سامانه های تحصیلی

سامانه سوابق تحصیلی – dipcode.medu.ir

یکی از ملزومات ثبت نام در کنکور سراسری درج کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش می باشد، از این رو سامانه ای تحت عنوان سامانه سوابق تحصیلی طراحی و راه اندازی شده تا از این طریق دانش آموزان در حال تحصیل و داوطلبان فارغ التحصیل بتوانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و به هنگام ثبت نام در فرم مربوطه درج نمایند. به دلیل اینکه قبل از مشاهده سوابق تحصیلی و دریافت کد باید در این سامانه ثبت نام دانش آموزان به عمل آید، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل این موضوع بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه سوابق تحصیلی

معرفی سامانه سوابق تحصیلی

لازم به ذکر است کد سوابق تحصیلی که یکی از ملزومات ثبت نام در کنکور سراسری است برای دانش آموزان نظام جدید پایه دوازدهم و همچنین فارغ التحصیلانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 اخذ کرده اند قابل دسترسی می باشد. این سامانه به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه به مدارس یا ادارات آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی را جهت مشاهده و در نهایت دریافت کد سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار خواهد داد. لازم به ذکر است اگر داوطلبی کد سوابق تحصیلی خود را به هنگام ثبت نام کنکور سراسری درج نکند ثبت نام او بی اثر شده و اجازه ورود به جلسه آزمون را نخواهد داشت.

راهنمای ورود به سامانه سوابق تحصیلی

برای ورود به این سامانه باید نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا از این طریق صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه سوابق تحصیلی

نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سامانهdipcode.medu.ir

لازم به ذکر است برای مشاهده سوابق تحصیلی ابتدا باید در این سامانه ثبت نام انجام گردد تا اجازه ورود به بخش مورد نظر داده شود. به این منظور کافی است مطابق با تصویر زیر از صفحه اصلی سایت گزینه ثبت نام دانش آموزان ایرانی را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه سوابق تحصیلی

سپس از شما خواسته می شود کدملی و شماره همراه دانش آموز را درج کرده و با وارد کردن عبارت امنیتی مشاهده شده بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

درج اطلاعات در سامانه سوابق تحصیلی

با انجام مرحله قبلی سامانه نام کاربری و رمز عبور را برای شماره ای که وارد کرده اید ارسال می کند و پیامی مبنی بر تصویر زیر را نمایش خواهد داد.

دریافت رمز عبور در سامانه سوابق تحصیلی

سپس باید به صفحه اصلی سایت برگردید و گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

مشاهده سوابق تحصیلی در سامانه سوابق تحصیلی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک دریافت کرده اید را در قسمت های مشخص شده درج و با وارد کردن عبارت امنیتی مشاهده شده بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

درج شناسه کاربری در سامانه سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه dipcode.medu.ir

همانطور که گفتیم کد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان پایه دوازدهم و فارغ التحصیلانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 اخذ کرده اند قابل دسترسی می باشد، از این رو داوطلبان کنکور سراسری می توانند مطابق با مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله، در سامانه ثبت نام کرده، سپس با کلیک بر روی گزینه ورود به سامانه علاوه بر مشاهده سوابق تحصیلی، کد آن را نیز دریافت نمایند.

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1401

کد سوابق تحصیلی کنکور

طی چند سال گذشته درج کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام در کنکور سراسری ضروری شده و برای کنکور امسال نیز ادامه داشته است، از این رو به هنگام ثبت نام نباید فراموش کنید که کد سوابق تحصیلی خود را طبق مراحل گفته شده در همین مقاله دریافت و در سایت سازمان سنجش وارد نمایید.

مشاهده سوابق تحصیلی با کدملی

لازم به ذکر است که نمی توان بدون ثبت نام در سامانه سوابق تحصیلی و دریافت شناسه کاربری و رمز عبور سوابق تحصیلی را مشاهده کرد، بنابراین نمی توانید تنها با درج کدملی کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت کنید. از این رو باید ابتدا در سامانه با درج کدملی و شماره موبایل ثبت نام کرده و سپس از طریق شناسه کاربری و رمز عبور، سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمایید.

آیا داشتن کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام در کنکور ضروری است؟

بله، یکی از موارد ضروری ثبت نام در کنکور سراسری ارائه کد سوابق تحصیلی می باشد.

آیا می توان بدون ثبت نام در سامانه سوابق تحصیلی، کد سوابق را دریافت کرد؟

خیر، چنین امکانی فراهم نیست.

آیا داوطلبان نظام قدیم نیز می توانند کد سوابق تحصیلی را از سامانه سوابق تحصیلی دریافت کنند؟

بله، این امکان برای داوطلبانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 دریافت کرده اند فراهم می باشد.

آیا دریافت کد سوابق تحصیلی هزینه دارد؟

خیر، دریافت این کد رایگان می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *