سامانه های مالی و سرمایه

اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir

انجام بسیاری از امورات بانکی به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت بانک ملت، برای مشتریان این بانک امکان پذیر شده است. در حال حاضر اغلب مردم تمایل دارند بسیاری از امورات بانکی خود را که پرکاربرد بوده و به صورت روزمره از آن ها استفاده می کنند، از طریق سامانه های آنلاین انجام دهند. این امکان از طریق راه اندازی اینترنت بانک ها برای مشتریان هر بانک به صورت اختصاصی فراهم شده است.

بانک ملت انجام اموراتی همچون انتقال وجه، مدیریت تسهیلات، مدیریت چک های صیادی، پرداخت قبوض، مشاهده گردش حساب و… را از طریق اینترنت بانک برای مشتریان خود امکان پذیر کرده است. با توجه به اهمیت و کاربرد خدمات بانکی نامبرده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اینترنت بانک ملت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با اینترنت بانک ملت

آشنایی با اینترنت بانک ملت

ملت یکی از بانک های گسترده کشور است که خدمات و امکانات غیر حضوری مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. بخشی از خدمات آنلاین از طریق سایت بانک ملت قابل دریافت هستند و بسیاری از امورات بانکی غیر حضوری نیز با ورود به اینترنت بانک ملت در دسترس مشتریان این بانک قرار می گیرند.

توجه داشته باشید استفاده از برخی خدمات اینترنت بانک نیازی به نام کاربری و رمز عبور ندارند و به اصطلاح بدون نیاز به لاگین هستند، ولی بسیاری از خدمات آنلاین بانک ملت با فعال سازی اینترنت بانک و دریافت رمز عبور، قابل دسترس هستند.

برای اطلاع از نحوه ورود به اینترنت بانک سپه بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir

ورود به اینترنت بانک مذکور مختص مشتریان بانک ملت است، بنابراین اولین شرط استفاده از خدمات غیر حضوری بانک ملت، افتتاح حساب در این بانک می باشد. حال چنانچه جزء مشتریان بانک ملت هستید و قبلا نسبت به فعال سازی اینترنت بانک خود اقدام کرده اید، بهتر است بدانید ورود به این سایت برای اشخاص حقیقی، اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار و اشخاص حقوقی، متفاوت است. به همین علت در ادامه مطلب نحوه ورود هر یک از این اشخاص را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

ورود اشخاص حقیقی به اینترنت بانک

برای انجام این کار باید از طریق نشانی اینترنتی ebanking.bankmellat.ir به صفحه اصلی سایت وارد شده و ابتدا از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “اشخاص حقیقی” کلیک نمایید، سپس شناسه مشتری، رمز ورود، عبارت امنیتی و رمز یکبار مصرف را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود اشخاص حقیقی به اینترنت بانک ملت

برای اطلاع از خدمات اینترنت بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

ورود اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار به اینترنت بانک ملت

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت و انتخاب گزینه “اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار” به صفحه جدیدی مطابق با تصویر زیر منتقل می شوید، حال باید بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به اینترنت بانک ملت

در مرحله جدید باید شناسه مشتری، کلمه عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود صاحبان کسب و کار به اینترنت بانک ملت

برای اطلاع از امکانات اینترنت بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

ورود اشخاص حقوقی به اینترنت بانک ملت

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت و انتخاب گزینه “اشخاص حقوقی” به صفحه ای مطابق با تصویر زیر منتقل می شوید که باید بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود اشخاص حقوقی به اینترنت بانک ملت

در مرحله جدید باید شناسه مشتری، کلمه عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

نحوه ورود به ebanking.bankmellat.ir

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در اینترنت بانک پارسیان بر روی لینک کلیک کنید.

فعال سازی اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی اینترنت بانک و نحوه ورود مشتریان بانک ملت به این سامانه را توضیح دادیم. حال بهتر است بدانیم مشتریان بانک ملت برای استفاده از خدمات غیر حضوری اینترنت بانک باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کرده و بعد از تکمیل فرم فعال سازی اینترنت بانک، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند. توجه داشته باشید بعد از اولین ورود به اینترنت بانک، رمز عبور خود را تغییر دهید، زیرا در غیر این صورت بعد از گذشت 10 روز باید مجددا به شعب بانک ملت مراجعه کرده و رمز جدید را دریافت کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به اینترنت بانک اقتصاد نوین بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات اینترنت بانک ملت

بانک ملت بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت بانک در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی که مشتری این بانک هستند، قرار می دهد. استفاده از خدمات غیر حضوری بانکی از اتلاف وقت مشتریان جلوگیری کرده و روند انجام امورات را تسریع می بخشد. با توجه به توضیحات گفته شده، به چند مورد از امکانات اینترنت بانک مذکور اشاره می کنیم:

  • مدیریت چک های صیادی
  • مشاهده گردش حساب
  • اعلام موجودی
  • دریافت شماره شبا
  • پرداخت قبوض
  • خرید شارژ سیم کارت
  • پرداخت اقساط تسهیلات
  • مشاهده جزئیات حساب
  • انتقال وجه
  • حواله بین بانکی
  • حواله بین حساب های بانک ملت

بنابراین چنانچه قصد استفاده از خدمات گسترده اینترنت بانک مذکور را دارید ابتدا باید نسبت به افتتاح حساب در بانک ملت اقدام کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه آی کاپ بانک رسالت بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به اینترنت بانک ملت وارد شویم؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی ebanking.bankmellat.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان فعال سازی غیر حضوری اینترنت بانک برای مشتریان بانک ملت وجود دارد؟

خیر، برای فعال سازی اینترنت بانک باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید.

آیا می توانیم از طریق اینترنت بانک، اقساط تسهیلات بانک ملت را پرداخت کنیم؟

بله، پرداخت اقساط تسهیلات یکی از امکانات کاربردی اینترنت بانک است.

آیا اشخاص حقوقی نیز می توانند به اینترنت بانک متعلق به بانک ملت وارد شوند؟

بله، امکان ورود اشخاص حقوقی که مشتری بانک ملت هستند، به اینترنت بانک فراهم شده است.

3.6/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *