سامانه های تحصیلی

سامانه رویش جهاد دانشگاهی jdrouyesh.ir

در حال حاضر تمامی دانشگاه ها و نهادهای معتبر آموزشی و فرهنگی همچون جهاد دانشگاهی، سامانه های آنلاین را جهت ارائه خدمات غیر حضوری به دانشجویان و فراگیران خود راه اندازی کرده اند. سامانه رویش جهاد دانشگاهی نیز با هدف ارائه خدمات متنوع غیر حضوری به فراگیران و متقاضیان ثبت نام در دوره آموزشی جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.

در دنیای امروز با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین، مردم تمایل دارند تا حد امکان اکثر امورات مربوط به زندگی خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. خوشبختانه در کشور ما نیز چنین امکانی به ویژه در زمینه آموزش فراهم شده و سامانه های کارآمد و متعددی راه اندازی شده اند.

به دلیل گسترده بودن واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، تنوع دوره های آموزشی که توسط این نهاد آموزشی و فرهنگی برگزار می شوند و همچنین تقاضای بسیار زیاد مردم برای شرکت در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه رویش جهاد دانشگاهی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه رویش جهاد دانشگاهی

معرفی سامانه رویش جهاد دانشگاهی

قبل از توضیح جزئیات سامانه رویش جهاد دانشگاهی بهتر است با نهاد جهاد دانشگاهی بیشتر آشنا شویم. جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی می باشد که با هدف گسترش آموزش های فراگیر، کاربردی و قابل دسترس برای عموم مردم تاسیس شده است.

در واقع جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی و غیر دولتی است که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کند. در حال حاضر واحدهای بسیار زیادی از جهاد دانشگاهی در سراسر کشور تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند تا امکان دسترسی ساکنان تمام شهرهای کشور به دوره های آموزشی و خدمات جهاد دانشگاهی فراهم شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم این نهاد فرهنگی و آموزشی، امکان برگزاری دوره های آموزشی را برای رده های سنی مختلف از کودکان تا بزرگسالان فراهم کرده است.

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی دانشگاه ها و نهادهای آموزشی مانند جهاد دانشگاهی در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، کاهش مراجعات و ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه و در نتیجه افزایش رفاه حال دانشجویان و فراگیران خود اقدام به راه اندازی سامانه های آنلاین مختلفی کرده اند.

برای اطلاع از خدمات سامانه آزمون بر خط جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه رویش جهاد دانشگاهی نیز با هدف تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری آزمون های آنلاین، انجام ثبت نام در دوره های مختلف، مشاهده نمرات و… طراحی و فعال شده است.

بنابراین متقاضیان و فراگیران جهاد دانشگاهی می توانند بدون نیاز به مراجعات حضوری، از طریق سامانه رویش جهاد دانشگاهی تمامی امورات مربوط به دوره آموزشی مورد نظر از مرحله ثبت نام تا شرکت در آزمون و مشاهده نمره را به انجام برسانند. همچنین بهتر است بدانیم علاوه بر فراگیران امکان ورود به سامانه رویش برای اساتید و کارشناسان جهاد دانشگاهی نیز فراهم می باشد.

نحوه ورود به سامانه رویش جهاد دانشگاهی jdrouyesh.ir

بخش های سامانه رویش جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی که نهادی فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در کشور می باشد از آغاز تاسیس تا به حال اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مختلف و در عین حال کاربردی کرده است. در واقع یکی از اهداف تاسیس این نهاد فرهنگی ایجاد ارتباط میان دوره های آموزشی برگزار شده با به کارگیری مهارت های کسب شده در زندگی می باشد، به همین منظور نیز دوره های برگزار شده در جهاد دانشگاهی متقاضیان بسیار زیادی دارد.

برای اطلاع از امکانات سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم آموزش های این نهاد فرهنگی مختص گروه سنی خاصی نبوده و در حال حاضر دوره های مختلف برای رده های سنی کودکان تا بزرگسالان برگزار می شوند. فراگیران می توانند از طریق ورود به سامانه رویش جهاد دانشگاهی تمامی مراحل از ثبت نام، شرکت در کلاس ها، آزمون و مشاهده نمرات مربوط به دوره های آموزشی و… را بدون نیاز به مراجعات حضوری طی کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه رویش جهاد دانشگاهی را دارید و قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید، باید نشانی اینترنتی jdrouyesh.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود.

سپس مطابق با تصویر زیر ابتدا نوع سمت یعنی فراگیر، استاد یا کارشناس را انتخاب کرده، نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه رویش جهاد دانشگاهی

سامانه آزمون آنلاین رویش جهاد دانشگاهی

همانطور که گفتیم سامانه رویش متعلق به جهاد دانشگاهی می باشد در راستای ارائه خدمات آموزشی غیر حضوری به فراگیران راه اندازی شده است. متقاضیانی که قصد ثبت نام در دوره های این نهاد فرهنگی و آموزشی را دارند فارغ از محل سکونت خود می توانند به سامانه رویش جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و تمامی مراحل مورد نیاز از ثبت نام تا شرکت در آزمون نهایی مربوط به دوره آموزشی را به انجام برسانند.

برای اطلاع از خدمات سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است سامانه ای که جهت برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده دارای نشانی اینترنتی examjde.ir می باشد، به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه آزمون جهاد دانشگاهی را دارید باید نشانی اینترنتی مذکور را در مرورگر درج و جست نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود.

سپس مطابق با تصویر زیر نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید. همچنین در این سامانه امکانی فراهم شده تا فراگیران بتوانند از طریق سامانه جامع روابط کار به سامانه آزمون جهاد دانشگاهی وارد شوند.

بخش آزمون سامانه رویش جهاد دانشگاهی

ثبت نام در سامانه رویش جهاد دانشگاهی jdrouyesh.ir

یکی از اهداف مهم تاسیس نهاد آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزاری دوره های آموزشی کارآمد می باشد. به دلیل همین ویژگی دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی است که تعداد متقاضیان ثبت نام و شرکت در دوره های این نهاد فرهنگی بسیار زیاد می باشند.

خوشبختانه در حال حاضر امکانی فراهم شده تا متقاضیان و فراگیران بتوانند از طریق مراجعه به سامانه رویش جهاد دانشگاهی تمامی مراحل مربوط به دوره های آموزشی اعم از ثبت نام، شرکت در کلاس، آزمون، مشاهده نمره و… را بدون نیاز به مراجعات حضوری به انجام برسانند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه شما نیز متقاضی ثبت نام در سامانه رویش جهاد دانشگاهی هستید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی jdrouyesh.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “سامانه ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه رویش جهاد دانشگاهی

در مرحله جدید باید نام واحد جهاد دانشگاهی مورد نظر را از میان لیست ارائه شده انتخاب کنید.

انتخاب مرکز در سامانه jdrouyesh.ir

سپس در صفحه جدید می توانید نام دوره مورد نظر را از طریق کلیک بر روی گزینه “جستجو دوره” وارد کنید.

انتخاب دوره آموزشی

یا اینکه مطابق با تصویر زیر از میان لیست دوره های آموزشی ارائه شده در همین صفحه، بر روی گزینه “ثبت نام” دوره مورد نظر کلیک نمایید.

تکمیل ثبت نام

با وارد شدن به مرحله جدید باید گزینه “بررسی و نهایی کردن ثبت نام” را انتخاب کنید.

بررسی و ارزیابی ثبت نام

سپس چنانچه قبلا در سامانه ثبت نام نکرده و نام کاربری و رمز عبور ندارید، حال باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ادامه به عنوان فراگیر جدید” کلیک نمایید.

ثبت نام فراگیر جدید

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در این مرحله باید مشخصات خواسته شده را در سامانه وارد کرده و گزینه “ثبت اطلاعات پرونده” را انتخاب کنید.

ایجاد پنل کاربری در سامانه رویش جهاد دانشگاهی

بعد از انجام مراحل ثبت نام وارد صفحه پرداخت هزینه دوره آموزشی مورد نظر می شوید. در حال حاضر پرداخت فقط به صورت آنلاین امکان پذیر است، بنابراین باید بر روی گزینه “پرداخت و ثبت نهایی” کلیک نمایید.

پرداخت هزینه در سامانه رویش جهاد دانشگاهی

امکانات سامانه رویش جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی با هدف گسترش ارائه خدمات غیر حضوری به فراگیران خود اقدام به راه اندازی سامانه رویش جهاد دانشگاهی کرده است. رویش سامانه ای سراسری است که امکان دسترسی به بخش های مختلف آن برای تمام افراد از سراسر کشور فراهم می باشد.

برای اطلاع از بخش های سامانه نظارت آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک کنید.

متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی می توانند از طریق مراجعه به سامانه رویش از امکاناتی که در آن فراهم شده استفاده نمایند. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نام در دوره های آموزشی ارائه شده در واحدهای جهاد دانشگاهی
  • امکان پرداخت آنلاین هزینه دوره مورد نظر
  • مشاهده بدهی فراگیران و سپس پرداخت آن ها
  • شرکت در کلاس های آموزشی
  • انصراف از دوره آموزشی ثبت نام شده
  • شرکت در آزمون پایان دوره
  • مشاهده نمرات
  • دریافت کارت فراگیران

چگونه می توان به سامانه رویش جهاد دانشگاهی وارد شد؟

برای ورود به سامانه رویش باید از نشانی اینترنتی jdrouyesh.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای استفاده از بخش های سایت رویش جهاد دانشگاهی باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

بله، بدون ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نمی توانید از امکانات سامانه رویش استفاده کنید.

آیا می توانیم هزینه دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی را به صورت آنلاین از طریق سامانه رویش پرداخت کنیم؟

بله، امکان پرداخت آنلاین هزینه دوره های آموزشی در سامانه رویش فراهم می باشد.

آیا امکان مشاهده نمرات در سایت رویش جهاد دانشگاهی وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه رویش فراهم است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *