سامانه های اجتماعی

سامانه برق من bargheman.com

یکی از سامانه‌های آنلاین اداره برق در راستای ارائه خدمات بیشتر به کاربران، سامانه برق من می باشد. این سامانه یکی از سامانه‌های مهم و کاربردی است که تمامی افراد دارای اشتراک برق می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین خدماتی که در این سایت ارائه می‌شود استعلام قبض برق و پرداخت آن‌ها به صورت آنلاین است.

در همین چند سال پیش مشترکان برای پرداخت هزینه برق خود، برگه کاغذی دریافت می‌کردند که این کار منجر به صرف کاغذهای زیادی در کشور می‌شد و به محیط زیست آسیب زیادی می‌رساند. بنابراین اداره برق هزینه‌های زیادی را انجام می داد و در برخی مواقع امکان عدم دریافت قبض برای مشترکان فراهم می‌کرد لذا اداره برق با راه‌اندازی سایت برق من از مشکلات صدور قبض برق جلوگیری کرد.

به طوری که در حال حاضر قبض‌ها به صورت پیامکی به مشترکین ارسال می‌شوند و امکان پرداخت آن‌ها از طریق سایت‌های مختلف مانند سامانه برق من به نشانی اینترنتی bargheman.com وجود دارد. استفاده از این سامانه نسبت به سامانه‌های دیگر مزایای زیادی دارد زیرا این سایت توسط اداره برق کشور راه‌اندازی شده است و توسط آن نیز اداره می‌شود. همچنین شما می‌توانید از خدمات دیگر سامانه مذکور مانند استعلام قبض‌های برق، بدهی‌های گذشته، دریافت اصل قبض، پرداخت آن و غیره استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جامع انبارها کلیک کنید.

ممکن است شما وقتی با این سایت کار می کنید دچار مشکلاتی در مورد پرداخت قبض خود شوید. به همین دلیل بسیار مهم است با نحوه ورود به سامانه مذکور و ثبت نام در آن آشنایی داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به جزییات بیشتری در مورد آن بپردازیم.

ورود به سامانه برق من

سامانه برق من امکان استفاده از خدمات زیادی مانند پرداخت قبض را فراهم کرده است. در واقع شما با داشتن اطلاعاتی در مورد اشتراک برق خود مانند شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید قبض‌های برق خود را به صورت آنلاین واریز کنید. هم‌چنین در صورت لزوم می‌توانید استعلامات لازم را از طریق آن دریافت کنید.

برای ورود به سامانه سیب کلیک نمایید.

از آنجایی که سامانه bargheman.com به تازگی راه‌اندازی شده است. لذا کاربران زیادی با نحوه ورود به آن آشنایی ندارند. به همین دلیل در این بخش از مقاله قصد داریم به صورت مفصل آن را برای شما بیان کنیم.

خوب است بدانید که برای ورود به این سایت نیازی به طی کردن مراحل سخت و پیچیده ای ندارید بلکه با انجام چند مرحله ساده می‌توانید به راحتی وارد آن شوید.

  • آدرس اینترنتی bargheman.com را در مرورگر خود جستجو کنید. شما این کار را می‌توانید در مرورگرهای کامپیوتر یا گوشی خود انجام دهید.
  • بعد از آن که نتایج جستجو خود را در گوگل دیدید روی گزینه عنوان «برق من» کلیک نمایید.
ورود به سامانه برق من
  • حالا وارد صفحه اصلی سایت برق من خواهید شد و در این قسمت می‌توانید امکانات مختلف آن را مشاهده کنید.
ورود به سامانه bargheman.com

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری وام ودیعه مسکن کلیک کنید.

همان‌طور که مشاهده کردید برای ورود به این سایت نیاز به مراحل سخت و پیچیده‌ای ندارید. بلکه تنها با چند روش ساده می‌توانید به راحتی وارد سامانه شوید.

نحوه ثبت نام در سامانه برق من bargheman.com

بعد از آن که شما وارد سامانه برق من شدید باید برای استفاده از خدمات آن یک حساب کاربری فعال داشته باشید و در آن ثبت نام کنید تا بتوانید از کلیه خدمات آنلاین آن استفاده کنید. ثبت نام در سامانه مذکور بسیار ساده است و اگر همه مراحل زیر را به دقت انجام دهید بدون هیچ مشکلی می توانید از آن استفاده کنید:

  • ابتدا وارد سامانه برق من به آدرس bargheman.com شوید.
  • حالا در گوشه سمت چپ و بالای سایت گزینه «ورود / ثبت نام» را مشاهده خواهید کرد که بر روی آن کلیک نمایید.
نحوه ثبت نام در سامانه برق من
  • در پنجره جدید باز شده، شماره تلفن خود را وارد کنید. دقت کنید که این شماره تلفن برای قبض برقتان ثبت شده باشد و شماره دیگری را وارد نکنید. حال بعد از درج شماره موبایل خود روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جامع قبول پست کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه bargheman.com
  • یک کد 6 رقمی به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در کادر مشخص شده وارد کنید. سپس روی گزینه «ثبت نام» کلیک کرده تا فرآیند ثبت نام در سایت برق من انجام شود.
راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه برق من

افرادی که به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پیگیری گواهینامه هستند می توانند روی لینک مربوطه کلیک نمایند.

  • حالا اگر شما مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید، فرآیند ثبت نام شما در سامانه برق من به درستی انجام خواهد شد. لذا شما در مراحل بعدی با درج این شماره موبایل می‌توانید وارد این سامانه شوید.

بعد از آن که شماره موبایل شما در سایت برق من ثبت شد، یکی حساب کاربری برای شما ایجاد خواهد شد که از این پس به کمک آن می‌توانید از خدمات آنلاین سایت bargheman.com استفاده کنید.

راهنمای کار با سامانه برق من

در سایت برق من امکانات زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن در رابطه با اشتراک برق خود انجام دهید. استعلام قبض برق، پرداخت قبض و غیره از جمله آن‌ها هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

استعلام قبض برق:

یکی از مهم‌ترین خدمات سامانه برق من، استعلام قبض برق است. به طوری که شما در هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید قبض برق صادر شده خود را مشاهده و پیگیری کنید. سپس به دو روش، با شناسه یا بدون شناسه، آن را پرداخت کنید. در ادامه به این دو روش اشاره می‌کنیم:

  • استعلام قبض برق با شناسه:

اگر شما شناسه قبض خود را در اختیار داشته باشید می‌توانید به راحتی استعلام قبض برق خود را انجام دهید. برای این کار در صفحه اصلی، یک عنوان دلخواه برای قبضتان انتخاب کنید و شناسه آن را هم در بخش شناسه قرار دهید. سپس «اضافه کردن قبض» را بزنید تا استعلام قبض برق شما انجام بگیرد. در نهایت نیز به صفحه اصلی شما در حسب نام کاربری‌تان در سامانه bargheman.com اضافه خواهد شد.

جهت اطلاع از پیگیری کارت ملی کلیک کنید.

استعلام قبض برق با شناسه
  •  استعلام قبض برق بدون شناسه:

اگر شناسه قبض خود را فراموش کردید یا این که در اختیار نداشته باشید باز هم امکان استعلام قبض برق بدون شناسه وجود دارد. برای این کار باید از منو سمت راست سایت بر روی گزینه «صورتحساب» کلیک کنید. حالا گزینه «جستجوی بدون شناسه قبض» را انتخاب نمایید. در پنجره جدید باز شده یکی از اطلاعات خواسته شده را در کنار شماره موبایل خود درج کنید. سپس گزینه «جستجو» را بزنید. بنابراین در این مرحله امکان استعلام قبض برق بدون شناسه نیز وجود دارد.

 استعلام قبض برق بدون شناسه

 پرداخت قبض برق:

یکی دیگر از خدمات سامانه برق من امکان پرداخت قبض برق می‌باشد. شما برای پرداخت قبض خود باید در ابتدا به دو روش مذکور آن را استعلام بگیرید. بعد از استعلام قبض برق خود اطلاعاتی مانند هزینه تعیین شده برق، مهلت پرداخت هزینه برق و غیره را خواهید دید.

برای پیگیری کارت خودرو و مراحل دریافت آن کلیک کنید.

حال شما برای پرداخت قبض برق خود می‌توانید روی گزینه مربوط به آن کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت آن شوید. پس از طی کردن مراحل آن می‌توانید قبض برق را به کمک کارت بانکی که دارای رمز پویا است پرداخت کنید. البته شما به کمک نرم‌افزار برق من نیز می‌توانید قبض خود را پرداخت کنید که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد.

تهیه لیست سوابق قبوض صادر شده و پرداخت‌های انجام شده آن:

یکی از خدمات مهم دیگری که سایت برق من به کاربران خود ارائه می‌دهد، امکان مشاهده سوابق قبض‌های صادر شده و پرداخت‌های انجام شده در قبال آن‌ها توسط شما است. یعنی در واقع شما به کمک آن می‌توانید به لیست کلیه قبض‌های پرداخت شده خود و به کلیه قبض‌های صادر شده آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

برای پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی می توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نحوه انجام این کار بسیار ساده است و شما تنها با داشتن شناسه قبض 13 رقمی خود می‌توانید این کار را انجام دهید. جهت انجام این امر کافی است از منوی سمت راست حساب کاربری خود در سامانه bargheman.com روی گزینه «صورتحساب» کلیک کنید. حالا دو گزینه «سابقه مصرف» و «سابقه پرداخت» برای شما ظاهر خواهد شد که با انتخاب هر کدام از آن‌ها باید شناسه قبض 13 رقمی خود را در کادر مربوط به آن وارد کنید. سپس با تایید آن‌ها اطلاعات خواسته شده نمایش داده می شود.

تهیه لیست سوابق قبوض صادر شده

تا این جا به چند تا از مهم‌ترین خدمات سامانه برق من اشاره کردیم و توضیحاتی را در مورد راهنمای استفاده از آن‌ها بیان کردیم. حال اگر شما به هنگام استفاده از هر کدام آن‌ها به هر گونه مشکل یا خطایی برخورد کردید می‌توانید برای دریافت راهنمای بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

دانلود سامانه برق من bargheman.com

سایت برق من نسخه اندروید و آیفون نیز دارد که شما می‌توانید از این نسخه‌ها استفاده کنید. جهت انجام این کار باید سامانه برق من را دانلود کرده و سپس در گوشی موبایل خود آن را نصب کنید. حالا با راه‌اندازی این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی از کلیه خدمات آن استفاده کنید. در ادامه نحوه دانلود سامانه برق من برای گوشی‌های مختلف را توضیح خواهیم داد تا شما بتوانید سریع‌تر از خدمات این سامانه استفاده کنید.

برای ورود به سایت ثبت نام سایپا کلیک کنید.

جهت دانلود سامانه برق من، دارندگان هر کدام از گوشی‌های موبایل اندروید و آیفون باید به بخش مدیریت دانلود برنامه‌ها مراجعه کنند تا دسترسی خود را به این نرم‌افزار فراهم کنند اما یکی از آسان‌ترین روش‌های دانلود سامانه مذکور مراجعه به خود وب سایت bargheman.com است. شما برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا آدرس الکترونیکی bargheman.com را در مرورگر خود سرچ کنید. حالا به صفحه اصلی سایت برق من هدایت خواهید شد که بر روی گزینه «اپلیکیشن برق من» در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد سامانه شوید.
دانلود سامانه برق من برای گوشی
  • حالا به صفحه جدید دیگری هدایت خواهید شد که امکان دانلود سامانه برق من را برای گوشی‌های اندروید و آیفون فراهم کرده است. لذا شما با توجه به نوع گوشی خود می‌توانید یکی از سیستم‌عامل‌های موجود را انتخاب کنید و سپس بر روی تصویر آن کلیک کنید.

برای ورود به پورتال شرکت ملی نفت کلیک کنید.

مراحل دانلود سامانه bargheman.com
  • حالا یک کد QR برای شما مشخص خواهد شد که باید با دوربین گوشی خود آن را اسکن کنید.
  • بعد از اسکن کد QR امکان دانلود سامانه برق من برای شما فراهم خواهد شد. لذا شما با دانلود آن در مدت زمان کوتاهی می‌توانید نرم‌افزار برق من را روی گوشی خود نصب کنید.

راهنمای کار با اپلیکیشن برق من

راهنمای کار با نرم‌افزار برق من

در صورتی که نرم‌افزار برق من را دانلود و در گوشی خود نصب کرده‌ باشید می‌توانید از کلیه خدمات آن استفاده کنید. برای این کار لازم است شما ابتدا اطلاعات مربوط به اشتراک خود را در اپلیکیشن وارد کنید تا خدمات مربوط به دریافت قبض و پرداخت آن را مشاهده کنید. هم چنین باید شماره موبایل ثبت شده بر روی قبض برق یا شناسه قبض‌تان را وارد کنید و بعد از ثبت نام و ورود به نرم‌افزار آن از خدمات سایت برق من استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از خدمات مختلف نرم‌افزار برق من را برای شما مشخص کرده‌ایم تا شما به هنگام کار با آن دچار مشکل نشوید.

برای آشنایی با نحوه ورود و دانلود اپلیکیشن سایت دولت همراه بر روی لینک کلیک کنید.

پرداخت قبض:

مهم‌ترین خدمات اینترنتی نرم‌افزار برق من همان پرداخت قبوض است. در واقع شما می‌توانید بدهی‌های جدید خود را در نرم‌افزار مشاهده کرده و آن را در زمان تعیین شده پرداخت کنید. به طوری که اگر دوباره قبض جدیدی برایتان صادر شد می‌توانید مجددا در این بخش آن را مشاهده کنید. سپس به کمک یک کارت بانکی دارای رمز پویا، هزینه جدید برق خود را پرداخت کنید.

مشاهده سوابق:

مشاهده سوابق پرداخت‌ها و قبض‌های صادر شده، از جمله خدمات دیگری است که در اپلیکیشن برق من قابل دسترسی است. برای این کار کافی است از منوی اصلی این برنامه روی گزینه «سوابق» کلیک کنید. سپس روی یکی از سوابق مربوط به پرداخت‌ها و قبض‌های صادر شده کلیک کنید. در واقع روش دسترسی به سوابق پرداخت‌ها و قبض‌های صادر شده در برنامه برق من مانند سایت برق من است.

امکان خود اظهاری قرائت:

اداره برق به کمک خود اظهاری در برنامه برق من قصد دارد فرهنگ خود اظهاری را افزایش دهد زیرا این کار موجب کاهش هزینه‌های این سازمان برای ثبت قرائت می‌شود. حال شما برای این کار باید روی گزینه «خود اظهاری» در منوی اصلی این برنامه کلیک کنید تا ثبت قرائت انجام دهید.

برای ورود به رهگیری مرسولات سازمانی کلیک کنید.

اهمیت و کاربرد بخش ثبت گزارش رمز ارز غیرمجاز در سامانه برق من

بخش ثبت گزارش رمز ارز غیر‌مجاز در سامانه برق من، یکی از بخش‌هایی است امکان ثبت شکایات از شرکت توانیر را فراهم کرده است. به طوری که شما به کمک سایت برق من می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

این بخش برای متوقف کردن فعالیت افرادی که در زمینه استخراج ارز دیجیتال به صورت غیر قانونی اقدام می‌کنند، راه‌اندازی شده است. زیرا تاکنون مشاهده شده است که افراد زیادی از برق کشور بدون اجازه قبلی به صورت غیر قانونی ارز دیجیتال استخراج می‌کنند. از آنجا که استخراج ارز دیجیتال برق زیادی مصرف می‌کند لذا خسارت زیادی به شبکه برق ملی کشور وارد می‌کند. به همین دلیل شاهد قطعی برق در برخی فواصل سال هستیم.

جهت پیگیری ثبت نام مسکن ملی کلیک کنید.

در همین راستا اداره برق، برای جلوگیری از فعالیت این افراد، بخش ثبت گزارش رمز ارز غیرمجاز را در سامانه مذکور ایجاد کرده است. لذا شما هر گونه فعالیت غیر قانونی در خصوص استخراج غیرمجاز رمز ارز را مشاهده کردید می‌توانید با ثبت اطلاعات خود در این بخش آن را به اداره برق گزارش دهید. در صورتی که اطلاعات درج شده شما درست باشد، آنگاه اداره برق برایتان جوایز چند میلیونی را در نظر خواهد گرفت. شما بعد از ثبت اطلاعات خود در این سامانه، می‌توانید آن‌ها را از طریق پیامک پیگیری کنید.

سوالات متداول

چه خدماتی در سامانه برق من وجود دارند؟

در این سامانه خدمات زیادی مانند استعلام قبض برق با شناسه یا بدون شناسه، پرداخت قبض، خود اظهاری و غیره وجود دارند که همه آن‌ها در رابطه با مشترکان برق هستند.

نحوه ثبت نام در سایت برق من bargheman.com چگونه است؟

شما برای ثبت نام در سایت برق من یا نرم‌افزار آن، باید شماره موبایلی که برای قبض برق خود ثبت کرده‌اید را استفاده کنید که مراحل گام به گام آن را در بالا برای شما توضیح داده ایم.

آیا امکانات سامانه برق من با اپلیکیشن آن یکسان است؟

بله، کلیه خدمات ارائه شده در سامانه برق من با نرم‌افزار آن یکسان است. به طوری که شما می‌توانید به کمک هر دو روش از کلیه خدمات اداره برق استفاده کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *