سامانه های اجتماعی

سامانه سماک جهاد کشاورزی semak.maj.ir + راهنمای ورود و ثبت نام در آن

با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری اکثر سازمان ها و مراکز دولتی کشور، جهاد کشاورزی نیز از این مورد مستثنی نشده و اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه سماک جهاد کشاورزی کرده است. در گذشته که این سامانه در دسترس نبود متقاضیان برای ثبت درخواست صدور مجوز و راه اندازی کسب و کار در حوزه جهاد کشاورزی باید به صورت حضوری مراحل مختلفی را طی می کردند ولی امروزه با راه اندازی این سامانه کار برای متقاضیان راحت شده است.

لازم به ذکر است که در این سامانه صدور بسیاری از مجوزها در زمینه های مختلف دامی، گیاهی، صنعتی و حتی عشایری انجام می شود، بنابراین آشنایی کسانی که تمایل به دریافت مجوز از جهاد کشاورزی دارند با بخش های مختلف سامانه سماک ضروری می باشد.

به همین علت ما در این مقاله به بررسی نحوه ورود، ثبت نام و حتی امکانات سامانه سماک جهاد کشاورزی می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه سماک جهاد کشاورزی

معرفی سامانه سماک جهاد کشاورزی

قبل از پرداختن به دیگر توضیحات بهتر است بدانیم سماک مخفف جمله “سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی” می باشد. همانطور که گفتیم این سامانه در راستای گسترش خدمات غیر حضوری جهاد کشاورزی برای متقاضیان راه اندازی شده است و بسیاری از خدمات مربوط به این حوزه از جمله صدور مجوزهای مختلف در زمینه های متفاوت مربوط به جهاد کشاورزی و حتی اعتبارسنجی مجوز نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بنابراین چنین سامانه ای خدماتی برای عموم مردم ندارد بلکه خدماتی تخصصی را به افراد فعال در حوزه کشاورزی، پرورش دام و طیور و همچنین کلینیک های گیاه پزشکی قرار می دهد. لازم به ذکر است افرادی که درخواست خود را برای صدور مجوز مورد نظر در این سامانه به ثبت می رسانند، بعد از صدور مجوز می توانند آن را از سامانه دریافت کرده و از آن استفاده نمایند زیرا امکان امضاء الکترونیکی در سامانه سماک فراهم می باشد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری جهت امضاء مجوز نیز وجود نخواهد داشت.

برای اطلاع از بخش های مختلف سایت بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

اکنون بیش از 100 نوع مجوز و پروانه در سامانه سماک جهاد کشاورزی ارائه می شود که از انواع آن می توان به انواع مجوزهای بهره برداری، مجوز تاسیس، نوسازی، ابصال و غیره اشاره کرد.

نحوه ورود به سامانه سماک جهاد کشاورزی semak.maj.ir

کاربرانی که می خواهند از خدمات وزارت جهاد کشاورزی استفاده نمایند می توانند وارد این سامانه شده و مراحل مربوطه به اخذ انواع مجوز را انجام دهند. جهت استفاده از خدمات این سازمان، همه ی افراد حقیقی و حقوقی باید یک حساب کاربردی در این سامانه برای خود ایجاد کرده، سپس با نام کاربری و پسورد خود وارد سامانه شوند.

در صورتی که قبلا برای خود حساب کاربری ایجاد نموده اید کافیست اطلاعات خود را وارد کرده و از خدمات سامانه سماک جهاد کشاورزی، استفاده نمایید.

برای ورود به سامانه سماک باید نشانی اینترنتی semak.maj.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، در صورتی که قبلا ثبت نام خود را در سماک انجام داده باشید می توانید با درج شناسه کاربری و رمز عبور به سامانه وارد شوید.

ورود به سامانه سماک جهاد کشاورزی

نحوه ثبت نام در سامانه سماک جهاد کشاورزی

همانطور که گفتیم برای دریافت خدمات از این سامانه باید ابتدا ثبت نام خود را انجام دهید، به این منظور با درج و جستجو نشانی اینترنتی سامانه سماک در مرورگر، صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر نمایش داده می شود که باید گزینه “ثبت نام” را در پایین صفحه انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه سماک جهاد کشاورزی

حال صفحه ای قابل مشاهده می باشد که دو گزینه را پیش روی متقاضیان قرار می دهد، ثبت نام افراد حقیقی و ثبت نام افراد حقوقی که شرکت ثبت شده دارند.

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه سماک جهاد کشاورزی

با انتخاب هر کدام از گزینه های قبلی در مرحله جدید از شما خواسته می شود شماره تلفن همراه خود را درج کرده تا کد تایید ارسال شود. بعد از این مرحله باید مشخصات خود را به ثبت رسانده تا سامانه شناسه کاربری و رمز عبور را برای شما فعال کند.

ثبت نام شرکت ها در سامانه سماک جهاد کشاورزی

اعتبارسنجی مجوزهای جهاد کشاورزی

در سامانه سماک علاوه بر ثبت درخواست و صدور مجوز به صورت غیر حضوری، امکانی نیز فراهم شده تا کاربران بتوانند مجوزهای مورد نظر را اعتبارسنجی کنند. برای این کار باید از قسمت پایین صفحه اصلی سامانه سماک گزینه اعتبارسنجی را مطابق با تصویر زیر انتخاب کنید.

اعتبار سنجی مجوز در سامانه سماک جهاد کشاورزی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود شماره مجوز را از قسمت بالایی مجوز مشاهده کرده و در قسمت مربوطه این سامانه وارد نمایید.

تعیین اعتبار مجوز در سامانه سماک جهاد کشاورزی

سایر امکانات سامانه سماک جهاد کشاورزی semak.maj.ir

امکانات سامانه سماک جهاد کشاورزی

همانطور که گفتیم مراحل مختلف صدور بسیاری از مجوزهای جهاد کشاورزی در سامانه سماک انجام می شود، از جمله امکانات این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نام افراد حقیقی و حقوقی برای ثبت درخواست صدور مجوز
  • امکان صدور مجوز الکترونیکی و همچنین امضاء الکترونیکی بدون نیاز به مراجعات حضوری
  • اعتبارسنجی مجوزهای صادر شده به صورت غیر حضوری

همچنین در ادامه مطلب به انواع مجوزهای صادر شده از طریق این سامانه اشاره می کنیم:

  • صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی
  • صدور مجوز تولیدات گیاهی
  • صدور مجوزهای مربوط به کلینیک های گیاه پزشکی
  • تمدید پروانه مرتع داری
  • صدور مجوزهای تبدیلی و غذایی
  • صدور مجوز حفظ کاربری اراضی یا تغییر کاربری
  • صدور مجوز چرای دام
  • صدور مجوز تولیدات دامی، طیوری و شیلات به صورت صنعتی، نیمه صنعتی، روستایی و عشایری

برای اطلاع از امکانات سایت بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

آیا بعد از صدور مجوز در سامانه سماک جهاد کشاورزی باید برای تایید آن به صورت حضوری مراجعه کنیم؟

خیر، مجوز صادر شده در این سامانه به صورت الکترونیکی تایید و امضاء شده است.

آیا امکان اعتبار سنجی مجوز در سامانه سماک جهاد کشاورزی وجود دارد؟

بله، نحوه ورود به این بخش در همین مقاله توضیح داده شده است.

آیا شرکت های قانونی و ثبت شده نیز می توانند در سامانه سماک جهاد کشارزی ثبت نام کنند؟

بله، با ورود به بخش ثبت نام باید گزینه ثبت نام کاربران حقوقی انتخاب شود.

آیا امکان صدور مجوز چرای دام نیز در سامانه سماک جهاد کشاورزی وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه سماک فراهم می باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *