سامانه های تحصیلی

اعلام نتایج کنکور ارشد 1401

سازمان سنجش آموزش کشور وظیفه اعلام نتایج کنکور ارشد را در کنار موضوعات مرتبط با سایر آزمون های تحصیلی، برعهده دارد. تمامی مراحل اعم از ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، انتشار کارنامه و نتایج اولیه، انتخاب رشته و در نهایت انتشار نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت غیر حضوری انجام می شوند.

در حال حاضر بنا به دلایل مختلفی اکثر دانش آموختگان مقطع کارشناسی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آمادگی های لازم را کرده و از امکانات سایت سازمان سنجش استفاده می کنند. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اعلام نتایج کنکور ارشد و سایت مرتبط با آن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 1401

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد

یکی از آزمون های تحصیلی و سراسری که در کشور ما برگزار می شود، آزمون مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس است. در حال حاضر اکثر دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی و یا فارغ التحصیلان بنا به دلایل مختلفی همچون کسب مدارک علمی بالاتر، جلوگیری از بیکار ماندن و… اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می کنند.

برای اطلاع از جزئیات اعلام نتایج آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

این آزمون برای سال 1401 در بازه زمانی 28 تا 30 اردیبهشت ماه برای پنج گروه آزمایشی برگزار شد. گروه های آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد شامل علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی هستند. اعلام نتایج کنکور ارشد به منظور اطلاع داوطلبان از رتبه و تراز و به طور کلی کارنامه آزمون، در تاریخ 29 خرداد ماه 1401 انجام شده و پس از آن مهلت زمانی انتخاب رشته آغاز شده است.

در نهایت اعلام نتایج کنکور ارشد 1401 و انتشار اسامی پذیرفته شدگان در 7 شهریور ماه توسط سازمان سنجش انجام شد. بنابراین داوطلبانی که انتخاب رشته انجام داده اند باید با در دسترس داشتن اطلاعات ثبت نامی خود به سایت سازمان سنجش وارد شوند.

نحوه مشاهده نتایج کنکور ارشد

همانطور که گفتیم تمامی مراحل مرتبط با آزمون کارشناسی ارشد از ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی از طریق ورود داوطلبان به سایت سازمان سنجش انجام می شوند. با توجه به اعلام نتایج کنکور ارشد در تاریخ 7 شهریور ماه، چنانچه قصد مشاهده نتایج را دارید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی sanjesh.org وارد صفحه اصلی سایت سازمان سنجش شده و مطابق با تصویر زیر از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.

ورود به سامانه اعلام نتایج کنکور ارشد

با ورود به مرحله جدید و مشاهده لینک های مختلف باید “اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته” را انتخاب کنید.

مشاهده نتایج کنکور ارشد

سپس مطابق با تصویر زیر از کادر سمت راست صفحه بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

ورود به سیستم اعلام نتایج کنکور ارشد

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه خواهید شد که دو روش مختلف برای ورود به سیستم اعلام نتایج کنکور ارشد برای شما نمایش داده می شود. بعد از درج مشخصات در یکی از کادرهای مربوطه گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

روش مشاهده نتایج کنکور ارشد

برای اطلاع از بخش های پورتال سازمان فنی و حرفه ای بر روی لینک لکیک کنید.

بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کنکور ارشد

به هنگام ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش یک کد پیگیری و شماره پرونده در اختیار شما قرار می گیرد. این دو مورد برای ورود داوطلبان به بخش اعلام نتایج و انتخاب رشته ضروری هستند، بنابراین باید آن ها را در دسترس داشته باشید.

گاهی اوقات برخی از داوطلبان کنکور ارشد شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام خود را در دسترس ندارند، سازمان سنجش برای این موضوع نیز راهکاری را در نظر گرفته است. در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش امکان بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری فراهم شده است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه قصد دریافت مجدد موارد نامبرده جهت دسترسی به بخش اعلام نتایج کنکور ارشد را دارید باید بعد از ورود به سایت سازمان سنجش از کادر مربوط به سیستم پاسخگویی که در سمت چپ تصویر قرار گرفته است بر روی گزینه “دریافت شماره پرونده و کد پیگیری” کلیک نمایید.

دریافت شماره پرونده کنکور ارشد

چنانچه قبلا در سامانه اعلام نتایج کنکور ارشد ثبت نام نکرده اید حال باید گزینه “عضویت در سامانه” را انتخاب کنید.

عضویت در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش

با ورود به مرحله جدید ابتدا باید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده، تیک مربوط به پذیرش قوانین را به تایید رسانده و در نهایت بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

ثبت نام در سیستم پاسخگویی سنجش

با انجام مراحل قبلی یک رمز عبور برای شماره موبایل شما ارسال می شود، حال به مرحله اول برگشته و مطابق با تصویر زیر، گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

ورود به سایت پاسخگویی کنکور ارشد

سپس آدرس پست الکترونیک خود را به همراه رمز عبور و کد ملی در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

رمز عبور سامانه پاسخگویی سنجش

با ورود به مرحله جدید باید از کادر سمت راست تصویر گزینه “درخواست جدید” را انتخاب کنید.

ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

سپس ابتدا نوع آزمون و سال آن را انتخاب کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

انتخاب نوع آزمون سراسری

در نهایت وارد صفحه ای مطابق با تصویر زیر خواهید شد که باید از ردیف مربوط به “دریافت شماره پرونده یا داوطلبی” بر روی گزینه “انتخاب” کلیک کنید.

بازیابی شماره داوطلبی کنکور ارشد

برای اطلاع از خدمات سامانه وادافا دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

اعتراض به نتایج کنکور ارشد

برخی از داوطلبان کنکور ارشد به نتایج اعلام شده و یا عدم اعمال سهمیه هایی که داشته اند، اعتراض دارند. هرچند که احتمال رخ دادن خطا در اعلام نتایج کنکور ارشد کم است ولی به هرحال صفر نیست، به همین علت سازمان سنجش امکان ثبت اعتراض داوطلبان کنکور ارشد را فراهم کرده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه ساها دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه قصد ثبت اعتراض به نتایج کنکور ارشد را دارید باید در بازه زمانی که سازمان سنجش اعلام می کند به سایت این سازمان مراجعه کرده و از بخش سیستم پاسخگویی قرار گرفته در سمت چپ تصویر، بر روی گزینه “ارسال درخواست” کلیک کنید.

اعتراض به نتایج کنکور ارشد

سپس چنانچه در این سامانه ثبت نام نکرده اید مانند قسمت قبلی همین مقاله مراحل ثبت نام و دریافت رمز عبور را طی کنید تا مطابق با تصویر زیر به مرحله انتخاب نوع درخواست برسید.

ثبت اعتراض به نتایج کنکور ارشد

با ورود به مرحله جدید شرح درخواست و اعتراض خود را در سامانه اعلام نتایج کنکور ارشد درج کرده و بعد از وارد کردن مشخصات خواسته شده، بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت اعتراض در سایت سازمان سنجش

چگونه می توان از اعلام نتایج کنکور ارشد مطلع شد؟

برای مشاهده نتایج آزمون کارشناسی ارشد باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

آیا می توان بدون کد داوطلبی نتیجه آزمون کارشناسی ارشد را مشاهده کرد؟

بله، برای ورود به بخش مشاهده نتایج آزمون کارشناسی ارشد در دسترس داشتن کد پیگیری و شماره پرونده ضرورت دارد.

آیا امکان ثبت اعتراض نسبت به نتایج آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد؟

بله، این امکان از طریق ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش فراهم شده است.

آیا می توان شماره پرونده ثبت نام کنکور ارشد را دوباره دریافت کرد؟

بله، در همین مقاله نحوه بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کنکور ارشد توضیح داده شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *