سامانه های مالی و سرمایه

اینترنت بانک مسکن

در حال حاضر خدمات و امکانات گسترده ای از طریق اینترنت بانک مسکن در اختیار مشتریان این بانک قرار گرفته است. بانک مسکن با راه اندازی بخش اینترنت بانک خود اکثر امورات کاربردی و مورد نیاز مشتریان را به صورت غیر حضوری در اختیار آنان قرار می دهد. ورود به اینترنت بانک مذکور مختص مشتریان بانک مسکن است و نیاز به فعال سازی و دریافت رمز عبور دارد.

به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اینترنت بانک متعلق به بانک مسکن و نحوه ثبت نام در آن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سایت اینترنت بانک مسکن

سایت اینترنت بانک مسکن

بانک مسکن به عنوان یکی از قدیمی ترین بانک های کشور خدمات گسترده و متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این بانک در کنار تمامی خدمات مشترکی که همچون سایر بانک ها ارائه می دهد، تسهیلات متنوعی را نیز به منظور ساخت، خرید، بازسازی و تهیه ودیعه مسکن مشتریان فراهم کرده است.

بانک مسکن به منظور کاهش مراجعات حضوری به شعب این بانک، افزایش میزان رفاه و رضایت مشتریان خود اقدام به راه اندازی سایت اینترنت بانک مسکن کرده است. مشتریان بانک مذکور می توانند از طریق ورود به بخش اینترنت بانک اکثر امورات مورد نظر خود را دریافت کرده و از مراجعات حضوری به شعب بانک مسکن بی نیاز شوند.

برای مثال دریافت گردش و موجودی حساب، انتقال وجه، خدمات چک های صیادی، پرداخت اقساط و… در اینترنت بانک در اختیار مشتریان بانک مسکن قرار گرفته اند.

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک مسکن را دریافت کرده اید، برای ورود به این بخش باید نشانی اینترنتی ibn.bank-maskan.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به اینترنت بانک مسکن

لازم به ذکر است چنانچه رمز عبور اینترنت بانک خود را دریافت کرده ولی آن را فراموش کرده اید، این امکان در همین مرحله برای شما فراهم شده تا رمز عبور خود را بازیابی کنید.

برای اطلاع از بخش های سایت بانک سینا بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام اینترنت بانک مسکن ibn.bank-maskan.ir

بانک مسکن برای تحقق اهداف مهمی همچون کاهش مراجعات حضوری به شعب این بانک و افزایش رفاه و رضایت مشتریان خود، سایت اینترنت بانک را فعال کرده است. ورود به اینترنت بانک مسکن مختص مشتریان همین بانک است ولی دسترسی به امکانات و خدمات اینترنت بانک نیازمند ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور می باشد.

به همین دلیل مشتریان بانک مسکن باید به یکی از شعب این بانک به صورت حضوری مراجعه کرده و با تکمیل درخواست کتبی، نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک را به صورت نسخه چاپ شده دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک دی بر روی لینک کلیک کنید.

توجه داشته باشید مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن جهت ثبت نام در اینترنت بانک فقط یکبار انجام خواهد شد و پس از آن ورود به سایت اینترنت بانک با همان نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است.

راهنمای فعال سازی اینترنت بانک مسکن

در قسمت قبلی همین مقاله به بررسی نحوه ثبت نام در اینترنت بانک مسکن پرداختیم، همانطور که گفتیم امکانات مختلف و کاربردی از طریق ورود به اینترنت بانک در اختیار مشتریان بانک مسکن قرار گرفته اند.

برای اطلاع از امکانات اینترنت بانک دی بر روی لینک کلیک کنید.

در این مورد بهتر است بدانیم مفهوم ثبت نام و فعال سازی اینترنت بانک مشابه بوده و فرآیندی مجزا ندارند، بنابراین چنانچه قصد استفاده از خدمات سایت نامبرده را دارید ابتدا باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کرده و افتتاح حساب کنید. سپس برای ثبت نام، فعال سازی و ورود به اینترنت بانک، نام کاربری و رمز عبور خود را از شعب بانک مسکن دریافت کنید.

اینترنت بانک مسکن کارت به کارت ibn.bank-maskan.ir

یکی از خدمات بانکی که امروزه به صورت مکرر از آن استفاده می شود، انتقال وجه از طریق روش کارت به کارت است. در حال حاضر این اقدام با مراجعه حضوری به دستگاه های خودپرداز و همچنین ورود به اپلیکیشن های مختلف حوزه پرداخت قابل انجام می باشد.

البته سقف کارت به کارت در اپلیکیشن های عمومی و مشترک میان بانک ها، محدود بوده و کمتر از سقف انتقال وجه دستگاه های خودپرداز و اینترنت بانک است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه مشتری بانک مسکن هستید و رمز عبور اینترنت بانک را نیز دریافت کرده اید این امکان برای شما فراهم شده تا از طریق ورود به اینترنت بانک مسکن مبالغ بیشتری از سقف انتقال وجه اپلیکیشن های دیگر را کارت به کارت کنید.

خدمات اینترنت بانک مسکن

در قسمت های قبلی همین مقاله به معرفی اینترنت بانک مسکن و نحوه فعال سازی آن پرداختیم، همچنین تعدادی از امکانات این سایت را بیان کردیم. باتوجه به اینکه امکانات و خدمات سایت اینترنت بانک مذکور بسیار گسترده هستند، در ادامه مطلب به موارد بیشتری از امکانات آن اشاره می کنیم:

  • انتقال وجه پایا و ساتنا
  • پرداخت اقساط و قبوض مختلف
  • خدمات چک های صیادی
  • دریافت گردش و موجودی حساب
  • مسدودی کارت
  • خرید شارژ سیم کارت
  • انتقال وجه کارت به کارت
  • نمایش لیست حساب ها
  • مشاهده شماره شبا هر حساب
  • دریافت رمز حساب
  • ویرایش نام حساب
  • افتتاح حساب
  • نمایش حساب های متصل به کارت
  • تمدید با درخواست کارت المثنی
  • برداشت بدون کارت
  • کارت هدیه
  • انتقال وجه حسابی گروهی
  • لیست، درخواست، جزئیات و حذف حواله های منظم
  • لیست تسهیلات
  • مشاهده صورت وضعیت
  • محاسبه سود تسهیلات

برای اطلاع از خدمات سامانه شمس بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به اینترنت بانک مسکن وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی ibn.bank-maskan.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توان به صورت غیر حضوری در اینترنت بانک مسکن ثبت نام کرد؟

خیر، این امکان فراهم نمی باشد. برای ثبت نام در اینترنت بانک باید به صورت حضوری به شعب بانک مسکن مراجعه کنید.

آیا از طریق اینترنت بانک می توان وضعیت تسهیلات بانک مسکن را مشاهده کرد؟

بله، مشاهده وضعیت تسهیلات بانک مسکن از طریق ورود به اینترنت بانک امکان پذیر است.

آیا سقف کارت به کارت در اینترنت بانک متعلق به بانک مسکن بیشتر از سایر اپلیکیشن ها می باشد؟

بله، چنانچه قصد انتقال وجه به روش کارت به کارت بیشتر از مبلغ سایر اپلیکیشن ها را دارید بهتر است به اینترنت بانک مذکور وارد شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *