سامانه های اجتماعی

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1401

طی چند سال اخیر با توجه به افزایش قیمت پیوسته واحدهای مسکونی افرادی که قصد خرید خانه داشتند با مشکل جدی مواجه شده و پس انداز خود را به جای خرید خانه صرف افزایش نرخ اجاره بها می کنند. در همین راستا یکی از طرح های دولت برای حل این مشکل اجرا سازی طرح مسکن اولی ها می باشد، بر همین مبنا نیز سامانه ثبت نام مسکن اولی ها را راه اندازی کرده است.

همانطور که از عنوان طرح مشخص است افرادی می توانند در سامانه مذکور ثبت نام کنند که تا به حال خانه ای به نام خود یا افراد تحت تکفل نداشته و همچنین وام و تسهیلات بانکی جهت خرید یا ساخت خانه نیز دریافت نکرده باشند.

بنابراین افراد متقاضی با سن بالای 18 سال می توانند از طریق مراجعه به سایت ثبت نام مسکن اولی ها از شرایط دریافت این وام اطلاع یافته و در صورت تمایل ثبت نام کنند، بدون شک اجرا سازی این طرح می تواند در شرایط فعلی که کمتر افرادی توانایی پس انداز در حد خرید یک واحد مسکونی دارند، به متقاضیان خرید خانه کمک کند.

به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ثبت نام مسکن اولی ها بپردازیم تا افرادی که تا به حال واحد مسکونی خریداری نکرده اند با شرایط دریافت وام مسکن اولی ها آشنا شوند، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1401

معرفی سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

یکی از دغدغه های زندگی به خصوص در شرایط فعلی که رشد نرخ اجاره بها و همچنین قیمت واحدهای مسکونی به شدت رو به افزایش است، خانه دار شدن یا همان خرید خانه می باشد. متاسفانه در حال حاضر کمتر افرادی می توانند بدون دریافت وام و فقط با پس انداز خود خانه بخرند، بلکه اکثر افراد باید برای تهیه بخشی از هزینه واحد مسکونی که قصد خرید آن را دارند نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

همانطور که می دانیم دریافت وام با مبالغ بالا راحت نبوده و متقاضیان در این مسیر با مشکلات متعددی مواجه هستند. بنا به دلایل گفته شده دولت در راستای خانه دار شدن افراد بالای 18 سال که تا به حال واحد مسکونی نخریده و همچنین وام خرید خانه و ساخت واحد مسکونی نیز دریافت نکرده اند، طرح اعطای وام به مسکن اولی ها را به مرحله اجرا رسانده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه بر خط بازار متشکل ارز ایران بر روی لینک کلیک کنید.

بر اساس این طرح، افراد بالای 18 سال که قصد خرید واحد مسکونی دارند می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ابتدا تمامی شرایط توضیح داده شده را مطالعه کرده و در صورتی که مشمول دریافت وام از طرح مسکن اولی ها می باشند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند.

طرح اعطای وام به مسکن اولی ها در کنار دیگر طرح های دولت در راستای خانه دار شدن خانواده ها می تواند نسبت به رفع مشکلات و دغدغه های مردم موثر بوده و یکی از نیازهای ضروری افراد جامعه یعنی خانه دار شدن را برطرف کند.

برای اطلاع از خدمات سامانه ایران من اصناف بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه شما نیز تمایل به دریافت وام مسکن اولی ها را دارید بهتر است با جوانب مختلف سامانه مربوطه و همچنین شرایط اعمال شده برای این طرح بیشتر آشنا شوید.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1401

مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

سایت ثبت نام مسکن اولی ها سامانه ای است که توسط وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق و اجرا سازی طرح اعطای وام خرید خانه به مسکن اولی ها راه اندازی شده است. در حال حاضر طرح های مختلفی با هدف خرید خانه و خانه دار شدن مردم توسط دولت به مرحله اجرا رسیده اند تا از این طریق علاوه بر اینکه جمعیت بیشتری خانه دار می شوند بلکه رشد نجومی اجاره بها و خرید خانه نیز کاهش یابد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه هوشمند امداد و کارآمد بر روی لینک کلیک کنید.

متاسفانه در شرایط فعلی تمامی خانواده ها توانایی خرید یک واحد مسکونی برای خود را ندارند و به دلیل رشد پیوسته قیمت خانه نیز پس انداز مردم در حد خرید واحد مسکونی نمی باشد. به همین علت دولت در کنار دیگر طرح هایی که در حوزه مسکن ارائه داده، طرح اعطای وام یا همان تسهیلات برای خرید خانه توسط مسکن اولی ها را نیز به مرحله اجرا رسانده است.

بر اساس قوانین این طرح افراد بالای 18 سالی که تا به حال خانه نخریده اند و همچنین وام خرید خانه یا ساخت خانه نیز دریافت نکرده اند در صورتی که از دیگر شرایط نام برده در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها برخوردار باشند، می توانند در این طرح ثبت نام کرده و منتظر اعلام نتیجه باشند.

برای اطلاع از بخش های سامانه نپ بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در سامانه مذکور را دارید باید نشانی اینترنتی saman.mrud.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام نهضت ملی مسکن” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

سپس موارد قوانین ثبت نام در طرح مسکن اولی ها به شما ارائه می شود که باید آن ها را مطالعه کرده و در صورت پذیرش، گزینه “متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم” را انتخاب نمایید.

پذیرش قوانین سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

در مرحله جدید باید کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی که در صفحه مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

درج کدملی در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

حال باید تمامی مواردی که در صفحه جدید از شما در مورد مشخصات فردی خواسته می شود را در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها وارد کنید.

نحوه ثبت نام

مرحله جدید مربوط به درج اطلاعات محل سکونت می باشد، بنابراین ضروری است موارد خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید.

وارد کردن مشخصات محل سکونت

سپس نوبت به مرحله درج اطلاعات افراد تحت تکفل می رسد، به همین منظور بر روی گزینه “افزودن افراد تحت تکفل” مطابق با تصویر زیر کلیک کرده، مشخصات را در سامانه وارد و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب نمایید.

درج اطلاعات افراد تحت تکفل

در مرحله جدید تمامی اطلاعات و مشخصاتی که در مراحل قبل وارد کرده اید برای شما نمایش داده می شود، بنابراین باید آن ها را بررسی کرده و در صورت تایید، تیک مربوط به پذیرش را انتخاب کنید.

پیش نمایش ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

سپس با انجام مراحل قبلی کد تاییدی به شماره موبایل شما ارسال می شود که باید آن را مطابق با تصویر زیر در سامانه وارد کرده، کد امنیتی که مشاهده می کنید را درج و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

کد تایید سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

چنانچه ثبت نام شما در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها با موفقیت به انجام رسیده باشد پیامی با همین عنوان برای شما نمایش داده خواهد شد.

پایان ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم دولت در راستای خانه دار شدن افراد بالای 18 سال که تا به حال واحد مسکونی را خریداری نکرده و همچنین وام خرید یا ساخت خانه نیز دریافت نکرده اند، طرح اعطای وام به مسکن اولی ها را به مرحله اجرا رسانده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه سوت زنی وزارت کار بر روی لینک کلیک کنید.

البته شرایط دریافت وام مذکور بیشتر از موارد گفته شده است، بنابراین افرادی که قصد ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها را دارند باید برای مطابقت شرایط این طرح با شرایط خود به سامانه مراجعه کرده و شرایط را مطالعه نمایند.

برای دسترسی راحت تر به شرایط دریافت وام مسکن اولی ها ما در ادامه مطلب به بررسی این موارد می پردازیم:

  • فرد متقاضی و افراد تحت تکفل نباید از تاریخ 1384/1/1 تا به الان واحد مسکونی یا زمین مسکونی به نام خود داشته باشند.
  • متقاضی و افراد تحت تکفل او نباید از تاریخ 1357/11/22 به بعد وام خرید یا ساخت واحد مسکونی از نهادهای دولتی یا غیر دولتی دریافت کرده باشند.
  • متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.
  • برای مردان مجرد شرایط سنی حداقل 23 سال سن تمام و حداکثر 45 سال لحاظ شده است.
  • برای خانم های مجرد شرایط سنی بالای 35 سال در نظر گرفته خواهد شد.
  • متقاضی باید دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشد.
  • عدم منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی
  • توانایی پرداخت اقساط تسهیلات بانکی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه راهگشا بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1401

مدارک لازم برای سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

مانند ثبت نام در هر طرح مهم دیگر، طرح خانه دار شدن مسکن اولی ها نیز نیازمند ارائه مدارک و بارگذاری آن ها در سامانه مربوطه می باشد. به همین منظور چنانچه از شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها برخوردار هستید باید تصویر مدارک مورد نیاز را نیز در سامانه مذکور بارگذاری کنید. از جمله مدارک ضروری ثبت نام در طرح مسکن اولی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای اطلاع از خدمات سامانه بنزین من بر روی لینک کلیک کنید.

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا مانند گواهی تحصیل تا پیش از دوره دانشگاه، سابقه پرداخت بیمه متقاضی یا والدین او، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی و….
  • لازم به ذکر است اجاره نامه به عنوان گواهی سابقه سکونت قابل قبول نمی باشد.

چگونه می توان به سامانه ثبت نام مسکن اولی ها وارد شد؟

برای ورود به سایت ثبت نام مسکن اولی ها باید از نشانی اینترنتی saman.mrud.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا خانم های مجرد نیز می توانند در سایت ثبت نام مسکن اولی ها ثبت نام کنند؟

بله، خانم های مجرد بالای 35 سال سن امکان ثبت نام در سامانه مذکور را دارند.

آیا افرادی که وام ساخت مسکن دریافت کرده اند می توانند در سایت ثبت نام مسکن اولی ها ثبت نام کنند؟

خیر، امکان ثبت نام برای چنین افرادی فراهم نمی باشد.

آیا درج مشخصات افراد تحت تکفل در سایت ثبت نام مسکن اولی ها ضروری است؟

در صورتی که افرادی تحت تکفل شما هستند باید مشخصات آنان را نیز در سامانه به ثبت برسانید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *