سامانه های اجتماعی

سامانه ستاد ایران setadiran.ir + ورود به سایت تدارکات الکترونیکی دولت

با توجه به گسترش خدمات و امکانات غیر حضوری در تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان ها و وزارتخانه های کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در کنار تمامی خدمات غیر حضوری که در اختیار مردم قرار می دهد سامانه ستاد ایران را نیز طراحی و راه اندازی کرده تا از این طریق مزایده ها و مناقصه های دستگاه های اجرایی کشور به صورت غیر حضوری انجام شوند.

بهتر است بدانیم تمامی مراحل مناقصه ها و مزایده ها اعم از ثبت نام، دانلود مدارک و اسناد، پیشنهاد قیمت، بازگشایی، اعلام برنده، عقد قرارداد میان مزایده گر و مزایده گزار، ترخیص کالا و… از طریق سامانه مذکور و به صورت کاملا الکترونیکی و غیر حضوری انجام می شود. به دلیل اینکه دسترسی به سامانه ستاد برای عموم مردم فراهم می باشد، افرادی که تمایل به شرکت در مزایده ها و مناقصه ها را دارند می توانند برای ثبت نام به سامانه مذکور مراجعه نمایند.

به دلیل گسترده بودن خدمات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و فراهم بودن دسترسی به آن برای عموم مردم، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ستاد ایران بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه ستاد ایران

معرفی سامانه ستاد ایران

قبل از اینکه به بررسی نحوه ورود به این سامانه بپردازیم، بهتر است با اهداف و کاربردهای سامانه ستاد ایران آشنا شويم. همانطور که می دانیم گسترش بسترهای آنلاین، الکترونیکی و غیر حضوری در کشور سبب شده تا سازمان ها و وزارتخانه های مختلف در کنار خدمات حضوری که در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند، اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کنند که دسترسی به اکثر خدمات هر سازمان، اداره، ارگان و وزارتخانه های کشور را به صورت غیر حضوری فراهم کنند.

در حال حاضر بسیاری از امورات مورد نیاز به صورت آنلاین به انجام می رسد و از میزان مراجعات حضوری به مراکز مربوطه، اتلاف وقت، کند بودن روند بررسی و… کاسته شده است. به همین منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت که وظیفه برگزاری مناقصه ها، مزایده ها و خرید های جزئی و متوسط را بر عهده دارد، روند برگزاری این معاملات را از حالت حضوری به غیر حضوری تغییر داده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه خرید آرد بر روی لینک کلیک کنید.

بستری که برای انجام معاملات دستگاه های اجرایی کشور فراهم شده همان “سایت تدارکات الکترونیکی دولت” است که با نام سامانه ستاد ایران نیز شناخته می شود. در این سامانه شرایطی فراهم شده تا تمامی مراحل مربوط به خریدهای جزئی، متوسط، مناقصه ها و مزایده های دستگاه های اجرایی کشور و اموال تملیکی به صورت غیر حضوری انجام شود.

یعنی در این سامانه تعامل میان مزایده گر، مزایده گزار همچنین مناقصه گر و مناقصه گزار، ثبت درخواست، ارسال قیمت پیشنهادی، بازگشایی، اعلام برنده، امضاء الکترونیکی، دانلود اسناد و مدارک، ارسال و ترخیص کالا و… به صورت غیر حضوری به انجام می رسد.

لازم به ذکر است که منظور از اموال تملیکی کالا، اموال، ملک و… است که به موجب قانون به تصرف، تملک و توقیف دولت درآمده است، حال این موارد می توانند مثلا ناشی از قاچاق کالا باشند. بعد از به تصرف درآمدن چنین مواردی توسط دولت، شرایطی فراهم می شود تا اموال تملیکی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه ستاد ایران به مزایده گذاشته شوند.

برای اطلاع از بخش های سامانه سیتا جهاد کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

حال چنانچه قبلا در سامانه ستاد ثبت نام خود را انجام داده اید می توانید برای ورود به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نشانی اینترنتی setadiran.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از قسمت بالایی صفحه بر روی گزینه “ورود” و “ورود به ستاد” کلیک نمایید.

ورود به سامانه ستاد ایران
  • در مرحله جدید باید نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی مشاهده شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و در نهایت گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.
وارد شدن به سامانه setadiran.ir

ثبت نام در سامانه تدارکات الکترونیکی ستاد ایران setadiran.ir

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا ستاد ایران در راستای گسترش خدمات غیرحضوری وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است، در این سامانه فرآید معاملات دستگاه های اجرایی کشور اعم از خریدهای جزئی، متوسط، مناقصه و مزایده انجام می شود.

بهتر است بدانیم تمامی مراحل انجام این معاملات یعنی ثبت درخواست، تعامل میان عرضه کننده و برگزار کننده، ارائه پیشنهاد قیمت، بازگشایی، اعلام و تعیین برنده، امضاء الکترونیکی، ترخیص کالا، عقد قرارداد و… به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه ستاد ایران به انجام می رسند.

برای اطلاع از امکانات سامانه ارزش افزوده بر روی لینک کلیک کنید.

به دلیل اینکه ورود به سامانه ستاد ایران برای عموم مردم فراهم می باشد متقاضیان شرکت در این معاملات باید ابتدا در سامانه مذکور ثبت نام خود را انجام دهند. لازم به ذکر است ثبت نام در سامانه ستاد برای افراد مختلف به صورت جداگانه انجام می شود، یعنی گزینه “ثبت نام تامین کننده، مناقصه گر، مزایده گر” از گزینه “دریافت مشخصات کاربری مقام مسئول” مجزا می باشد. به همین منظور در ادامه مطلب نحوه ثبت نام این دو گزینه را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

ثبت نام تامین کننده، مناقصه گر، مزایده گر

ابتدا باید نشانی اینترنتی setadiran.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید، سپس با مشاهده صفحه اصلی سایت تدارکات الکترونیکی دولت، از قسمت بالایی صفحه گزینه “ثبت نام” و سپس گزینه “تامین کننده، مناقصه گر، مزایده گر” را انتخاب نمایید.

ثبت نام در سامانه ستاد ایران
  • در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید توضیح داده شده که ثبت نام این افراد طی 4 مرحله انجام می شود و در پایان نام کاربری و رمز عبور برای متقاضیان فعال خواهد شد، حال برای وارد شدن به مراحل ثبت نام باید بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.
ثبت اطلاعات در سامانه ستاد ایران

دریافت مشخصات کاربری مقام مسئول

  • برای ثبت نام مقام مسئول باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت تدارکات الکترونیکی دولت از طریق نشانی setadiran.ir از قسمت بالایی صفحه گزینه “ثبت نام” و سپس گزینه “دریافت مشخصات کاربری مقام مسئول” را انتخاب نمایید.
ثبت مشخصات کاربری مقام مسئول
  • با وارد شدن به مرحله جدید از شما خواسته می شود توکن امنیتی را به USB رایانه وصل کرده، عبارت امنیتی مشاهده شده را در قسمت مربوطه درج کنید و بر روی گزینه “دریافت مشخصات کاربری” کلیک نمایید.
ثبت نام مقالم مسئول در سامانه ستاد ایران

سامانه مناقصات ستاد ایران setadiran.ir

همانطور که گفتیم سامانه ستاد ایران با هدف انجام معاملات دستگاه های اجرایی کشور راه اندازی شده است، یکی از انواع این معاملات نیز مربوط به مناقصات مختلف می باشد. از طریق سایت تدارکات الکترونیکی دولت تمامی مراحل مناقصات و فراخوان های ارزیابی مربوط به دستگاه های اجرایی کشور از طریق تعامل میان مناقصه گر و مناقصه گزار از طریق همین سامانه انجام خواهد شد.

یعنی ثبت پیشنهاد قیمت ها، دانلود اسناد و مدارک، ارزیابی، بازگشایی، اعلام برنده، عقد قرارداد، امضاء الکترونیکی، ترخیص و… به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه ستاد ایران قابل انجام می باشند. به همین منظور بعد از اینکه ثبت نام خود را در سامانه انجام دادید برای ورود به بخش مناقصه ها باید مطابق با تصویر زیر از صفحه اصلی سایت گزینه “مناقصه” را انتخاب کنید.

شرکت در مناقصه سامانه setadiran.ir
  • در مرحله جدید لیست عنوان مناقصه ها را مشاهده می کنید که برای ورود به سامانه مناقصات باید از سمت چپ تصویر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.
لیست مناقصه های سامانه ستاد ایران

سامانه مزایده ستاد ایران setadiran.ir

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای گسترش خدمات غیر حضوری و تحقق طرح دولت الکترونیک اقدام به راه اندازی سایت تدارکات الکترونیکی دولت یا همان سامانه ستاد ایران کرده است. در این سامانه کلیه مراحل مربوط به خریدهای جزئی، متوسط، مناقصه و مزایده انجام می شود و دسترسی به بخش های مختلف سایت ستاد ایران برای عموم مردم فراهم است.

همانطور که گفتیم سامانه مذکور بستری برای انجام معاملات دستگاه های اجرایی دولت می باشد، یکی از این معاملات نیز مزایده اموال تملیکی و مزایده دستگاه های اجرایی است. درمورد اموال تملیکی بهتر است بدانیم به تمامی کالاها، اموال، ملک و… که به موجب قانون تحت تصرف، تملک و توقیف دولت باشند، اموال تملیکی گفته می شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع رسانه بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین در بخش مزایده سامانه ستاد ایران، اموال تملیکی و اموال مربوط به دستگاه های اجرایی کشور به مزایده گذاشته می شوند. لازم به ذکر است که تعامل میان مزایده گر و مزایده گزار، ثبت درخواست و پیشنهاد قیمت، بازگشایی پیشنهادات، اعلام برنده، ترخیص کالا، امضاء الکترونیکی، عقد قرارداد و… به صورت غیر حضوری و از طریق همین سامانه به انجام می رسند.

همانطور که گفتیم شرکت در این مزایده ها برای عموم مردم آزاد می باشد، بنابراین برای ورود به این بخش باید از طریق نشانی اینترنتی setadiran.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر بخش “مزایده” را انتخاب نمایید.

شرکت در مزایده سامانه ستاد ایران
  • سپس در مرحله جدید می توانید به بخش “مزایده اموال تملیکی” و یا “مزایده دستگاه اجرایی” وارد شوید.
مزایده اموال تملیکی در سامانه setadiran.ir

چگونه می توان به سامانه ستاد ایران وارد شد؟

برای ورود به سامانه ستاد باید از نشانی اینترنتی setadiran.ir استفاده کنید و طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا عموم مردم می توانند در مزایده های اعلام شده سامانه ستاد ایران شرکت نمایند؟

بله، شرکت در مزایده های اعلام شده در سایت تدارکات الکترونیکی دولت برای عموم مردم آزاد می باشد.

آیا استفاده از خدمات و امکانات سامانه ستاد ایران نیازمند ثبت نام است؟

بله، در صورتی که تمایل به استفاده از امکانات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را داشته باشید باید از طریق همین سامانه به صورت غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهید.

آیا اعلام برنده مزایده ها و مناقصات نیز از طریق سامانه ستاد ایران انجام می شود؟

بله، تمامی مراحل از شروع تا پایان و اعلام برنده مزایده ها و مناقصات در سامانه ستاد انجام خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *