سامانه های تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

سامانه تاییدیه تحصیلی برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان ایجاد شده است. این سامانه برای آن دسته از دانش آموزانی که در دانشگاه قبول شدند، گواهی تاییدیه تحصیلی می دهد. در واقع یکی از مدارک مورد نیاز ثبت نام در دانشگاه ها تاییدیه تحصیلی است. در گذشته دانش آموزان برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کردند و در آن جا با صرف هزینه و زمان زیادی مدرک خود را دریافت می کردند؛ اما در حال حاضر با روی کار آمدن سامانه تاییدیه تحصیلی به نشانی اینترنتی emt.medu.ir، دانش آموزان می توانند در خانه و با اتصال به اینترنت گواهی خود را بگیرند.

افرادی که به دنبال دریافت تاییدیه تحصیلی خود هستند می توانند با مراجعه به سامانه تاییدیه تحصیلی درخواست خود را ثبت نموده و مدرک خود را دریافت کنند. به همین دلیل دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند. حال به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه قصد داریم سامانه تاییدیه تحصیلی را برای دانش آموزان معرفی کنیم.

معرفی سامانه تاییدیه تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی با هدف ارائه خدمات به دانش آموزانی که در دانشگاه ها، موسسات دولتی و سازمان ها قبول شده اند، ایجاد شده است. در واقع این سامانه اطلاعات فارغ‌التحصیلان را ارائه می دهد و در آن اعتبار مدرک تحصیلی متقاضیان را مشخص می کند. داوطلبان نیز باید این مدرک تحصیلی را مانند سایر مدارک به دانشگاه یا سازمان مربوطه ارائه دهند.

جهت اطلاع از سامانه نظارت آموزش و پرورش کلیک کنید.

آن ها برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود باید به سامانه تاییدیه تحصیلی مراجعه کنند و در آن جا اطلاعات فردی خود را ثبت کنند. سپس از آموزش و پرورش منطقه خود درخواست ارائه تاییدیه تحصیلی دهند. بعد از ثبت درخواست آن ها در سامانه تاییدیه تحصیلی برای متقاضیان یک کد پیگیری داده می شود که از آن برای پیگیری تاییدیه تحصیلی خود استفاده کنند.

جهت آشنایی با سامانه بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق، بر روی لینک کلیک کنید.

وزارت آموزش و پرورش منطقه نیز بر اساس مستندات و اطلاعاتی که در سامانه وجود دارد درخواست آن ها را بررسی می کند و در صورت تایید برای دانش آموزان تاییدیه تحصیلی ارائه می دهد.

راهنمای استفاده از سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

راهنمای استفاده از سامانه تاییدیه تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی به نشانی اینترنتی emt.medu.ir تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش کشور قرار دارد. به طوری که دانش آموزان و افراد مختلف جهت دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی خود می توانند به این سامانه مراجعه کنند. این سامانه تنها مدرک تحصیلی دیپلم را تایید می نماید و افراد مختلف برای گرفتن تاییدیه تحصیلی مقاطع بالاتر از آن باید به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند. افرادی که قصد دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی دارند با ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی باید مقطع و نظام آموزشی خود را مشخص کنند.

برای ورود به سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت کلیک کنید.

دانش آموزان پس از ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی، فرم درخواست تاییدیه تحصیلی خود را مشاهده خواهند کرد که باید آن را تکمیل کرده و یک کد رهگیری دریافت کنند، با کمک این کد می توانید مراحل بعدی درخواست تاییدیه تحصیلی خود را پیگیری کنید. در صورتی که سامانه تاییدیه تحصیلی با درخواست آن ها موافقت کرده باشد، آنگاه این کد رهگیری اعتبار خواهد داشت و نشان دهنده صحت مدارک آن ها می باشد. به طوری که به هنگام ثبت نام در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی می توانند آن را ارائه دهند.

ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی

افرادی که قصد دریافت تاییدیه تحصیلی دارند باید با ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی فرم درخواست خود را تکمیل کنند. سپس آن را تایید نمایند و در نهایت سامانه تاییدیه تحصیلی برای آن ها کد رهگیری ارائه می دهد که باید آن را یادداشت کرده و در مراحل بعدی از آن استفاده کنند. حال در ادامه برای راهنمایی بیشتر دانش آموزان مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سایت emt.medu.ir را بیان می کنیم:

• آدرس اینترنتی emt.medu.ir را در مرورگر کروم یا فایرفاکس جستجو کنید و وارد صفحه اصلی سایت تاییدیه تحصیلی شوید.

ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی

• در صفحه اصلی سامانه تاییدیه تحصیلی 3 گزینه مختلف وجود دارد که در آن باید برای ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی خود روی گزینه «ثبت نام مدرک تحصیلی» کلیک کنید.

آموزش ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی

• یک فرم برای شما ظاهر می شود که در آن باید درخواست تاییدیه تحصیلی خود را در 5 مرحله مختلف تکمیل کنید. برای این کار لازم است کلیه مراحل آن را به دقت انجام دهید و در نهایت کد رهگیری خود را دریافت کنید. بعد از دریافت کد رهگیری مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی شما در سامانه emt.medu.ir تمام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه وادانا دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی

در ادامه برای آشنایی بیشتر دانش آموزان 5 مرحله مختلف فرم درخواست تاییدیه تحصیلی را برای آن ها بیان می کنیم:

انتخاب نظام و مقطع تحصیلی

در اولین مرحله تکمیل فرم درخواست تاییدیه تحصیلی دانش آموزان باید نظام و مقطع تحصیلی خود را مشخص کنند. سپس با وارد کردن کد امنیتی و کلیک کردن بر روی گزینه “تایید” وارد مراحل بعدی آن شوند.

انتخاب مقطع و نظام تحصیلی در ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی

درج مشخصات تحصیلی و هویتی دانش آموزان

در این مرحله باید اطلاعات شناسنامه دانش آموزان، اطلاعات فارغ التحصیلی آن ها و اطلاعات استعلام گیرنده را درج کنید. سپس روی گزینه «ادامه و گام بعدی» کلیک کنند.

برای اطلاع از سامانه پذیرش جامعه الزهرا کلیک کنید.

درج اطلاعات هویتی دانش آموز در ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی

تایید اطلاعات

در این مرحله فرد متقاضی باید اطلاعات وارد شده را بررسی کند و از صحت آن ها مطمئن شود.

پرداخت هزینه صدور تاییدیه تحصیلی

افرادی که متقاضی دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی هستند باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند. این مبلغ را باید از طریق درگاه های بانکی واریز کنید.

جهت آشنایی با نحوه ثبت نام در مدارس و نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا، بر روی لینک کلیک کنید.

دریافت کد رهگیری

در مرحله آخر تکمیل فرم درخواست تاییدیه تحصیلی باید کد رهگیری دریافت کنید. دریافت کد رهگیری به منزله اتمام مراحل تکمیل فرم درخواست تاییدیه تحصیلی است. به طوری که دانش آموزان می توانند آن را به دانشگاه یا موسسات عالی محل ثبت نام خود ارسال کنند.

بعد از آن که مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی دانش آموزان در سامانه تاییدیه تحصیلی درج شد، وزارت آموزش و پرورش منطقه نیز بر اساس مدارک تحصیلی موجود در نظام آموزشی خود درخواست آن ها را بررسی می کند. سپس در صورت تایید، گواهی تاییدیه تحصیلی را ارسال می کند.

جهت اطلاع از سایت آزمون ادواری سازمان فنی و حرفه ای کلیک کنید.

در این صورت کد رهگیری دانش آموزان نشان دهنده صحت اعتبار و مدرک تحصیلی آن ها خواهد بود. به طوری که دانش آموزان به هنگام ثبت نام در دانشگاه می توانند این کد را به مسئولین تحویل دهند. دانشگاه مدنظر نیز با وارد کردن کد رهگیری تاییدیه تحصیلی دانش آموزان در سامانه آنلاین می تواند آن را بررسی کند.

اگر دانشگاه به اصل تاییدیه تحصیلی نیاز داشته باشد می تواند از دانش آموزان درخواست کند تا به هنگام مراجعه حضوری برای ثبت نام در دانشگاه، اصل تاییدیه را به مسئول امور ثبت نام دانشجویان جدیدالورود تحویل دهد.

برای آشنایی با سامانه بزرگداشت مقام معلم، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

به یاد داشته باشند که کد رهگیری خود را برای انجام مراحل بعدی در سامانه تاییدیه تحصیلی ذخیره کنید. به طوری که امکان هر گونه فرآیندی در سامانه تاییدیه تحصیلی به کمک همین کد رهگیری وجود دارد.

پیگیری تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

همان گونه که بیان شد افرادی که مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی را تکمیل کردند باید برای مشاهده نتایج درخواست خود به این سامانه مراجعه کنند و با در دست داشتن کد رهگیری خود آن را پیگیری کنند. در واقع اگر شما کد رهگیری تاییدیه تحصیلی خود را یادداشت نکرده باشید، امکان پیگیری آن وجود نخواهد داشت. افرادی که متقاضی پیگیری تاییدیه تحصیلی خود در سامانه تاییدیه تحصیلی هستند می توانند طبق روش زیر اقدام کنند:

• ابتدا وارد سامانه تاییدیه تحصیلی به نشانی اینترنتی emt.medu.ir شوید.
• روی گزینه «پیگیری مدرک تحصیلی» کلیک کنید.

پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی

• در صفحه باز شده کد ملی، کد پیگیری و کد امنیتی را وارد نموده سپس روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

آموزش تصویری پیگیری تاییدیه تحصیلی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد کلیک کنید.

با انجام مراحل بالا به راحتی می توانید پیگیری تاییدیه تحصیلی خود را انجام دهید. اگر فردی کد ملی نداشته باشد باید به جای آن، کد اتباع خود را وارد کند و اگر سوالی دیگری داشته باشید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

نمونه تاییدیه تحصیلی از آموزش و پرورش

نمونه تاییدیه تحصیلی از آموزش و پرورش

در بالا برای آشنایی بیشتر دانش آموزان یک نمونه تاییدیه تحصیلی از آموزش و پرورش را مشخص کردیم. این فرم را دانش آموزان قبلا با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دریافت می کردند تا فرآیند ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی خود را انجام دهند؛ اما در حال حاضر این فرم به کمک سامانه تاییدیه تحصیلی بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می شود.

برای ورود به سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی کلیک کنید.

در حال حاضر دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی برای کلیه دانش آموزانی که قصد ثبت نام در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دارند، ضروری است. دانش آموزان برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود در این مراکز آموزشی، باید تاییدیه تحصیلی خود را ارائه دهند. در گذشته دانش آموزان برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کردند؛ اما در حال حاضر با راه اندازی سامانه تاییدیه تحصیلی امکان انجام کلیه مراحل آن برای دانش آموزان به صورت غیر حضوری وجود دارد.

در بالا برای آشنایی بیشتر دانش آموزان مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی و نحوه پیگیری آن را بیان کردیم. حال اگر شما نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

برای درخواست فرم تاییدیه تحصیلی به کدام آدرس اینترنتی مراجعه کنیم؟

شما برای درخواست گواهی تاییدیه تحصیلی خود به آدرس اینترنتی emt.medu.ir مراجعه کنید.

گواهی تاییدیه تحصیلی برای کدام یک از افراد لازم است؟

افرادی که قصد ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات عالی آموزشی و مهارتی دارند، افرادی که در سازمان ها و شرکت ها استخدام شدند و غیره نیاز به دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی دارند.

کد پیگیری تاییدیه تحصیلی چیست؟

بعد از آن که شما مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی خود را در سامانه تاییدیه تحصیلی تکمیل کردید، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد. به کمک این کد شما می توانید مراحل بعدی درخواست گواهی تاییدیه تحصیلی خود را پیگیری کنید. هم چنین می توانید برای بررسی گواهی خود به استعلام گیرنده آن را ارائه دهید تا اعتبار مدرک دیپلم شما را بررسی و تایید کند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *