سامانه های اجتماعی

سامانه رزرو حج تمتع reserve.haj.ir

سازمان حج و زیارت با راه اندازی سامانه رزرو حج تمتع امکان به روزرسانی اطلاعات دارندگان فیش های حج تمتع را فراهم کرده تا از این طریق برنامه ریزی بهتری برای اعزام کاروان ها صورت بگیرد. با توجه به اینکه دارندگان فیش های حج تمتع در سال های مختلف این فیش ها را تهیه می کنند بنابراین اعزام آنان در یک سال انجام نشده و نیازمند انجام برنامه ریزی از سوی سازمان های مربوطه است، به همین علت سایت رزرو حج تمتع راه اندازی شده و در دسترس دارندگان فیش های حج تمتع قرار گرفته است.

لازم به ذکر است ثبت نام تمامی ودیعه گذاران حج تمتع و به روزرسانی اطلاعات آنان در سامانه مذکور ضروری و اجباری می باشد. سامانه نامبرده دارای امکانات مختلفی از قبیل چاپ رسید، بازیابی کد پیگیری، اطلاع از لیست کاروان ها و.. است، بنابراین دارندگان فیش های حج تمتع برای اطلاع از امورات مشرف شدن به حج باید با بخش های مختلف سامانه آشنا باشند. به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه رزرو حج تمتع بپرداریم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه رزرو حج تمتع ۱۴۰۱

سامانه فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع یا همان سایت رزرو حج تمتع یکی از سامانه های آنلاین سازمان حج و زیارت است. سامانه مذکور به منظور انجام آمارگیری، به روزرسانی اطلاعات متقاضیان و دارندگان فیش های حج تمتع و به طور کلی انجام برنامه ریزی بهتر جهت اعزام کاروان های حج تمتع راه اندازی شده است. تمامی ودیعه گذاران حج تمتع یعنی دارندگان فیش های حج تمتع باید در بازه های زمانی که در سامانه مسار اعلام می شود به سامانه رزرو حج تمتع مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را به روزرسانی کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رتبه بندی معلمان بر روی لینک کلیک کنید.

توجه داشته باشید به روزرسانی اطلاعات در سایت رزرو حج تمتع به معنای تعیین تاریخ سفر نیست، بلکه به واسطه این کار سازمان حج و زیارت برنامه ریزی های بهتری را برای اعزام کاروان ها انجام می دهد. سایت رزرو حج تمتع دارای بخش های مختلفی است که میزان مراجعات حضوری به دفاتر حج و زیارت استان ها را کاهش داده و سبب تسریع روند انجام امورات مربوطه شده است.

نحوه ورود به سامانه رزرو حج تمتع reserve.haj.ir

همانطور که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادیم تمامی متقاضیان و دارندگان فیش های حج تمتع بعد از انتشار اطلاعیه در سامانه مسار باید به سامانه رزرو حج تمتع وارد شده و اطلاعات خود را به روزرسانی کنند. انجام این کار برای بهبود روند اعزام کاروان های حج تمتع ضروری و اجباری است. به همین منظور برای ورود به سایت رزرو حج تمتع نشانی اینترنتی reserve.haj.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید بر روی کادر زرد رنگ کلیک کنید.

ورود به سامانه رزرو حج تمتع

در کادر بالایی صفحه جدید چند گزینه مختلف وجود دارد که در ادامه مطلب به کاربرد برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • لیست کاروان ها: در این بخش امکان مشاهده لیست کاروان ها برای دارندگان فیش های حج تمتع فراهم شده است.
  • رسید رزرو: بعد از ثبت اطلاعات و تکمیل مراحل الزامی، با مراجعه به این بخش می توانید رسید رزرو را چاپ کنید.
  • پرداخت اینترنتی: افرادی که اطلاعات خود را در سامانه رزرو حج تمتع به روزرسانی می کنند باید نسبت به پرداخت اینترنتی هزینه سفر نیز اقدام کنند، پرداخت هزینه با مراجعه به این بخش امکان پذیر است.
  • ظرفیت کاروان ها: چنانچه قصد اطلاع از ظرفیت کاروان های اعزامی به حج تمتع را دارید باید به این بخش از سامانه مراجعه کنید.
  • انصراف: چنانچه بنا به هر دلیلی قصد انصراف از رزرو حج تمتع را دارید با ورود به این بخش امکان انصراف برای شما فراهم است.

برای اطلاع از امکانات سامانه پیام ایران بر روی لینک کلیک کنید.

حال برای انجام به روزرسانی اطلاعات در این سامانه باید بر روی گزینه “رزرو زائرین” کلیک نمایید.

رزرو زائرین در سامانه رزرو حج تمتع

در مرحله جدید کد پیگیری سامانه فراخوان را به همراه کد ملی و عبارت امنیتی در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “اضافه به لیست” را انتخاب کنید.

به روز رسانی اطلاعات در سامانه reserve.haj.ir

در مرحله جدید بعد از مشاهده مشخصات خود و اطمینان از صحت آن ها بر روی گزینه “انتخاب کاروان” کلیک نمایید.

انتخاب کاروان در سامانه رزرو حج تمتع

حال باید شماره کاروان و سایر مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “جستجو” کاروان را انتخاب کنید. چنانچه کاروان مورد نظر شما در لیست وجود نداشته باشد پیامی با همین عنوان در انتهای صفحه مشاهده می کنید، در این صورت می توانید نسبت به ماندن در لیست انتظار اقدام نمایید.

ثبت نام در لیست انتظار سامانه رزرو حج تمتع

چنانچه کاروان مورد نظر شما در لیست موجود بوده و ظرفیت خالی داشته باشد باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “انتخاب” که در کنار مشخصات کاروان قرار گرفته، کلیک کنید.

رزرو کاروان در سامانه reserve.haj.ir

با انجام مراحل قبلی گزینه “تایید جهت رزرو” پررنگ می شود، حال باید این گزینه را انتخاب کنید.

تایید انتخاب کاروان در سامانه رزرو حج تمتع

چنانچه مراحل رزرو را به درستی انجام بدهید پیامی با عنوان “ثبت با موفقیت انجام شد” برای شما نمایش داده می شود. با مشاهده این پیام می توانید به بخش “رسید رزرو” مراجعه کرده و رسید خود را چاپ کنید.

مراحل رزرو در سامانه reserve.haj.ir

با انجام مراحل قبلی نوبت به پرداخت هزینه سفر می رسد، توجه داشته باشید هزینه تعیین شده طی چند مرحله از دارندگان فیش های حج تمتع اخذ می شود، بنابراین بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه رزرو حج تمتع و انتخاب کادر زرد رنگ باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “پرداخت اینترنتی” کلیک کنید.

پرداخت هزینه در سامانه رزرو حج تمتع

در مرحله جدید کد پیگیری اخذ شده از کاروان را به همراه کد ملی و عبارت امنیتی در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “بازیابی اطلاعات” را انتخاب کنید.

پرداخت اینترنتی در سامانه reserve.haj.ir

با ورود به صفحه جدید گزینه “مشاهده صورتحساب” مرحله ای که امکان پرداخت هزینه آن فراهم شده است را انتخاب نمایید.

مشاهده صورتحساب در سامانه رزرو حج تمتع

با انجام مراحل قبلی به صفحه درگاه پرداخت بانک ملی منتقل شده و امکان پرداخت اینترنتی برای شما فراهم خواهد شد.

برای اطلاع از آموزش تصویری ثبت نام کارت سوخت بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه رزرو حج تمتع reserve.haj.ir

در قسمت قبلی همین مقاله نحوه به روزرسانی اطلاعات و رزرو حج تمتع را برای دارندگان فیش های حج تمتع توضیح دادیم، همانطور که گفتیم رزرو حج تمتع در سامانه مذکور برای افرادی امکان پذیر است که در این سامانه ثبت نام کرده باشند. به همین علت در ادامه مطلب نحوه ثبت نام در سامانه رزرو حج تمتع را توضیح خواهیم داد. برای انجام این کار باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه شرایط و مواردی که بیان شده است را مطالعه کرده، تیک مربوط به پذیرش آن ها را به ثبت برسانید و بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه رزرو حج تمتع

حال باید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده گزینه “جستجو” را انتخاب نمایید.

ثبت اطلاعات در سامانه reserve.haj.ir

در مرحله جدید باید مشخصات هویتی خواسته شده را در سامانه رزرو حج تمتع وارد کرده و با مراجعه به انتهای صفحه بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

درج مشخصات در سامانه رزرو حج تمتع

با انجام مراحل قبلی یک پیش نمایش از اطلاعاتی که درج کرده اید قابل مشاهده خواهد بود، چنانچه آن ها را تایید می کنید گزینه “ادامه” را انتخاب نمایید.

تایید اطلاعات در سامانه reserve.haj.ir

در مرحله جدید باید شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج کرده و گزینه “درخواست ارسال کد تایید” را انتخاب کنید. به محض دریافت کد تایید آن را در قسمت دوم همین صفحه وارد کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

کد تایید سامانه رزرو حج تمتع

با انجام مراحل قبلی کد رهگیری ثبت نام در اختیار شما قرار می گیرد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام الکترونیکی ملک بر روی لینک کلیک کنید.

بازیابی کد رهگیری در سامانه رزرو حج تمتع

یکی از مهم ترین امکاناتی که در سامانه فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع وجود دارد، امکان بازیابی کد رهگیری است. این امکان شرایطی را فراهم کرده تا دارندگان فیش های حج تمتع که کد رهگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اند بدون نیاز به مراجعات حضوری، کد خود را مجددا دریافت کنند. به همین منظور باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه رزرو حج تمتع بر روی کادر زرد رنگ کلیک نمایید.

بازیابی کدرهگیری در سامانه رزرو حج تمتع

در مرحله جدید از کادر بالایی صفحه گزینه “بازیابی کد رهگیری” را انتخاب کنید.

فراموشی کد پیگیری در سامانه رزرو حج تمتع

سپس مطابق با تصویر زیر کد ملی، شماره موبایل و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “بازیابی” کلیک نمایید.

دریافت مجدد کد پیگیری در سامانه reserve.haj.ir

برای اطلاع از خدمات سامانه معاونت توسعه روستایی بر روی لینک کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات در سامانه رزرو حج تمتع

با توجه به اینکه درج اطلاعات صحیح در سایت رزرو حج تمتع برای تمامی متقاضیان و دارندگان فیش های حج تمتع ضروری و اجباری است، سازمان حج و زیارت امکان ویرایش اطلاعات را نیز در این سامانه فراهم کرده است. بنابراین چنانچه به ویرایش اطلاعاتی که قبلا در سامانه رزرو حج تمتع وارد کرده اید، نیاز دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت به قسمت انتهایی مراجعه کرده، تیک مربوط به پذیرش شرایط را به تایید برسانید و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

ویرایش اطلاعات در سامانه reserve.haj.ir

در مرحله جدید مشخصات خواسته شده را درج کرده و گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

ویرایش مشخصات در سامانه رزرو حج تمتع

حال باید مشخصات هویتی خود را در سامانه رزرو حج تمتع وارد کرده و از قسمت انتهایی صفحه بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

مراحل ویرایش اطلاعات در سامانه رزرو حج تمتع

با انجام مراحل قبلی یک پیش نمایش از اطلاعات ثبت شده برای شما قابل مشاهده خواهد شد، حال باید گزینه “ویرایش اطلاعات” را انتخاب کنید.

تغییر مشخصات در سامانه reserve.haj.ir

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه رزرو حج تمتع وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی reserve.haj.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا ثبت نام در سایت رزرو حج تمتع برای دارندگان فیش های حج تمتع اجباری است؟

بله، ثبت نام در این سایت ضروری و اجباری است.

آیا می توانیم در سایت رزرو حج تمتع اطلاعات وارد شده را ویرایش کنیم؟

بله، این امکان در سایت رزرو حج تمتع فراهم شده است.

آیا پرداخت هزینه رزرو حج تمتع غیر حضوری انجام می شود؟

بله، در سایت رزرو حج تمتع امکان پرداخت هزینه اینترنتی فراهم شده است.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *