سامانه های اجتماعی

سامانه ثبت نام واکسن کرونا vcr.salamat.gov.ir

از اسفند ماه سال 1398 ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و متاسفانه جان بسیاری از هم وطنان ما را گرفته و بسیاری را درگیر بستر بیماری و عوارض جدی کرده است. بعد از گذشت مدتی، انواع مختلفی از واکسن کرونا از مرحله تحقیقات و بررسی های آزمایشگاهی به مرحله تزریق همگانی رسیدند. با گسترش میزان واکسیناسیون انجام بسیاری از کارها مانند خروج از کشور و متقابلا ورود به کشورهای مختلف نیازمند ارائه کارت واکسن کرونا می باشد. به همین منظور سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده تا متقاضیان خروج از کشور بتوانند بدون نیاز به مراجعات حضوری در سامانه مذکور ثبت نام کرده و کارت واکسن دیجیتال خود را دریافت نمایند.

بدون شک افرادی امکان دریافت کارت واکسن کرونا را خواهند داشت که نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده باشند در غیر این صورت اطلاعات آنان در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده و کارت واکسن نیز برای آنان صادر نخواهد شد.

به دلیل اهمیت ارائه کارت واکسن کرونا به هنگام خروج و ورود به کشورهای مختلف ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ثبت نام واکسن کرونا بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چنانچه سوالی در مورد هر یک از بخش های مقاله داشتید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمائید.

معرفی سامانه ثبت نام واکسن کرونا

معرفی سامانه ثبت نام واکسن کرونا

تا قبل از به بهره برداری رسیدن انبوه واکسن های مختلف کرونا در سراسر جهان میزان مبتلایان و متاسفانه جان باختگان شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد بود. با شروع گسترش تزریق همگانی واکسن کرونا در کشورهای مختلف همانند کشور ما به تدریج میزان مبتلایان و جان باختگان کاهش یافته و زندگی در حال نزدیک شدن به روال عادی می باشد.

خوشبختانه در حال حاضر میزان جان باختگان این ویروس منحوس در کشورمان تک رقمی شده و تا حدی آسایش و اطمینان خاطر به زندگی مردم بازگشته است. در این میان طبق قوانین اعمال شده خروج از کشور ما، ورود به کشورهای دیگر و همچنین ورود به کشور خودمان نیازمند ارائه کارت دیجیتالی واکسن کرونا می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سامح وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

در واقع افرادی که کارت واکسن را به همراه خود ندارند به منزله عدم تزریق واکسن بوده و با ورود و خروج آنان ممانعت به عمل خواهد آمد. به همین منظور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، کاهش ازدحام جمعیت و در نتیجه کاهش شیوع ویروس کرونا اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن کرونا کرده است.

بنابراین افرادی که طی دو هفته آینده قصد خروج از کشور را دارند باید به سامانه مذکور مراجعه کرده، اطلاعات هویتی و گذرنامه خود را وارد و در نهایت کارت دیجیتالی واکسن کرونا را دریافت نمایند.

برای اطلاع از امکانات سامانه دفاتر خدمات سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه شما نیز قصد دریافت کارت واکسن کرونا را به منظور خروج از کشور دارید باید با جوانب مختلف سامانه ثبت نام واکسن کرونا آشنا شوید.

سامانه ثبت نام کارت واکسن کرونا vcr.salamat.gov.ir

کارت واکسن کرونا

متاسفانه خطرات و عوارض جانی و در نتیجه اقتصادی و مالی شیوع ویروس کرونا به حدی زیاد است که انجام بسیاری از امورات در تمامی کشورها مستلزم تزریق واکسن کرونا و در نتیجه ارائه کارت واکسن می باشد.

برای اطلاع از خدمات سامانه ارمغان بهزیستی بر روی لینک کلیک کنید.

کشور ما نیز از این مورد مستثنی نشده و برای ورود و خروج از کشور، ارائه کارت دیجیتالی واکسن کرونا ضروری اعلام شده است، به همین منظور در صورتی که افراد بدون ارائه کارت واکسن کرونا قصد ورود یا خروج از کشور را داشته باشند در مقابل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

وزارت بهداشت در راستای جلوگیری از مراجعات حضوری، افزایش ازدحام جمعیت و در نتیجه گسترش شیوع ویروس کرونا اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن کرونا کرده است.

برای اطلاع از بخش های سامانه اهدای عضو بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین افرادی قصد دریافت کارت دیجیتالی واکسن کرونا را دارند باید به سامانه مذکور مراجعه نمایند. درمورد نحوه ثبت نام و دریافت کارت از سامانه ثبت نام واکسن کرونا ذکر چند نکته ضروری است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • افرادی می توانند در سامانه مورد نظر نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند که واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.
  • متقاضیان دریافت کارت واکسن کرونا باید گذرنامه داشته باشند.
  • کارت دیجیتالی واکسن کرونا برای افرادی صادر خواهد شد که طی دو هفته آینده قصد خروج از کشور را دارند.
  • نوشتار انگلیسی مشخصات هویتی درج شده در سامانه باید با نوشتار آن ها در گذرنامه فرد مطابقت داشته باشد در غیر این صورت به هنگام ورود و خروج از کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

با توجه به توضیحات گفته شده می توانید با رعایت موارد نام برده به سامانه ثبت نام واکسن کرونا مراجعه کرده، مشخصات خود را به ثبت برسانید و کارت دیجیتالی واکسن کرونا را دریافت نمایید.

راهنمای ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا

خوشبختانه در حال حاضر درصد بسیار زیادی از جمعیت کشورمان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده و از این طریق از گسترش شیوع ویروس کرونا جلوگیری به عمل آمده است.

بر اساس مصوبات جهانی انجام بسیاری از امورات مانند ورود و خروج از کشورها مستلزم تزریق واکسن کرونا و در نتیجه ارائه کارت دیجیتال واکسن می باشد. کشور ما نیز از این مورد مستثنی نشده و وزارت بهداشت برای ثبت نام غیر حضوری و دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن کرونا کرده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه نوبت دهی انتقال خون بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه قصد دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی vcr.salamat.gov.ir وارد صفحه اصلی سامانه ثبت نام واکسن کرونا شده و مطابق با تصویر زیر بعد از مطالعه موارد بیان شده، بر روی گزینه “متوجه شدم” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه ثبت نام واکسن کرونا

در مرحله جدید باید مشخصات هویتی خواسته شده و همچنین مربوط به گذرنامه خود را در قسمت های مشخص شده وارد کرده و گزینه “دریافت کد تایید” را انتخاب کنید.

کد تائید سامانه ثبت نام واکسن کرونا

سپس باید مطابق با تصویر زیر کد تاییدی که از طریق شماره موبایل خود دریافت کرده اید را در مرحله جدید وارد نمایید.

مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام واکسن کرونا

با انجام مراحل قبلی، پیامی مبنی بر ثبت نام موفقیت آمیز در سامانه ثبت نام واکسن کرونا برای شما نمایش داده خواهد شد.

ثبت نهایی در سامانه vcr.salamat.gov.ir

نحوه صدور کارت واکسن کرونا vcr.salamat.gov.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله توضیحاتی درمورد سامانه ثبت نام واکسن کرونا متعلق به وزارت بهداشت کشور و همچنین نحوه ثبت نام در سامانه مذکور را بیان کردیم.

برای اطلاع از بخش های سامانه مدیریت امور داروخانه بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه تمامی مراحل ثبت نام را به درستی به انجام برسانید پیامکی برای شماره موبایلی که در سامانه ثبت کرده اید ارسال می شود که شامل نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا است.

چگونه می توان به سامانه ثبت نام واکسن کرونا وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی vcr.salamat.gov.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا بدون درج شماره گذرنامه می توان در سایت ثبت نام کارت واکسن کرونا ثبت نام کرد؟

خیر، بدون درج شماره گذرنامه ثبت نام در سامانه مذکور امکان پذیر نمی باشد.

آیا بعد از ثبت نام در سامانه کارت واکسن کرونا در همان لحظه کارت قابل دریافت است؟

خیر، بعد از انجام مراحل ثبت نام لینک دریافت کارت واکسن از طریق پیامک برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد.

آیا می توان بدون ارائه کارت واکسن کرونا از کشور خارج شد؟

خیر، چنین امکانی فراهم نمی باشد.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *