سامانه های مالی و سرمایه

سامانه اعتبار من mycredit.ir + ورود به سایت اعتبار سنجی بانک

یکی از موضوعاتی که در مورد دریافت کنندگان تسهیلات بانکی بسیار مهم است و از این موضوع جهت بررسی اعطاء تسهیلات بعدی به افراد حقیقی یا حقوقی استفاده می شود، میزان خوش حسابی، اعتبار، ریسک اعتباری، رتبه اعتباری و یا همان امتیاز اعتباری می باشد. سامانه اعتبار من توسط شرکت دانش بنیان سیگما راه اندازی شده تا عموم مردم چه افراد حقیقی و چه افراد حقوقی بتوانند از طریق این سامانه ریسک اعتباری حساب های بانکی که از طریق آن ها تسهیلات دریافت کرده اند را بررسی کنند.

بهتر است بدانیم هر چه که افراد حقوقی یا حقیقی اقساط خود را به موقع یا چند روز زودتر از موعد پرداخت کنند، اقساط معوقه یا چک برگشتی نداشته باشند و جزء بدهکاران مالیاتی نیز نباشند رتبه یا امتیاز اعتباری آنان بیشتر خواهد شد، در نتیجه زمانی که برای دریافت مجدد تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند روند دریافت برای آنان تسهیل خواهد یافت.

به دلیل اهمیت این موضوع و آگاهی بخشی بیشتر در زمینه اعتبارسنجی، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جوانب مختلف سامانه اعتبار من بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه اعتبار من

معرفی سامانه اعتبار من

اعتبار من سامانه ای است که توسط شرکت دانش بنیان “توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات” یا همان سیگما راه اندازی شده است. سامانه اعتبار من با هدف گسترش خدمات غیر حضوری و آنلاین در زمینه اعتبارسنجی افراد حقیقی و حقوقی که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند طراحی و راه اندازی شده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه زمرد بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

تا قبل از فعال شدن سامانه اعتبار من افراد دریافت کننده تسهیلات باید به صورت حضوری به بانک ها مراجعه کرده و استعلام اعتبار حساب ها و تسهیلات خود را دریافت می کردند. در حال حاضر سایت اعتبار من کار را برای افراد حقیقی و حقوقی دریافت کننده تسهیلات بانکی راحت کرده تا متقاضیان بتوانند با وارد کردن کد ملی و شماره تماس همراهی که متعلق به خودشان است، اعتبارسنجی حساب های خود را انجام دهند.

بهتر است بدانیم افرادی که تسهیلات بانکی دریافت می کنند چنانچه اقساط معوقه یا چک برگشتی داشته یا اینکه بدهکار مالیاتی باشند برای دریافت تسهیلات بعدی از بانک ها با مشکل مواجه می شوند زیرا چنین مواردی امتیاز اعتباری افراد را کاهش داده و ریسک اعتباری را افزایش می دهد.

بنابراین پرداخت به موقع و یا چند روز زودتر از موعد سبب افزایش رتبه و امتیاز اعتباری یا همان خوش حسابی خواهد شد، در نتیجه بانک ها با بررسی خوش حسابی افراد دریافت تسهیلات بعدی توسط آن ها را متوقف نخواهند کرد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه معین بانک رفاه بر روی لینک کلیک کنید.

هنانطور که گفتیم شرکت دانش بنیان سیگما با راه اندازی سامانه اعتبار من شرایطی را فراهم کرده تا افراد حقیقی و حقوقی به راحتی اعتبارسنجی بانکی خود را انجام دهند، البته در صورتی که بانک هایی که از آن ها تسهیلات دریافت کرده اند جزء سامانه مذکور باشند در غیر این صورت نتیجه ای از استعلام و اعتبارسنجی دریافت نخواهند کرد.

امکانات و خدمات سامانه اعتبار من mycredit.ir

امکانات سامانه اعتبار من

اعتبار من سامانه ای است که توسط شرکت دانش بنیان “توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات” یا همان سیگما راه اندازی شده تا متقاضیان حقیقی و حقوقی که قصد استعلام اعتبار حساب های بانکی خود را دارند نیازی به مراجعه حضوری نداشته و به صورت غیر حضوری اعتبارسنجی مورد نظر را انجام دهند.

همانطور که گفتیم اعتبارسنجی برای بررسی ریسک اعتباری و خوش حسابی افراد می باشد، یعنی افرادی که اقساط تسهیلات بانکی که دریافت کرده اند را به موقع و یا چند روز زودتر از موعد پرداخت کرده، چک برگشتی و اقساط معوقه ندارند و بدهکار مالیاتی نیز نیستند از امتیاز اعتباری بیشتری برخوردار بوده، ریسک اعتباری کمتری دارند و خوش حساب محسوب می شوند.

برای اطلاع از امکانات سامانه صیاد بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

افرادی که خوش حساب باشند از دریافت تسهیلات بانکی مجدد توسط آن ها ممانعت به عمل نخواهد آمد، در واقع میزان ریسک اعتباری یکی از معیارهای اعطاء تسهیلات بانکی به افراد حقیقی و حقوقی می باشد. بنابراین یکی از امکانات سامانه اعتبار من بررسی و استعلام ریسک اعتباری افراد است، در ادامه مطلب به دیگر امکانات سامانه مذکور می پردازیم:

گزارش اعتبارسنجی

افراد حقیقی با وارد کردن کد ملی و شماره تماس همراهی که به نام خودشان است و سپس پرداخت هزینه اعتبارسنجی، افراد حقوقی نیز با وارد کردن کد ملی و شماره تماس همراه مدیر عامل و همچنین شناسه ملی شرکت و در نهایت پرداخت هزینه اعتبارسنجی می توانند از طریق سامانه اعتبار من گزارش اعتبارسنجی حساب ها و تسهیلات بانکی خود را دریافت کنند.

مشاوره برای اعتبارسنجی

چنانچه در زمینه اعتبارسنجی به مشاوره و همراهی فردی متخصص نیاز داشته باشید، این امکان در سایت اعتبار من فراهم شده تا افراد با ثبت درخواست از خدمات مشاوره این سامانه استفاده نمایند.

ارائه وب سرویس

یکی دیگر از خدماتی که در سامانه اعتبار من در اختیار متقاضیان قرار می گیرد وب سرویس با نرخ شاخص بانک مرکزی می باشد.

جهت آشنایی با نحوه استعلام بنزین از سامانه سماس، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

پنل کسب و کار

در سایت اعتبار من بخشی به نام پنل کسب و کار وجود دارد که با مراجعه به آن می توانید از توضیحات ارائه شده مطلع شوید.

اعتبارسنجی در سامانه اعتبار من

یکی از معیارهایی که برای اعطاء تسهیلات بانکی به افراد حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد ریسک اعتباری، رتبه اعتباری، امتیاز یا همان میزان خوش حسابی می باشد. یعنی افرادی که برای تسهیلاتی که قبلا دریافت کرده اند اقساط معوقه داشته، بدهکار مالیاتی بوده و یا چک برگشتی داشته باشند از امتیاز اعتباری کمتر و در نتیجه ریسک اعتباری بیشتری برخوردار هستند.

برای اطلاع از خدمات سامانه ارزی نیما بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین بانک ها با انجام اعتبارسنجی از چنین موضوعی مطلع شده و تسهیلات جدید را در اختیار این افراد قرار نخواهند داد. شرکت دانش بنیان سیگما با راه اندازی سامانه اعتبار من شرایطی را فراهم کرده تا افراد متقاضی بتوانند بدون نیاز به مراجعات حضوری، اعتبارسنجی حساب های بانکی خود را انجام دهند، البته در صورتی که بانک مورد نظر آن ها جزء سایت اعتبار من قرار گرفته باشد.

چنانچه به عنوان افراد حقیقی قصد انجام اعتبارسنجی را دارید باید نشانی اینترنتی mycredit.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “اعتبارسنجی افراد حقیقی” کلیک نمایید.

اعتبار سنجی افراد حقیقی در سامانه mycredit.ir

در مرحله جدید باید کد ملی و شماره تماس همراهی که به نام خودتان می باشد را در قسمت های مربوطه درج کرده، تیک تایید موافقت با قوانین و گزینه “پرداخت وجه و دریافت گزارش” را انتخاب کنید.

درج کدملی افراد حقیقی

سپس وارد صفحه پرداخت می شوید که باید از طریق درج شماره کارتی که رمز دوم آن فعال است مبلغ خواسته شده را پرداخت نمایید.

پرداخت وجه گزارش افراد حقیقی

بعد از پرداخت وجه مشخص شده، کد تایید یا همان احراز هویت برای شماره تماس شما ارسال می شود که باید آن را در سامانه درج کرده تا در نهایت گزارش اعتبارسنجی در اختیار شما قرار بگیرد.

چنانچه برای انجام اعتبارسنجی از سایت اعتبار من، کد هدیه دریافت کرده اید برای استفاده از آن باید بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر گزینه “جهت دریافت گزارش با کد هدیه کلیک نمایید” را انتخاب کنید.

انجام اعتبار سنجی با کد هدیه

دریافت گزارش اعتبارسنجی برای شرکت ها mycredit.ir

همانطور که گفتیم در سامانه اعتبار من شرایطی فراهم شده تا افراد حقوقی نیز بتوانند اعتبارسنجی حساب های خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

برای اطلاع از بخش های سامانه پیچک بانک مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه به عنوان فرد حقوقی قصد دریافت گزارش اعتبارسنجی را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی mycredit.ir وارد سایت اعتبار من شده و در صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر ابتدا از سمت راست صفحه گزینه “مشتریان حقوقی” و سپس از سمت چپ صفحه گزینه “اعتبارسنجی افراد حقوقی” را انتخاب کنید.

اعتبار سنجی افراد حقوقی در سامانه اعتبار من

در مرحله جدید باید شناسه ملی شرکت، کد ملی و شماره تماس همراهی که به نام مدیر عامل شرکت می باشد را در قسمت های مربوطه درج کرده، تیک تایید موافقت با قوانین را انتخاب و بر روی گزینه “پرداخت وجه و دریافت گزارش” کلیک نمایید.

درج شناسه ملی شرکت جهت اعتبار سنجی در سامانه اعتبار من

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه پرداخت می شوید که باید از کارت بانکی خود برای پرداخت آنلاین وجه مشخص شده استفاده کنید.

پرداخت هزینه اعتبار سنجی افراد حقوقی

بعد از انجام پرداخت وجه، کد تایید برای شماره تماسی که درج کرده اید ارسال می شود که باید آن را در مرحله جدید وارد کرده تا گزارش اعتبارسنجی برای شما نمایش داده شود.

هزینه اعتبارسنجی در سامانه اعتبار من و نحوه پرداخت آن

همانطور که در مراحل دریافت گزارش اعتبارسنجی توضیح دادیم افراد حقیقی و حقوقی باید مبلغی را جهت دریافت گزارش به صورت آنلاین پرداخت کنند. هزینه این کار برای افراد حقیقی 10 هزار تومان و برای افراد حقوقی 13 هزار و 80 تومان می باشد که باید از طریق کارت بانکی که رمز دوم آن فعال است به صورت آنلاین و در سامانه اعتبار من پرداخت شوند.

چگونه می توان به سامانه اعتبار من وارد شد؟

برای ورود به سایت اعتبار من باید از نشانی اینترنتی mycredit.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

سامانه اعتبار من متعلق به چه بانکی است؟

این سامانه توسط شرکت دانش بنیان سیگما راه اندازی شده و متعلق به بانکی خاص نیست بلکه اعتبار سنجی حساب افراد حقیقی و حقوقی در بانک های مختلف از طریق سایت اعتبار من انجام می شود.

آیا اعتبار سنجی در سایت اعتبار من هزینه دارد؟

بله، برای افراد حقیقی 10 هزار تومان و برای افراد حقوقی 13 هزار و 80 تومان هزینه دارد.

آیا در گزارش اعتبار سنجی که سایت اعتبار من ارائه می دهد میزان ریسک اعتباری نیز درج شده است؟

بله، یکی از جزئیاتی که در گزاش ارائه شده توسط این سامانه مشاهده می کنید، میزان ریسک اعتباری خواهد بود.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *