سامانه های تحصیلی

سامانه جذب نخبگان jazb.bmn.ir

بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره مندی بخش های مختلف کشور از استعداد و مهارت نخبه ها سامانه جذب نخبگان را راه اندازی کرده است. در این سامانه شرایطی فراهم شده تا نخبگان در رشته های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و غیره مشخصات و مستندات زمینه فعالیت خود را به ثبت برسانند. طی فراخوان هایی که داده می شوند و ثبت نام هایی که صورت می گیرند تعدادی از نخبه ها به منظور فعالیت در بخش خصوصی، دولتی و یا هیات علمی جذب خواهند شد.

از این طریق نخبگان کشور فرصتی پیدا می کنند تا در حوزه ای که استعداد دارند فعالیت کنند. با توجه به اهمیت بهره مندی از استعداد نخبگان در بخش های مختلف کشور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب سامانه جذب نخبگان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه جذب نخبگان

آشنایی با سامانه جذب نخبگان

خوشبختانه در کشور ما در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و غیره افراد با استعدادی وجود دارند که توانایی های منحصر به فردی داشته و به اصطلاح نخبه محسوب می شوند. نخبه هایی که متاسفانه بنا به دلایلی مانند نبودن زمینه رشد و ترقی به تدریج استعداد خود را سرکوب و پنهان می کنند. به همین علت بنیاد ملی نخبگان با راه اندازی سامانه ای آنلاین امکان بهرمندی بخش های مختلف کشور از استعداد نخبه ها را فراهم کرده است. با راه اندازی سامانه جذب نخبگان امکانی فراهم شده تا بخش های خصوصی و دولتی نیروهای مورد نیاز خود را از میان نخبه های کشور جذب کنند.

برای آشنایی با نحوه ورود و ثبت نام در سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان، بر روی لینک کلیک کنید.

علاوه بر بخش های دولتی و خصوصی امکان جذب و حمایت اعضای هیات علمی نیز در این سامانه وجود دارد. در حال حاضر امکان ثبت نام دانشجویان، فارغ التحصیلان، نفرات برتر المپیادهای علمی، حافظان قرآن، اساتید و غیره در سایت جذب نخبگان فراهم شده است. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد توجه به مهلت ثبت نام در بخش های مختلف سامانه مذکور است. متقاضیان باید مطابق با تاریخ فراخوان های اعلام شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

نحوه ورود به سامانه جذب نخبگان

کسانی که تمایل به ثبت نام در فراخوان های بنیاد ملی نخبگان دارند باید به سامانه در نظر گرفته شده برای انجام این کار مراجعه کنند. در حال حاضر سه بخش جذب هیات علمی، بخش خصوصی و دولتی در سامانه جذب نخبگان وجود دارد که امکان ورود به آن ها نیز فراهم است. بنابراین چنانچه قصد ورود به این سامانه را دارید باید نشانی اینترنتی jazb.bmn.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود. سپس مطابق با تصویر زیر بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه برپا بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه جذب نخبگان

برای اطلاع از امکانات سامانه مهر رضوی اعضای هیئت علمی بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط عضویت در سامانه جذب نخبگان jazb.bmn.ir

بدون شک هر کسی بدون داشتن مستنداتی که مشخص کننده نخبه بودن او باشد، نمی تواند در سایت جذب نخبگان ثبت نام کند. از طرفی برای ثبت نام در هر یک از بخش های جذب هیات علمی، بخش خصوصی و دولتی نیز شرایط خاصی وجود دارند. به همین علت متقاضیان هنگام اعلام فراخوان ابتدا باید از شرایط اختصاصی هر بخش مطلع شوند و سپس مراحل ثبت نام را طی کنند. برای کسب اطلاعات در مورد شرایط عضویت در این سامانه می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید. همچنین با توجه به اهمیت اطلاع از شرایط عضویت در سایت جذب نخبگان در ادامه مطلب به چند مورد از شرایط کلی و عمومی عضویت اشاره می کنیم:

  • نفرات برتر المپیادهای علمی
  • رتبه های برتر کنکور سراسری
  • فارغ التحصیلان دانشگاهی
  • مخترعان و مکتشفان
  • اعضای هیات علمی
  • حافظان قرآن
  • دارندگان آثار برجسته هنری، ادبی

همانطور که گفتیم برای جلوگیری از بروز مشکلات حین ثبت نام بهتر است ابتدا از شرایط اختصاصی عضویت در هر یک از بخش های سامانه مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد نیز می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از خدمات سامانه منادا بر روی لینک کلیک کنید.

جذب هیات علمی بنیاد ملی نخبگان

همانطور که گفتیم امکان ثبت نام اساتید در بخش جذب هیات علمی بنیاد ملی نخبگان نیز وجود دارد. برای انجام این کار باید مشخصات فرد به همراه مستندات آموزشی در سامانه جذب نخبگان بارگذاری شوند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد عدم نیاز به اطلاع از تاریخ فراخوان است، زیرا ثبت نام در این بخش در هر زمانی امکان پذیر است. در همین راستا چنانچه شما هم از شرایط ثبت نام در بخش جذب و حمایت هیات علمی بنیاد ملی نخبگان برخوردار هستید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه “هیات علمی” کلیک نمایید.

بخش جذب هیات علمی در سامانه جذب نخبگان

در مرحله جدید بعد از مطالعه فایل شرایط باید گزینه “ادامه و ثبت نام” را انتخاب کنید.

ثبت نام هیات علمی در سامانه جذب نخبگان

با ورود به مرحله جدید باید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام هیات علمی در سامانه جذب نخبگان

برای اطلاع از امکانات سامانه مشارکتها بر روی لینک کلیک کنید.

جذب بخش خصوصی بنیاد ملی نخبگان jazb.bmn.ir

شرکت ها و سازمان هایی که در بخش خصوصی فعالیت می کنند به نیروهایی با استعداد و توانمند برای انجام فعالیت های خود و رسیدن به موفقیت نیاز دارند. بنیاد ملی نخبگان برای معرفی نخبه های کشور به شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی فراخوان هایی را اعلام می کند تا متقاضیان در سامانه جذب نخبگان ثبت نام کنند. البته فراخوان ها به صورت استانی اعلام شده و متقاضیان ابتدا باید فراخوان های استان خود را مطالعه کرده و سپس در صورت فراهم بودن شرایط مراحل ثبت نام را طی کنند. به همین منظور ابتدا در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه “جذب در بخش خصوصی” کلیک نمایید.

جذب بخش خصوصی سامانه جذب نخبگان

سپس مطابق با تصویر زیر گزینه “فراخوان ها به تفکیک استان” را انتخاب کنید.

ثبت نام برای جذب در بخش خصوصی بنیاد نخبگان

بعد از انجام مراحل قبلی حال باید نام استان و سپس شرکتی که فراخوان داده است را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام را به انجام برسانید. با توجه به چند مرحله ای بودن ثبت نام در سایت جذب نخبگان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه علم سنجی بر روی لینک کلیک کنید.

جذب بخش دولتی بنیاد ملی نخبگان

در کنار جذب هیات علمی و بخش خصوصی بنیاد ملی نخبگان شرایطی فراهم شده تا بخش دولتی هم برای تامین نیروی انسانی با استعداد، فراخوان داده و ثبت نام متقاضیان نیز از طریق سامانه جذب نخبگان انجام شود. به همین منظور چنانچه دانشجو یا فارغ التحصیل هستید و طبق شرایط این بخش مشمول ثبت نام خواهید شد باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه “جذب در بخش دولتی” کلیک نمایید.

جذب در بخش دولتی سامانه جذب نخبگان

سپس گزینه “فراخوان های جذب بخش دولتی” را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام در فراخوان مورد نظر را طی کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه ساتب بر روی لینک کلیک کنید.

مراحل ثبت نام جذب بخش دولتی در سامانه جذب نخبگان

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع آزمون گردشگری بر روی لینک کلیک کنید.

جذب نخبگان بدون شرکت در فراخوان jazb.bmn.ir

یکی از سوالات رایج و مهمی که برخی افراد در مورد جذب نخبگان می پرسند این است که آیا امکان جذب بدون شرکت در فراخوان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ساده ترین راهی که برای جذب نخبگان وجود دارد شرکت در فراخوان های اعلام شده است. البته امکان ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان و عضویت در این بنیاد هم از طریق سایت sina.bmn.ir وجود دارد ولی عضویت در این سامانه به معنای جذب قطعی نیست. در این میان یک استثنا هم وجود دارد و آن نیز مربوط به جذب نخبگان وزارت علوم است. در این مورد متقاضیان باید مکاتبات لازم را به صورت مستقیم با موسسات آموزش عالی انجام دهند.

برا اطلاع از امکانات سامانه دانشجویی بهزیستی بر روی لینک کلیک کنید.

سایر امکانات سامانه جذب نخبگان

در قسمت های قبلی همین مقاله به اصلی ترین امکانات سایت جذب نخبگان اشاره کردیم. همانطور که گفتیم امکان ثبت نام واجدین شرایط در سه بخش جذب هیات علمی، بخش خصوصی و دولتی وجود دارد. از دیگر امکانات این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازیابی رمز عبور
  • اطلاع از فهرست مطالب از طریق جستجو
  • ارتباط با پشتیبانی سامانه
با توجه به امکانات گسترده سایت جذب نخبگان و اهمیت ثبت نام در بخش های مختلف آن، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توانیم در سامانه جذب نخبگان ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در بخش های مختلف این سامانه باید از نشانی اینترنتی jazb.bmn.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان جذب در فراخوان های بنیاد ملی نخبگان بدون ثبت نام در آن ها وجود دارد؟

خیر، به طور کلی چنین امکانی وجود ندارد ولی در برخی مواقع استثناهایی ایجاد می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

آیا امکان ثبت نام نفرات برتر المپیادهای علمی در فراخوان های بنیاد ملی نخبگان وجود دارد؟

بله، این امکان برای نفرات برتر المپیادهای علمی فراهم است.

آیا برای ثبت نام در فراخوان های بنیاد ملی نخبگان باید مستندات حوزه فعالیت خود را نیز ارائه دهیم؟

بله، ارائه مستندات ضروری است.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *