سامانه های تحصیلی

سامانه سمیم مدارس studentnetwork.ir

سامانه سمیم مدارس توسط شرکت فرهیختگان جوان فناوری به منظور ارائه خدمات آموزشی و اجرایی به مدارس مختلف راه‌اندازی شده است. آدرس اینترنتی آن studentnetwork.ir می‌باشد که به سامانه مدیریت یکپارچه مدارس نیز معروف است. در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری برای دانش‌آموزان و معلمان رایج شده است. به همین دلیل اگر شما به دنبال استفاده از خدمات آموزشی آنلاین برای دانش‌آموزان خود هستید می‌توانید از این سامانه و سایر امکانات آن استفاده کنید.

حال می‌خواهیم در این مقاله به معرفی سامانه مذکور به عنوان یکی از سامانه‌های برتر کشور بپردازیم و در مورد راهنمای ورود به کلاس مجازی و سایر امکانات آن صحبت کنیم.

معرفی سامانه سمیم مدارس کشور

بعد از شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش کشور سامانه‌های زیادی در کشور راه‌اندازی کرد. در کنار آن‌ها شرکت‌های خصوصی نیز برای ارائه خدمات آموزشی به معلمان و دانش‌آموزان تلاش‌های زیادی کردند تا بتوانند سطح آموزشی مدارس را تقویت کنند. سامانه سمیم مدارس جزو یکی از این سامانه‌ها است که با تلاش تیم فنی و مجرب شرکت فرهیختگان جوان فناوری ایجاد شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه نماد مدارس کلیک کنید.

در این سامانه کلیه معلمان و دانش آموزان مدارس کشور می‌توانند از خدمات و سایر امکانات آن استفاده کنند. اکثر خدماتی که توسط سایت studentnetwork.ir ارائه می‌شود به صورت آنلاین و غیرحضوری هستند و شما نیازی به مراجعه حضوری ندارید.

راهنمای ورود به سامانه سمیم مدارس studentnetwork.ir

سایت سمیم مدارس مانند سامانه روشکا امکانات زیادی برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر گرفته است. در صورتی که شما قصد استفاده از خدمات و سایر امکانات این سامانه را دارید باید در آن عضو شوید. سپس با در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سامانه شوید و از کلیه خدمات و سایر امکانات سامانه استفاده کنید. در ادامه مراحل ورود به سامانه سمیم مدارس را به صورت مفصل در زیر بیان می‌کنیم:

برای اطلاع در مورد سامانه فاینال و کاربرد آن کلیک کنید.

  • ابتدا سامانه را در مرورگر خود جستجو نموده و وارد سایت به آدرس اینترنتی studentnetwork.ir شوید.
راهنمای ورود به سامانه studentnetwork.ir
  • در صفحه باز شده کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی را در کادرهای مشخص شده وارد کنید؛ سپس بر روی گزینه “ورود به پنل کاربری” کلیک نمایید.
ورود به سامانه سمیم مدارس
  • حال اگر برای اولین بار وارد سامانه سمیم مدارس شده‌اید از شما یک شماره موبایل درخواست می‌کند که با وارد کردن آن می‌توانید مراحل بعدی را طی کنید.

راهنمای ورود به کلاس مجازی سامانه سمیم مدارس

یکی از خدماتی که به تازگی در سامانه سمیم مدارس ایجاد شده است، برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌باشد. در صورتی که به عنوان یکی از دانش‌آموزان، کلاس شما به صورت آنلاین در سامانه studentnetwork.ir برگزار می‌شود می‌توانید با وارد شدن به کلاس از خدمات آن استفاده کنید. راهنمای ورود به کلاس مجازی سامانه مذکور چگونه است و برای شرکت در کلاس چیکار باید کنید؟ برای شرکت در کلاس‌های آنلاین خود می‌توانید طبق روش زیر اقدام کنید:

جهت اطلاع از پورتال مدارس سما کلیک کنید.

ابتدا وارد صفحه اصلی سامانه شوید، فیلدهای مربوطه را تکمیل کرده و بر روی گزینه “ورود به پنل کاربری” کلیک کنید.

راهنمای ورود به کلاس مجازی سامانه سمیم مدارس

در مرحله بعد یک شماره تلفن از شما درخواست می‌شود که باید شماره موبایل خود یا والدینتان را درج کنید.

درج شماره تلفن در سامانه

به دلیل آن که اولین بار وارد سایت سمیم مدارس می‌شوید باید رمز عبور خود را تغییر دهید. یعنی برای اولین بار که وارد سامانه studentnetwork.ir می‌شوید نام کاربری و رمز عبور، همان کد ملی شما است اما بعد از آن که وارد سایت سمیم شدید باید رمز عبور خود را تغییر دهید. برای تغییر رمز عبور، باید رمز فعلی خود را درج کنید تا یک رمز عبور جدید انتخاب کنید. سپس می‌توانید به بخش کلاس‌های آنلاین سامانه سمیم مدارس وارد شوید.

مراحل ورود به کلاس مجازی سامانه سمیم

امکانات سامانه سمیم studentnetwork.ir

سامانه سمیم مدارس قادر است نیاز شما را به عنوان معلم یا دانش آموز در حوزه‌های هوشمندسازی برآورد کند. به همین دلیل خدمات مختلفی را برای شما ارائه می‌دهد. از جدیدترین خدمات آن می‌توان به برگزاری کلاس‌های آنلاین اشاره کرد.

جهت استفاده از خدمات سایت تیزهوشان کلیک کنید.

این سامانه می‌تواند مدیریت کامل کلاس‌های آنلاین را برای معلمان فراهم کند. به همین دلیل به عنوان یکی از سامانه‌های آموزش مجازی مدارس شناخته می‌شود. در حال حاضر در سامانه مذکور امکانات زیادی وجود دارد که در زیر به کلیه خدمات و سایر امکانات آن اشاره می‌کنیم:

امکانات معلمان در سایت سمیم

  1. مدیریت حساب کاربری در چندین مدرسه مختلف
  2. امکان تولید محتوا و دسترسی به درس نامه های الکترونیکی
  3. برگزاری آزمون‌های آنلاین برای کلاس‌های مختلف
  4. دسترسی به ایمیل درون مدرسه
  5. برقراری ارتباط با سایر کاربران مدارس مانند دانش‌آموزان، والدین، کارکنان مدارس و سایر معلمان در سامانه سمیم مدارس
  6. امکان ثبت نمره شفاهی برای دانش‌آموزان
  7. مشاهده برنامه هفتگی، ساعت و محل برگزاری کلاس‌ها
  8. برای هر کلاس از مدرسه رویدادهای مختلفی را به صورت تقویمی با قابلیت یادآوری ثبت کنند.
  9. تعیین تکلیف درسی برای دانش‌آموزان مدارس به صورت فردی یا گروهی

برای اطلاع از سامانه سیدا مدارس کلیک کنید.

امکانات مدیران مدارس در سایت سمیم

  1. دسترسی سریع و جامع به کلیه اطلاعات دانش‌آموزان
  2. امکان دریافت گزارش‌های مختلف
  3. مدیران مدرسه در سامانه studentnetwork.ir می‌توانند آزمون‌هایی را بررسی کنند و نتایج عملکرد آن‌ها را در مدارس مختلف به صورت فردی یا کلاسی منتشر کنند.
  4. قابلیت بررسی عملکرد معلمان و دانش‌آموزان مدرسه
  5. فراهم کردن بررسی رویدادهای جاری در مدرسه
  6. مدیران می‌توانند در صورت تمایل تمامی گزارش‌ها به صورت نموداری دریافت کنند.

امکانات دانش‌آموزان مدارس در سایت سمیم

  1. امکان شرکت در آزمون‌های مجازی مختلف
  2. فراهم کردن کلیه امور مربوط به برنامه‌ریزی درسی و تحصیلی به صورت آنلاین
  3. مشاهده فهرست کلاس‌های فوق برنامه
  4. دریافت و انجام تکالیف به صورت مجازی یا غیرمجازی
  5. مشاهده و دریافت انواع رویدادهای آموزشی به صورت آنلاین در مدارس
  6. امکان دریافت کارنامه در هر ماه
  7. مشاهده آنلاین فهرست نمرات
  8. فراهم شدن امکان ارتباط درون مدرسه‌ای با سایر کاربران مدارس مانند معلمان، سایر دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه

دانش آموزانی که به دنبال دریافت سوابق تحصیلی خود هستند می توانند مقاله سامانه سوابق تحصیلی را مطالعه کنند.

امکانات والدین در سایت سمیم studentnetwork.ir

  1. مشاهده برنامه هفتگی فرزندان
  2. مشاهده فعالیت‌های انضباطی فرزندان
  3. مشاهده هرگونه فعالیت‌های تشویقی برای دانش‌آموزان
  4. مشاهده و بررسی نمرات درسی فرزندان
  5. امکان ارتباط والدین با معلمان، کارکنان اداری مدارس و مشاوران در سامانه سمیم مدارس
  6. مشاهده کارنامه فرزندان
  7. مشاهده و ثبت نظرات در رابطه با تکالیف محوله به فرزندان
  8. اگر مدرسه‌ای به یکی از والدین دانش‌آموزان دعوت نامه‌ای ارسال کند می‌تواند آن را در پنل کاربری خود مشاهده کند.
  9. مشارکت در انواع نظرسنجی‌ها
  10. مشاهده اطلاعات مربوط به انجمن اولیا
  11. امکان مشاهده رویدادهای آموزشی ثبت شده برای دانش‌آموزان در بخش اعلان‌های سامانه سمیم

فعالیت‌های موجود در سایت سمیم برای کاربران

سایت سمیم یکی از برترین سامانه‌های آنلاین برای ارائه خدمات آموزشی آنلاین و غیرحضوری است. علاوه بر آن این سایت فعالیت‌های پایه زیادی را برای شما ارائه می‌دهد. هماهنگی با سامانه سناد، تعریف نیمسال تحصیلی، تعریف رشته تحصیلی برای مدارس متوسطه دوره دوم، تعریف کلاس‌های فوق برنامه، تعریف پایه و کلاس‌بندی دانش‌آموزان به صورت گروهی، تعریف برنامه هفتگی برای هر یک از کلاس‌ها، تقویم آموزشی با قابلیت ثبت و یادآوری رویدادهای اجرایی و آموزشی کشور از جمله این فعالیت‌های پایه هستند.

اما در این سایت فعالیت‌های دیگری نیز به غیر از خدمات پایه ارائه می‌شود. به طوری که شما می‌توانید از آن به صورت جداگانه استفاده کنید. در زیر به چند مورد از فعالیت‌های سامانه سمیم مدارس اشاره می‌کنیم:

نظرسنجی

 یکی از فعالیت‌هایی که در سامانه مذکور در اختیار شما قرار می‌گیرد برگزاری انواع نظرسنجی‌ها در میان گروه‌های مختلف دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان مدارس و والدین است. به طوری که بعد از آن امکان مشاهده نتایج نظرسنجی به صورت نموداری و کمی وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سپند مدارس کلیک نمایید.

برگزاری آزمون

 در صورتی که شما تمایل داشته باشید می‌توانید انواع آزمون‌های تستی، تشریحی و توصیفی را به صورت آنلاین و چاپی برگزار کنید. آزمون‌های آنلاین به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند و آزمون‌های پاسخ برگ به صورت حضوری هستند. در آزمون پاسخ برگ، برگه‌ها را به صورت دستی و با کمک دستگاه قرائت خوان بررسی می کنید. در این حالت شما می‌توانید یک بانک آزمون برای طراحی سوال در قالب‌های تستی، تشریحی و توصیفی ایجاد کنید تا روند طراحی سوال آسان‌تر شود. در نهایت نیز می‌توانید آزمون‌ها را با تعیین سطح دسترسی برای دانش‌آموزان به اشتراک بگذارید.

ثبت امور انضباطی و تشویقی

 ثبت موارد انضباطی و تشویقی به صورت آنلاین، یکی از فعالیت‌های این سامانه است. در حال حاضر امکان ثبت غیبت‌ها، موارد تشویقی، انضباطی و همچنین دریافت غیبت‌ها و تأخیرها از دستگاه‌ها حضور و غیاب در سامانه سمیم وجود دارد. همچنین امکان دعوت از والدین و ثبت مشخصات مربوط به مراجعه آن‌ها در سامانه فراهم شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت سمیم امکان ثبت حضور و غیاب معلمان، کارکنان و مدیران می‌باشد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

دریافت کارنامه

امکان دریافت کارنامه به صورت دوره‌ای و در بازه‌های زمانی خاص برای دانش‌آموزان تعریف شده است. شما می‌توانید به راحتی کارنامه‌های ماهانه، دوره‌ای و پایان دوره‌ای خود را بارگذاری کنید. در بخش دریافت کارنامه می‌توان نمره‌های تشویقی و انضباطی را نیز ثبت کرد.

جهت ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی کلیک نمایید.

امکان سایت ‌سازی

در صورتی که مدرسه قصد ایجاد یک سایت جداگانه را داشته باشد می‌توانید در بخش سایت ساز سامانه سمیم مدارس این کار را انجام دهید. در این روش با ساخت یک سایت جداگانه می‌توانید پیش ثبت نام دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم کنید.

ثبت اطلاعات فردی کاربران

در سامانه سمیم امکان ثبت پرونده‌های الکترونیکی برای دانش‌آموزان وجود دارد. معمولا اطلاعات دانش آزمون را با کد ملی آن‌ها ثبت می‌کنند تا بتوانند برای سال‌های تحصیلی بعد آن را منتقل کنند.

برای آشنایی با سامانه بزرگداشت مقام معلم کلیک کنید.

تنظیمات حساب کاربری

وقتی شما وارد سامانه سمیم مدارس می‌شوید باید نقش خود را برای استفاده از امکانات سایت مشخص کنید زیرا خدماتی که برای مدیران مدارس ارائه می‌شود با خدماتی که برای دانش‌آموزان داده می‌شود، کاملا متفاوت است. هم‌چنین در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید به راحتی می‌توانید به کمک نوع دسترسی خود، رمز عبورتان را بازیابی کنید.

سوالات متداول

راهنمای ورود به کلاس مجازی سامانه سمیم مدارس را توضیح دهید؟

شما برای این کار باید وارد سامانه سمیم مدارس شوید. سپس با انتخاب کلاس درسی خود روی آن کلیک کنید.

آیا استفاده از سامانه سمیم مدارس برای کلیه دانش‌آموزان امکان‌پذیر است؟

بله، کلیه دانش‌آموزانی که در مدارس مختلف درس می‌خوانند می‌توانند برای استفاده از امکانات و سایر خدمات سامانه studentnetwork.ir وارد آن شوند.

آیا امکان ورود به سامانه سمیم مدارس از طریق گوشی نیز وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید برای اتصال به سامانه سمیم مدارس از طریق گوشی نیز اقدام کنید. در حال حاضر نرم‌افزار مدیریت مدارس سمیم در چهار بستر وب، اندروید، IOS و دسکتاپ راه‌اندازی شده است.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *