سامانه های اجتماعی

سامانه ترخیص کالا wms.ir

انجام امورات گمرکی همیشه نیازمند سیستم های مدیریتی کارآمد و منظم می باشد، طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور سامانه های مختلفی مانند سامانه ترخیص کالا در رابطه با انجام امورات گمرکی راه اندازی شده اند. سامانه مذکور در واقع برای بعد از ترخیص کالا از گمرک کاربرد دارد زیرا اولین لازمه ترخیص کالا از کمرگ های کشورمان تکمیل اظهارنامه های مربوطه می باشد.

در هر صورت برای انجام پیگیری های مربوط به کالا بعد از ترخیص و عدم ایجاد مشکلات مختلف، صاحبان کالا باید نسبت به ایجاد شناسه انبار اقدام نمایند تا موقعیت کالا به هنگام ترخیص از گمرک در طول مسیر و رسیدن به مقصد قابل پیگیری باشد.

به دلیل لزوم ثبت اطلاعات در سایت ترخیص کالا و ایجاد شناسه های مختلف، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ترخیص کالا بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات بعد از ترخیص

انجام امورات مختلف گمرکی اعم از ورود کالا به گمرک، ترخیص و خدمات پس از ترخیص جزء موضوعات بسیار مهم کشور و نیازمند به کارگیری سیستم های مدیریتی کارآمد هستند.

همواره هدف مراجع مربوطه در کشور به کارگیری طرح ها و سیستم های مدیریتی در رابطه با امورات گمرکی برای کاهش رخ دادن قاچاق کالا، همچنین ورود و ترخیص کالا به بهترین نحو و منظم ترین حالت ممکن است.

برای اطلاع از نحوه دریافت کارت واکسن از سامانه ثبت نام واکسن کرونا بر روی لینک کلیک کنید.

طی چند سال اخیر از طرفی میزان واردات کالا به واسطه افراد، شرکت ها و تولیدی های خصوصی افزایش یافته و از طرفی نیز اهداف دولت الکترونیک در دستور کار ادارات، ارگان ها، وزارتخانه ها و… قرار گرفته است.

بنا به دلایل نام برده مراجع مربوطه از گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در راستای ایجاد سیستم ها و سامانه های مدیریتی امورات گمرکی استفاده کرده و علاوه بر کنترل و مدیریت ترخیص کالا از گمرک، خدماتی را برای بعد از ترخیص نیز در نظر گرفته و به مرحله اجرا سازی رسانده اند.

برای اطلاع از خدمات سامانه املاک و اسکان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور سامانه ترخیص کالا یا همان سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات بعد از ترخیص راه اندازی شده است. بهتر است بدانیم یکی از الزامات ترخیص کالا از گمرک ایجاد شناسه انبار می باشد که کالا به مقصد آن گمرک را ترک خواهد کرد، البته برای ترخیص کالا تکمیل اظهارنامه های گمرکی نیز ضرورت دارد.

حال سوالی که پیش می آید این است که شناسه انبار چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم شناسه انبار سبب ایجاد امکان پیگیری موقعیت کالاهای ترخیص شده از گمرک در طول مسیر و مقصد خواهد شد، همچنین ایجاد شناسه انبار سبب دسترسی به مشخصات صاحب کالا و مجوز قانونی او می شود.

برای اطلاع از بخش های سامانه پیگیری مرسوله پستی بر روی لینک کلیک کنید.

البته به جزء شناسه انبار، شناسه مواد اولیه و محصول نیز جهت استعلام موجودی انبار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به همین منظور چنانچه شما نیز به نحوی با امورات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک در ارتباط هستید باید با جوانب مختلف سامانه ترخیص کالا آشنا شوید زیرا بدون ایجاد شناسه انبار، کالایی از گمرک به مقصد انبارهای مورد نظر شما ترخیص نخواهند شد.

ورود به سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص wms.ir

بخش های سامانه ترخیص کالا

در حال حاضر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور بسیاری امورات مورد نیاز مردم از طریق سامانه های آنلاین و به صورت غیر حضوری به انجام می رسند.

یکی از موضوعات مهمی که گسترش خدمات غیر حضوری درمورد آن بسیار کارآمد بوده و سبب افزایش رفاه مخاطبان آن شده است، سامانه های گمرکی کشور می باشد.

برای اطلاع از دریافت نوبت در سامانه پذیرش 24 بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر بسیاری از امورات گمرکی مانند تکمیل اظهارنامه ها و ایجاد شناسه انبار جهت ترخیص کالا از گمرک های کشور به صورت غیر حضوری به انجام می رسند.

همانطور که گفتیم ایجاد شناسه انبار جهت ترخیص کالا ضروری بوده و در عین حال امکان اطلاع از موقعیت کالا در طول مسیر و مقصد را فراهم خواهد کرد.

برای اطلاع از امکانات سامانه جامع امور گمرکی بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم ایجاد شناسه انبار، استعلام موجودی انبار، ثبت نام تولیدی و همچنین ثبت اطلاعات انبار از طریق مراجعه به سامانه ترخیص کالا امکان پذیر می باشد. از جمله دیگر امکانات سامانه ترخیص کالا که در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت خروج از انبار
  • موجودی انبار براساس پته مرجع و قبض انبار
  • اعلام عدم پذیرش پته گمرکی
  • ورود پته و گزارش های پته های ورودی و خروجی
  • گزارش موجودی صاحب کالا
  • کارتابل انبارداری

بهتر است بدانیم منظور از پته همان پروانه الکترونیکی حمل کالا می باشد.

بنابراین با توجه به توضیحات گفته شده خدمات سامانه ترخیص کالا مربوط به بعد از ترخیص خواهد بود، به همین منظور چنانچه قصد ورود به سایت ترخیص کالا را دارید باید نشانی اینترنتی wms.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع خدمات اشتغال کشور بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است برای ورود به سامانه ترخیص کالا دو روش وجود دارد، در روش اول باید مطابق با تصویر زیر نام کاربری و رمز عبور خود که به هنگام ثبت نام فعال کرده اید را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه ترخیص کالا

بر طبق روش دوم ورود از طریق sso فراهم می شود، البته این روش مختص اعضاء سامانه است، بنابراین برای استفاده از این روش باید مراحل احراز هویت را طی کنید. به همین منظور مطابق با تصویر زیر گزینه “ورود از طریق sso” را انتخاب نمایید.

روش های ورود به سامانه wms.ir

در مرحله جدید برای انجام احراز هویت باید بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه ترخیص کالا

سپس کد ملی و شماره موبایل خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

احراز هویت در سامانه ترخیص کالا

با انجام مراحل قبلی کد تایید 5 رقمی برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در مرحله جدید وارد کرده و گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

درج کد تایید در سامانه ترخیص کالا

سپس از شما خواسته می شود تاریخ تولد خود را در قسمت مربوطه درج کرده، رمز عبور دلخواه را انتخاب و تکرار کنید و در نهایت بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه ترخیص کالا

استعلام انبار در سامانه ترخیص کالا

همانطور که گفتیم امکانات سامانه ترخیص کالا متنوع می باشد و خدمات ارائه شده در آن مربوط به بعد از ترخیص کالا از گمرک های کشور است.

بدون شک صاحبان انبارها برای انجام مدیریت و کنترل امورات مورد نظر باید انبارهای خود را مورد استعلام قرار دهند، استعلام انبار از طریق سایت ترخیص کالا زمانی امکان پذیر است که اطلاعات انبار در سامانه جامع انبارها متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده باشند و سپس مدارک لازم در سامانه sso.irica.ir بارگذاری شوند.

برای اطلاع از خدمات سامانه ثبت نام مسکن حمایتی بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد استعلام انبار به واسطه سامانه ترخیص کالا را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی wms.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه “استعلام انبار” کلیک نمایید، سپس کد پستی را در قسمت مربوطه درج و در نهایت گزینه “استعلام تایید انبار از وزارت صنعت، معدن و تجارت” را انتخاب کنید.

استعلام انبار در سامانه ترخیص کالا

ثبت نام تولیدی در سامانه ترخیص کالا wms.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله در مورد کارایی سامانه ترخیص کالا صحبت کردیم، همچنین نحوه ورود و استعلام انبار در سامانه مذکور را نیز توضیح دادیم. همانطور که گفتیم هدف اصلی راه اندازی سایت ترخیص کالا ارائه خدمات بعد از ترخیص کالا از گمرک می باشد.

با توجه به گسترش تولیدی های داخل کشور و همچنین نیاز به فعالیت یک سیستم مدیریتی کارآمد، بخش در سامانه ترخیص کالا به نام ثبت تولیدی طراحی شده تا صاحبان تولیدی ها نسبت به ثبت نام واحد تولیدی، سپس ایجاد شناسه برای محصول خروجی و همچنین مواد اولیه مورد استفاده اقدام نمایند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ارمغان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت تولیدی در سایت ترخیص کالا را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی wms.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده، ابتدا بر روی گزینه “ثبت نام تولیدی” کلیک نمایید و سپس مشخصات تولیدی را در قسمت های مربوطه درج کنید.

ثبت نام تولیدی در سامانه ترخیص کالا

فرم بعدی که باید تکمیل گردد مربوط به مشخصات مدیرعامل و اطلاعات پروانه فعالیت قانونی می باشد.

درج مشخصات مدیر عامل در سامانه wms.ir

در نهایت چنانچه تولیدی مورد نظر، مسئول فنی دارد باید اطلاعات مورد نظر در سامانه ترخیص کالا وارد شده و برای اطلاع از نتیجه نهایی ثبت نام پیام رسان we را نصب کنید.

تکمیل مشخصات مسئول فنی

پیگیری استعلام انبار یا تولیدی از سامانه ترخیص کالا

راه اندازی سایت ترخیص کالا امکانات مهم و گسترده ای را در اختیار مخاطبان این امر قرار داده است به نحوی که اکثر امورات مربوطه به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعات حضوری انجام خواهند شد.

یکی از امکانات مهم سامانه ترخیص کالا، پیگیری استعلام انبار یا تولیدی است، برای انجام این پیگیری ارائه کد رهگیری مربوطه ضروری می باشد.

برای اطلاع از بخش های سامانه اهدای عضو بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد پیگیری استعلام انبار یا تولیدی را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی wms.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه “پیگیری استعلام انبار یا تولیدی” کلیک نمایید و سپس کد رهگیری را در قسمت مربوطه درج و گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

پیگیری استعلام انبار

بازیابی رمز ورود سامانه ترخیص کالا wms.ir

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد درمورد سامانه های آنلاین با آن مواجه هستند به خصوص برای کسانی که در سامانه های متعددی ثبت نام کرده و حساب کاربری دارند، فراموشی رمز عبور می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نپ بر روی لینک کلیک کنید.

خوشبختانه در سامانه ترخیص کالا امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به مراجعات حضوری رمز عبور خود را در صورت فراموشی، بازیابی کنند. به همین منظور دو روش بازیابی رمز عبور برای انبار و تولیدی در سامانه مذکور در دسترس قرار گرفته است.

برای اطلاع از امکانات سامانه هوشمند امداد و کارآمد بر روی لینک کلیک کنید.

برای بازیابی رمز عبور انبار ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی wms.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده مطابق با تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه “بازیابی رمز ورود” کلیک نمایید، سپس از قسمتی که با کادر مشخص کرده ایم گزینه “بازیابی رمز عبور انبار” را انتخاب کرده، مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج و در نهایت بر روی گزینه “دریافت کلمه عبور جدید” کلیک نمایید.

بازیابی رمز عبور انبار در سامانه ترخیص کالا

در روش دوم می توانید رمز عبور تولیدی را مجددا دریافت کنید، به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه “بازیابی رمز ورود” کلیک کرده، سپس مطابق با تصویر زیر گزینه “بازیابی رمز عبور تولیدی” را انتخاب نمایید، مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “بازیابی کلمه عبور جدید” کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور تولیدی

چگونه می توان به سامانه ترخیص کالا وارد شد؟

برای ورود به سایت ترخیص کالاهای گمرکی باید از نشانی اینترنتی wms.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای استفاده از خدمات سایت ترخیص کالا باید ثبت نام انجام دهیم؟

بله، برای ورود به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید بنابراین ثبت نام در سامانه ضروری است.

آیا امکان بازیابی رمز عبور سایت ترخیص کالا وجود دارد؟

بله، این امکان برای رمز عبور تولیدی و انبار در سامانه مذکور فراهم شده است.

آیا ایجاد شناسه انبار برای پیگیری کالاهای ترخیص شده از گمرک ضروری می باشد؟

بله، بدون ایجاد شناسه انبار، کالایی از گمرک ترخیص نخواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *