، با شرکت های حمل و نقل مورد تایید تاکسیرانی و شهرداری ها به توافق رسیده تا در نتیجه روند ثبت سرویس برای دانش آموزان با موفقیت به پایان برسد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پیام من پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان شرکت های حمل و نقل نیز موظف هستند اطلاعات رانندگان و وسایل نقلیه آنان را سامانه سپند به ثبت برسانند. به همین منظور چنانچه قبلا در سامانه سپند ثبت نام کرده و حساب کاربری دارید، حال می توانید از طریق نشانی اینترنتی irtusepand.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه سپند مدارس

در مرحله جدید کد ملی و کلمه عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود به سپند” را انتخاب کنید.

نام کاربری سامانه سپند مدارس

لازم به ذکر است امکانی در سامانه سپند مدارس فراهم شده تا در صورت فراموشی رمز عبور، امکان بازیابی آن برای کاربران وجود داشته باشد. در همین راستا باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه سپند مدارس

در مرحله جدید از شما خواسته می شود کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “درخواست کلمه عبور” را انتخاب کنید.

بازیابی رمز عبور

برای اطلاع از بخش های سامانه رویش جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سپند مدارس irtusepand.ir

همانطور که گفتیم مدیران مدارس، والدین، شهرداری ها و شرکت های حمل و نقل تحت نظارت تاکسیرانی و شهرداری ها باید در سامانه سپند مدارس ثبت نام انجام داده و اطلاعات تکمیلی را به صورت کامل در سامانه وارد کنند.

بهتر است بدانیم مراحل ابتدایی ثبت نام در سایت سپند برای تمامی موارد نام برده یکسان می باشد، به همین منظور ابتدا مراحل مشترک را توضیح خواهیم دادید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پایش سلامت دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

برای ثبت نام در سامانه سپند باید از طریق نشانی اینترنتی irtusepand.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و بر روی گزینه “ایجاد حساب کاربری در سامانه” کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه سپند مدارس

سپس مطابق با تصویر زیر در مرحله جدید کد ملی، رمز عبور دلخواه و شماره موبایل خود را وارد کرده و گزینه “ایجاد کاربری در سپند” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه سپند مدارس

با انجام مراحل قبلی کد تاییدی برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در قسمت مربوطه مطابق با تصویر زیر وارد کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

کد تایید سامانه irtusepand.ir

در نهایت وارد صفحه اصلی پنل کاربری خود خواهید شد که برای ادامه مراحل ثبت نام ابتدا باید نقش خود را به عنوان والدین، مدیران مدارس، شهرداری ها و یا شرکت های حمل و نقل انتخاب کنید.

انتخاب نقش در سامانه سپند مدارس

برای اطلاع از خدمات سامانه مدیریت یکپارچه آموزش ایده بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم مراحل ابتدایی ثبت نام در سامانه سپند مدارس برای تمامی افراد یکسان می باشد ولی بعد از انتخاب نقش مراحل ثبت نام تغییر خواهد کرد، به همین منظور در ادامه مطلب نحوه ثبت نام هر یک از موارد را به صورت مجزا بیان می کنیم:

ثبت نام والدین

چنانچه نقش والدین را در مرحله قبلی انتخاب کرده اید حال باید مشخصات هویتی خواسته شده در مورد خود را در مرحله جدید وارد نمایید. سپس از شما خواسته می شود موقعیت مکانی دانش آموز را جهت اطلاع رانندگان سرویس مشخص کنید.

بعد از انجام مراحل قبلی اطلاعاتی که وارد کرده اید به صورت پیش نمایش در دسترس شما قرار خواهند گرفت، در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان دارید باید اطلاعات را تایید کنید. در نهایت باید مشخصات دانش آموز خود را در سامانه سپند مدارس وارد کرده، منتظر بررسی مدارس و ارائه هزینه اخذ سرویس بمانید.

بعد از اینکه مدرسه با درخواست شما موافقت کرد و هزینه اخذ سرویس در سامانه نمایش داده شد شما می توانید با هزینه موافقت کرده و برای فرزند خود سرویس مورد نظر را به ثبت برسانید.

برای اطلاع از بخش های سامانه نجاح بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام مدیران مدارس

مدیران مدارس برای انجام ادامه مراحل ثبت نام باید کد مدرسه را در سامانه وارد کرده و از قبل نیز با مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت، کد ملی خود را برای ورود به سامانه سپند مدارس به ثبت رسانده باشند.

بعد از درج کد مدرسه در سامانه سپند باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و موقعیت مکانی مدرسه را به ثبت برسانید. بعد از انجام مراحل قبلی پیش نمایشی از اطلاعات وارد شده توسط مدیران مدارس در سامانه قابل مشاهده خواهد بود، در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان دارید، باید آن ها را مورد تایید قرار دهید.

سپس این امکان برای مدیران مدارس فراهم خواهد بود تا با شرکت های حمل و نقل مورد تایید تاکسیرانی و شهرداری ها صحبت کرده، به توافق برسند و در نهایت درخواست های والدین دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام رانندگان

در اوایل راه اندازی سامانه سپند مدارس نقشی به عنوان رانندگان نیز در سامانه وجود داشت تا رانندگان متقاضی اخذ سرویس مدارس بعد از تحویل مدارک خود به سازمان تاکسیرانی و شهرداری ها، در سامانه سپند نیز ثبت نام کرده و در نهایت برچسب اخذ سرویس مدارس را از تاکسیرانی دریافت کنند.

ولی در حال حاضر امکان ثبت نام مستقیم رانندگان در سامانه سپند مدارس وجود ندارد، بلکه این افراد باید مدارکی همچون تصویر کارت ملی، کارت خودرو، گواهینامه، کارت سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه و معایه فنی خودرو را به تاکسیرانی ها و سپس شرکت های حمل و نقل مورد نظر تحویل دهند.

یا در صورت لزوم در دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز به ثبت برسانند، تا از طریق شرکت های حمل و نقل مورد تایید تاکسیرانی و شهرداری ها در سامانه سپند مدارس ثبت نام شوند.

برای اطلاع از خدمات سامانه هوشمند سرویس مدارس تهران بر روی لینک کلیک کنید.

نصب اپلیکیشن سامانه سپند irtusepand.ir

اپلیکیشن سامانه سپند مدارس

با گسترش وسایل ارتباط الکترونیک مانند گوشی های تلفن همراه هوشمند اکثر مردم تمایل دارند به جای استفاده از نسخه تحت وب سامانه های مورد نیاز خود از اپلیکیشن آن ها استفاده کنند.

لازم به ذکر است درمورد سامانه سپند مدارس در حال حاضر اپلیکیشنی در دسترس نیست و افراد می توانند از نسخه تحت وب سامانه استفاده کنند. نسخه تحت وب نیز از طریق مرورگر گوشی های تلفن همراه هوشمند و رایانه قابل دسترس می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه سپند مدارس وارد شد؟

برای ورود به سایت سپند مدارس باید از نشانی اینترنتی irtusepand.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا والدین دانش آموزان باید در سایت سپند ثبت نام کنند یا به صورت حضوری به مدارس مراجعه نمایند؟

برای ثبت درخواست سرویس مدارس نیازی به مراجعات حضوری نیست، بلکه والدین می توانند از طریق ورود به سامانه سپند ثبت نام دانش آموز خود را به انجام برسانند.

آیا رانندگان می توانند به صورت شخصی در سامانه سپند ثبت نام کنند؟

خیر، رانندگانی که تمایل به گرفتن سرویس مدارس دارند باید به تاکسیرانی ها و سپس شرکت های حمل و نقل مورد تایید تاکسیرانی و شهرداری مراجعه نمایند.

آیا هزینه شهریه سرویس مدارس در سامانه سپند درج می شود؟

بعد از بررسی درخواست والدین توسط مدارس و تایید درخواست آنان، هزینه شهریه نیز درج خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *