سامانه های اجتماعی

سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور، رشد نجومی نرخ ودیعه مسکن و همچنین اجاره بها درصدی از جمعیت مستاجر کشور بعد از به پایان رسیدن مدت زمان اجاره نامه توانایی تامین هزینه اضافه شدن به ودیعه واحد مسکونی مورد نظر را ندارند، در نتیجه دچار مشکلات فراوان شده و در اکثر موارد منطقه زندگی خود را به سطحی پایین تر منتقل می کنند. سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و در راستای تحقق طرح های حمایتی دولت در حوزه مسکن، مانند طرح ارائه وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط راه اندازی شده است.

در کنار طرح وام ودیعه مسکن دیگر طرح های حمایتی در حوزه مسکن نیز به مرحله اجراسازی رسیده اند تا از این طریق مشکلات مربوط به مسکن قشر کم درآمد جامعه تا حدودی برطرف شوند.

به دلیل اهمیت ثبت نام صحیح و به موقع وام ودیعه مسکن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

معرفی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

یکی از مشکلات حال حاضر جامعه که بسیاری از خانواده ها را دچار مشکلات جدی و گاه غیر قابل حل کرده است، موضوع تامین هزینه ودیعه و اجاره بهای واحدهای مسکونی می باشد.

متاسفانه دلایل مختلفی همچون افزایش بیش از حد تورم، خالی ماندن واحدهای مسکونی به صورت عمدی توسط مالکان و… نرخ ودیعه و اجاره بها در تمامی شهرهای کشور به ویژه کلان شهرها به شدت افزایش یافته و رشد نجومی داشته است.

برای اطلاع از امکانات سامانه سماح بر روی لینک کلیک کنید.

بسیاری از مستاجران برای تامین هزینه اضافه شده بر ودیعه واحدهای مسکونی با مشکلات جدی مواجه شده، به راحتی امکان دریافت تسهیلات از بانک ها برایشان فراهم نشده و در نتیجه اغلب افراد برای تهیه یک واحد مسکونی منطقه زندگی خود را تغییر داده و به مناطقی که نرخ ودیعه و اجاره کمتری دارند نقل مکان می کنند.

دولت در راستای حمایت از مستاجران به ویژه افراد کم درآمد جامعه طرح ارائه وام ودیعه مسکن را به مرحله اجراسازی رسانده تا افراد واجد شرایط از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن نسبت به تکمیل فرم های مربوطه و انجام بررسی های لازم اقدام کنند.

بنابراین افراد متقاضی ابتدا باید از شرایط این طرح مطلع شده، چنانچه واجد شرایط بودند نسبت به ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

برای اطلاع از بخش های سامانه مخابرات من بر روی لینک کلیک کنید.

البته لازم به ذکر است افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت تسهیلات کمک ودیعه ابتدا باید به سامانه املاک و اسکان کشور مراجعه کرده و مشخصات اقامتگاه فعلی خود را به ثبت برسانند و سپس نسبت به تکمیل فرم های مربوطه در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام کنند. به همین منظور چنانچه شما نیز متقاضی دریافت این وام هستید بهتر است با جوانب مختلف سامانه مذکور آشنا شوید.

ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

ورود به سامانه tem.mrud.ir

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، وزارتخانه ها و… در راستای ارائه بخشی از خدمات خود به صورت غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه های مختلف کرده اند.

بهتر است بدانیم آغاز به کار سامانه های آنلاین علاوه بر اینکه میزان مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه را کاهش می دهند بلکه سبب جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه های اضافی و انرژی شده و در عین حال روند انجام امورات نیز تسریع می یابند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام بدهی مالیاتی بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا وزارت راه و شهرسازی نیز از این مورد مستثنی نشده و در کنار دیگر سامانه های آنلاین، به منظور تحقق اهداف طرح های حمایتی دولت در حوزه مسکن اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن کرده است.

متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل افزایش نرخ تورم، خالی نگه داشتن عمدی واحدهای مسکونی توسط مالکان و… مستاجران کشور با مشکلات جدی در جهت تامین هزینه ودیعه و اجاره بها مواجه شده اند.

دولت برای حمایت از مستاجران به ویژه اقشار کم درآمد جامعه طرح ارائه تسهیلات کمک ودیعه را به مرحله اجراسازی رسانده تا افراد واجد شرایط از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن نسبت به تکمیل فرم های مربوطه و ثبت درخواست اقدام نمایند.

برای اطلاع از خدمات سامانه بازرگام بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به این سامانه را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی tem.mrud.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه اقدام ملی مسکن که برای ثبت نام در طرح های مختلف حوزه مسکن راه اندازی شده برای شما نمایش داده شود. سپس بر روی گزینه “ثبت نام وام ودیعه مسکن” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401

در قسمت های قبلی همین مقاله در مورد هدف اجراسازی طرح ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط صحبت کردیم و سامانه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی در راستای ثبت نام غیر حضوری متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن راه اندازی شده است را نیز معرفی کردیم.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت درخواست و تکمیل فرم های مربوطه در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن را دارید ابتدا باید به سامانه املاک و اسکان کشور مراجعه کرده و مشخصات اقامتگاه فعلی خود را به ثبت برسانید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون بر روی لینک کلیک کنید.

بعد از انجام مرحله قبلی حال می توانید از طریق نشانی اینترنتی tem.mrud.ir وارد صفحه اصلی سایت اقدام ملی مسکن شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

چنانچه از واجد شرایط بودن خود برای دریافت وام کمک ودیعه اطمینان دارید، حال باید کد ملی خود به همراه کد امنیتی که در صفحه جدید مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

درج کدملی در سامانه tem.mrud.ir

سپس باید تمامی مشخصات فردی خواسته شده در مرحله جدید را مطابق با تصویر زیر وارد کرده و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

تکمیل مشخصات فردی در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

با انجام مراحل قبلی حال باید مشخصات افراد تحت تکفل خود را در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن وارد کنید، برای این کار می توانید بر روی گزینه “افزودن افراد تحت تکفل” کلیک کرده تا تعداد فرم های ثبت مشخصات افزایش یابند. در نهایت بعد از درج مشخصات تمامی افراد تحت تکفل خود باید گزینه “مرحله” بعد را انتخاب نمایید.

مشخصات افراد تحت تکفل

با انجام مراحل قبلی یک کد تایید برای شماره موبایلی که به ثبت رسانده اید ارسال خواهد شد، به محض دریافت کد آن را در مرحله جدید همراه با کد امنیتی که مشاهده می کنید مطابق با تصویر زیر وارد کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

کد تایید سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

چنانچه ثبت نام شما با موفقیت انجام شود پیامی با همین عنوان نمایش داده خواهد شد.

مراحل ثبت نام

برای اطلاع از امکانات سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است بعد از به پایان رساندن مراحل مربوطه در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، امکان مشاهده درخواست و پیگیری نتیجه آن نیز در سامانه فراهم می باشد.

به همین منظور چنانچه قصد پیگیری یا مشاهده درخواست خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی tem.mrud.ir وارد صفحه اصلی سایت اقدام ملی مسکن شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مشاهده و پیگیری درخواست ها” کلیک نمایید.

پیگیری نتیجه درخواست

سپس کد یا شناسه ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

مشاهده درخواست در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

برای اطلاع از خدمات سامانه سماصط بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله گفتیم، متقاضیان ثبت نام در طرح دریافت وام ودیعه مسکن باید از شرایط تعیین شده این طرح برخوردار باشند. به همین منظور برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در ادامه مطلب به موارد آن اشاره می کنیم:

  • متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.
  • منقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات کشور و کد رهگیری دار باشند.
  • چنانچه متقاضیانی که با دریافت وام آنان موافقت شده و به بانک عامل معرفی شده اند حداکثر ظرف مدت دو هفته نسبت به تکمیل مراحل و معرفی ضامن اقدام نکنند ثبت نام آنان لغو خواهد شد.
  • بازه زمانی ثبت شده در اجاره نامه نباید تا قبل از مهلت ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن به پایان برسد.
  • امکان ثبت نام مردان مجرد در این طرح وجود ندارد به جز افراد معلول جسمی با حداقل 20 سال سن، نخبگان علمی، افرادی که از همسر خود طلاق گرفته و دارای فرزند هستند.
  • زنان مجرد بالای 35 سال و خود سرپرست، معلولین جسمی حرکتی با حداقل 20 سال سن و نخبگان علمی امکان ثبت نام در طرح مذکور را دارند.
  • متقاضیان و افراد تحت تکفل نباید از سال 1384 به بعد زمین یا واحد مسکونی به نام خود داشته باشند.
  • متقاضیان باید دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه بنزین من بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن

مدارک مورد نیاز

بدون شک ثبت نام در چنین طرح مهمی بدون ارائه مدارک متقاضیان امکان پذیر نمی باشد. در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن امکانی فراهم شده تا متقاضیان بدون نیاز به مراجعات حضوری، تصویر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در طرح تسهیلات ودیعه مسکن شامل موارد زیر می باشند:

  • تصویر کارت ملی متقاضی
  • تصویر شناسنامه متقاضی
  • تصویر اجاره نامه
  • تصویر مدارک سرپرستی افراد تحت تکفل

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه راهبر بنیاد مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام جا ماندگان وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

ثبت نام در طرح دریافت تسهیلات ودیعه مسکن همیشگی نبوده و هر ساله در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود. در این بازه زمانی ممکن است برخی از افراد بنا به دلایل گوناگون امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن را نداشته و جزء جا ماندگان طرح محسوب شوند.

در حال حاضر زمان و تاریخ مشخصی برای ثبت نام جا ماندگان از جانب دولت اعلام نشده، چنانچه تاریخ و زمان جدید مشخص شود از طریق رسانه های ملی و سراسری اعلام می گردد.

برای اطلاع از بخش های سامانه خودروهای گازسوز بر روی لینک کلیک کنید.

میزان وام ودیعه مسکن، سود و اقساط

از جمله سوالات مهمی که برای متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ایجاد می شود این است که میزان مبلغ وام و شرایط باز پرداخت آن چگونه است.

در این مورد بهتر است بدانیم مبلغ وام برای تهران 100 میلیون تومان، کلان شهرها 70 میلیون تومان و سایر شهرهای کشور 40 میلیون تومان می باشد. همچنین نرخ سود بانکی وام مذکور 18 درصد بوده و باز پرداخت 5 ساله دارد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع روابط کار بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن وارد شد؟

برای ورود به سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن باید از نشانی اینترنتی tem.mrud.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا خانم های مجرد نیز می توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند؟

بله، در صورتی که از شرایط نام برده در همین مقاله برخوردار باشند.

آیا بدون ثبت اقامتگاه فعلی در سامانه املاک و اسکان امکان ثبت نام در سایت وام ودیعه مسکن وجود دارد؟

خیر، بدون ثبت اقامتگاه فعلی نمی توانید در طرح دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کنید.

آیا برای سکونت در شهرهای کوچک نیز وام ودیعه مسکن ارائه می شود؟

بله، فقط میزان مبلغ وام با کلانشهرها متفاوت می باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *