سامانه های حقوقی

ثبت درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ssaa.ir

یکی از مواردی که به اراضی و املاک اعتبار بخشیده و ارزش آن ها را افزایش می دهد، داشتن سند مالکیت است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که وظیفه صدور سند برای ملک ها و اراضی را بر عهده دارد، سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت را راه اندازی کرده تا از این طریق مراحل ثبت درخواست صدور سند اراضی و املاک شخصی به صورت غیر حضوری به انجام برسند.

به همین منظور صاحبان اراضی و املاک شخصی در کشور که سند مالکیت زمین یا ملک شخصی خود را دریافت نکرده اند می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت، درخواست خود را به ثبت رسانده و مراحل صدور سند را به صورت غیر حضوری طی کنند.

البته لازم به ذکر است این امکان برای تمامی اراضی و املاک شخصی فراهم نیست و افرادی می توانند از این طریق سند مالکیت خود را دریافت کنند که ملک یا زمین آن ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده و به اصطلاح دارای بنچاق باشد.

به دلیل اهمیت سند مالکیت و چند مرحله ای بودن روند ثبت درخواست صدور سند مالکیت، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ssaa.ir

معرفی سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان ها، وزارتخانه ها و… در راستای گسترش خدمات غیر حضوری خود و افزایش سطح رفاه مراجعه کنندگان اقدام به راه اندازی سامانه های مختلف کرده اند.

در این میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از این موضوع مستثنی نشده و برای صدور سند مالکیت اراضی و املاک شخصی به صورت غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت کرده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مالیات بر خودروهای تحت تملک بر روی لینک کلیک کنید.

بر طبق قوانین اعمال شده در این سامانه تنها افرادی می توانند برای دریافت سند مالکیت اراضی و املاک شخصی خود، درخواست به ثبت برسانند که اراضی و املاک مورد نظر دارای سابقه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشند.

در واقع اراضی و املاک شخصی که دارای بنچاق در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نباشند، امکان ثبت درخواست صدور سند مالکیت در سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت برای آن ها وجود نخواهد داشت. همچنین بهتر است بدانیم صدور سند از طریق سامانه نامبرده برای اراضی و املاک شخصی می باشد نه املاک دولتی و ملی.

برای اطلاع از امکانات سامانه رسا سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد دریافت سند مالکیت برای اراضی یا املاک شخصی خود را دارید و قبلا مراحل ثبت درخواست را از طریق سامانه طی کرده و رمز عبور خود را دریافت کرده اید، حال برای ورود مجدد باید نشانی اینترنتی sabtemelk.ssaa.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر بر روی گزینه “تکمیل درخواست” کلیک نمایید.

ورود به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت

در مرحله جدید باید رمز ورود، کد ملی و کد امنیتی که در صفحه مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

رمز عبور سامانه sabtemelk.ssaa.ir

نحوه ثبت درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ssaa.ir

بخش های سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری خود، کاهش مراجعات حضوری به ادارات استان ها و ازدحام جمعیت، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی اقدام به راه اندازی سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت کرده است.

سامانه مذکور برای فرام شدن امکان ثبت درخواست افرادی راه اندازی شده که قصد دریافت سند مالکیت اراضی یا املاک شخصی خود را دارند و در عین حال اراضی و املاک آنان دارای سابقه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

برای اطلاع از خدمات سامانه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم تمامی مراحل ثبت درخواست، مشخصات مالک و ملک مورد نظر بدون نیاز به مراجعات حضوری و از طریق سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت به انجام می رسند.

لازم به ذکر است ثبت درخواست در این سامانه دارای شرایط و قوانین مختلفی می باشد، برای مثال امکان ثبت درخواست و صدور سند از طریق سامانه مذکور فقط برای اراضی و املاک شخصی فراهم است نه املاک دولتی یا ملی.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه عدل ایران قوه قضاییه بر روی لینک کلکی کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت درخواست در سامانه صدور سند مالکیت را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی sabtemelk.ssaa.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “درخواست پذیرش جدید” کلیک نمایید.

ثبت درخواست در سامانه sabtemelk.ssaa.ir

در مرحله جدید قوانین مربوط به دریافت سند مالکیت ارائه می شوند که باید آن ها را مطالعه کرده و در صورت پذیرش، تیک مربوط به موافقت با قوانین را به تایید رسانده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

قوانین سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت

سپس مطابق با تصویر زیر ابتدا باید نوع شخص یعنی حقیقی یا حقوقی را انتخاب کرده و تمامی موارد خواسته شده در رابطه با مشخصات شخصی را تکمیل نمایید.

تکمیل مشخصات فردی

قسمت بعدی فرم ثبت نام مربوط به مشخصات ملک می باشد، تکمیل موارد خواسته شده این قسمت نیز توسط متقاضی ضروری است.

درج مشخصات ملک در سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت

در نهایت باید موضوع درخواست خود را مطابق با تصویر زیر انتخاب کرده، مشخصات دفترخانه ثبت کننده را وارد و بر روی گزینه “ثبت و ادامه” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه sabtemelk.ssaa.ir

دبیرخانه هیات قانون تعیین تکلیف

بعد از اینکه قوانین مربوط به ثبت درخواست صدور سند مالکیت را مطالعه و قبول کردید و مراحل ثبت درخواست را به پایان رساندید، درخواست شما جهت بررسی های لازم به دبیرخانه هیات قانون تعیین تکلیف ارسال خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت شرکت ها بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه مشخصات و اطلاعات مالک و اراضی و املاک ثبت شده با قوانین وضع شده دبیرخانه مطابقت داشته باشد با درخواست مالک موافقت شده و مراحل صدور سند طی خواهند شد.

در صورتی که مالک یا اراضی و املاک ثبت شده از شرایط این طرح برخوردار نباشند با درخواست مالک موافقت نخواهد شد، به همین منظور توصیه می شود ابتدا قوانینی که برای شما نمایش داده می شوند را با دقت مطالعه کنید.

چگونه می توان به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی sabtemelk.ssaa.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ثبت درخواست صدور سند ملکی که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سابقه ای ندارد از طریق سایت ثبت درخواست صدور سند مالکیت امکان پذیر است؟

خیر، از طریق این سامانه صدور سند مالکیت املاک و اراضی شخصی امکان پذیر است که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارای سابقه باشند.

آیا درج مشخصات دفترخانه به هنگام ثبت درخواست صدور سند مالکیت در سامانه ضروری است؟

بله، در غیر این صورت درخواست شما ثبت نخواهد شد.

آیا ثبت درخواست صدور سند املاک دولتی نیز از طریق سایت ثبت درخواست صدور سند مالکیت انجام می شود؟

خیر، سامانه مذکور در راستای ثبت درخواست صدور سند مالکیت شخصی راه اندازی شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *