سامانه های حقوقی

نحوه ثبت سرقت خودرو

اولین کاری که باید در مورد ربوده شدن خودرو انجام بدهید؛ ثبت سرقت خودرو است. متاسفانه یکی از جرایمی که در هر جامعه ای رخ می دهد، دزدی یا همان به سرقت رفتن وسایل نقلیه است. برای خودروهای سواری، موتورسیکلت، وسایل نقلیه حمل بار و هر نوع وسیله موتوری امکان سرقت وجود دارد. در چنین مواقعی مهم ترین و اولین اقدامی که باید در لحظه مطلع شدن از دزدی انجام دهید؛ اعلام سرقت به مراجع مربوطه است.

بدون شک در این لحظات همه مردم به فکر تماس با پلیس هستند. بهتر است بدانیم روش دیگری نیز برای اعلام سرقت وجود دارد. با توجه به اهمیت ثبت و اعلام دزدی های انجام شده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های مختلف ثبت سرقت خودرو بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های ثبت سرقت خودرو

در هر جامعه ای انواع مختلفی از جرایم صورت می گیرد که یکی از آن ها سرقت وسایل نقلیه است. متاسفانه آمار سرقت خودروهای سواری و موتورسیکلت از بقیه موارد بیشتر است. بدون شک اولین کاری که فرد مالباخته بعد از مطلع شدن از سرقت خودرو انجام می دهد، اعلام سرقت است. برای انجام این کار نیز با مرکز پلیس تماس می گیرد. سپس نیروهای پلیس به محل سرقت مراجعه کرده و صورت جلسه تنظیم می کنند. بعد از آن هم بقیه مراحل مطابق با روال قانونی پیش می روند. نکته مهم این است که در اسرع وقت یعنی در واقع همان لحظه ای که فرد متوجه ربوده شدن خودرو می شود باید ثبت سرقت خودرو انجام گیرد.

در حال حاضر روش های مختلفی برای اعلام سرقت وسایل نقلیه موتوری و همچنین پلاک آن ها وجود دارند. تماس با مرکز پلیس 110 یک راه همیشگی برای اعلام سرقت است. در کنار این روش یک راهکار جدید نیز فعال شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. برای بهرمندی از این روش جدید باید اپلیکیشن پلیس من را نصب و فعال کنید. در این برنامه خدمات مختلفی وجود دارند که همگی کاربردی بوده و استفاده از آن ها موجب جلوگیری از اتلاف وقت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام وکالتنامه بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت سرقت خودرو

کسی که مالباخته است و وسیله نقلیه موتوری او اعم از خودرو سواری، موتور سیکلت و هر نوع دیگری از این دسته به سرقت رفته است، شخصا به دنبال پیدا کردن سارق نیست. بلکه در چنین مواقعی سرقت انجام شده باید به اطلاع پلیس برسد. برای ثبت سرقت خودرو یا پلاک آن دو روش وجود دارد. در روش اول می توانید با شماره 110 تماس گرفته و درخواست اعزام نیروهای پلیس به محل وقوع سرقت را اعلام کنید. براساس روش دوم باید اپلیکیشن پلیس من را نصب و فعال کرده، سپس اعلام سرقت را انجام دهید. در هر دو مورد درخواست شما در اختیار نیروهای پلیس قرار می گیرد. سپس بقیه مراحل طبق روال قانونی انجام خواهند شد.

برای اطلاع از مدت زمان رسیدن احضاریه بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت اینترنتی سرقت خودرو

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای اینترنتی و دسترسی به وسایلی همچون گوشی های تلفن همراه هوشمند؛ وب سایت، سامانه و اپلیکیشن های فراوانی طراحی شده اند. با گسترش خدمت رسانی غیر حضوری و آنلاین، بسیاری از امورات ضروری و مورد نیاز مردم در کمترین زمان ممکن به انجام می رسند. در این میان اپلیکیشن پلیس من با هدف ارائه خدمات غیر حضوری در این حوزه طراحی و فعال شده است. برای مثال اطلاع از خلافی خودرو به راحتی در این برنامه انجام می شود.

یکی دیگر از خدمات مهم و کاربردی این برنامه ثبت سرقت خودرو است. در واقع مالباخته هایی که وسیله نقلیه موتوری یا پلاک وسیله آن ها به سرقت رفته می توانند از طریق این برنامه اعلام سرقت را انجام دهند. بنابراین لازم است که برنامه پلیس من را نصب و فعال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از مفهوم ابلاغ قانونی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت سرقت خودرو از طریق پلیس من

همانطور که گفتیم برای اعلام سرقت وسایل نقلیه موتوری و یا پلاک آن ها علاوه بر تماس با پلیس 110 می توانید از طریق اپلیکیشن پلیس من اقدام کنید. برای انجام این کار ابتدا باید برنامه را نصب و فعال کنید. سپس از منو برنامه مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “خدمات پیشگیری” کلیک نمایید.

نحوه ثبت سرقت خودرو

در مرحله جدید باید بر روی گزینه “ثبت سرقت خودرو” کلیک کنید.

مراحل ثبت سرقت خودرو

سپس مطابق با تصویر زیر به شما اطلاع داده می شود که استفاده از این خدمت به انجام احراز هویت نیاز دارد. چنانچه با انجام این کار موافق هستید باید گزینه “بله” را انتخاب کنید.

ثبت سرقت خودرو در پلیس من

در مرحله جدید باید کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “احراز هویت” کلیک نمایید.

مراحل ثبت سرقت خودرو در برنامه پلیس من

بعد از انجام احراز هویت حال باید شماره پلاک، ساعت، تاریخ و مکان سرقت را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ثبت سرقت” را انتخاب کنید.

روش های ثبت سرقت خودرو

برای اطلاع از مفهوم ابلاغ واقعی بر روی لینک کلیک کنید.

برای ثبت سرقت خودرو چه روش هایی وجود دارد؟

برای انجام این کار دو روش مختلف وجود دارد که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا روشی غیر حضوری برای اعلام سرقت خودرو فعال است؟

بله، برای انجام این کار باید اپلیکیشن پلیس من را نصب و فعال کنید.

آیا برای اعلام سرقت پلاک خودرو هم باید با پلیس 110 تماس بگیریم؟

بله، به محض اطلاع از سرقت پلاک خودرو باید اعلام سرقت را انجام دهید.

آیا برای اعلام سرقت خودرو در اپلیکیشن پلیس من باید محل سرقت را نیز ثبت کنیم؟

بله، درج این مورد ضروری است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *