سامانه های اجتماعی

استعلام نمره منفی گواهینامه

در حال حاضر روش های مختلفی برای استعلام نمره منفی گواهینامه فعال شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است زیرا یکی از جدیدترین اقدامات پلیس راهور جهت کاهش تخلفات رانندگی و اعلام هشدار به رانندگان متخلفی که جرایم نقدی برای آنان اهمیتی ندارد ثبت نمره منفی برای گواهینامه رانندگی و در صورت رسیدن نمرات به سقف تعیین شده، توقیف گواهینامه می باشد.

متاسفانه درصدی از جمعیت افرادی که گواهینامه رانندگی دارند نسبت به جرایم نقدی بی اهمیت بوده و با رانندگی خارج از قوانین سبب به خطر افتادن جان خود و دیگران خواهند شد، از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از گسترش تخلفات خطر آفرین اقدام به اجرا سازی طرح ثبت نمره منفی برای گواهینامه ها کرده است.

با توجه به ثبت سیستمی نمرات منفی گواهینامه، سامانه ای نیز جهت اطلاع از نمرات منفی طراحی و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. البته روش های مختلفی برای استعلام این موضوع وجود دارد که به دلیل اهمیت اطلاع از نمرات منفی و لزوم رعایت رانندگان جهت جلوگیری از توقیف گواهینامه، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب و روش های مختلف استعلام نمره منفی گواهینامه بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سایت استعلام نمره منفی گواهینامه

ورود به سامانه استعلام نمره منفی گواهینامه

متاسفانه در تمامی کشورها تخلفات رانندگی یکی از عوامل و دلایل مرگ انسان ها می باشند، کشور ما نیز از این مورد مستثنی نبوده و بسیاری از افراد بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود و دیگران را در خیابان ها و جاده ها به خطر می اندازند.

چندین سال است که پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از بروز تخلفات و حوادث ناشی از رانندگی اشتباه اقدام به جریمه نقدی رانندگان متخلف کرده است، ولی این طرح چندان با موفقیت همراه نیست زیرا برخی از رانندگان بدون توجه به جرایم نقدی به رانندگی اشتباه و خطر آفرین خود ادامه می دهند.

برای اطلاع از امکانات سامانه شهروند سپاری شیراز بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور طرح ثبت نمره منفی برای گواهینامه رانندگان متخلف به مرحله اجرا سازی رسیده است. بر اساس این طرح 20 مورد از تخلفات رانندگی که خطر بیشتری برای سلامت و جان مردم دارند علاوه بر جرایم نقدی دارای نمره منفی نیز هستند.

چنانچه نمرات منفی به حد مشخص شده توسط پلیس راهور برسند گواهینامه رانندگان برای مدتی تعیین شده توقیف و چنین افرادی از انجام رانندگی محروم خواهند شد. در همین راستا روش های مختلفی نیز برای استعلام نمره منفی گواهینامه طراحی و فعال شده تا عموم مردم به راحتی بتوانند از وضعیت نمره منفی گواهینامه خود مطلع شوند.

برای اطلاع از جزئیات سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از روش های استعلام نمره منفی رانندگی که در کمترین زمان ممکن میزان نمره منفی را در اختیار رانندگان قرار می دهد، سامانه استعلام نمره منفی رانندگی است که زیر مجموعه سایت پلیس راهور می باشد. برای استفاده از این روش کافی است شماره گواهینامه خود را در سامانه مذکور وارد کنید.

به همین منظور چنانچه قصد استعلام نمره منفی رانندگی خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی rahvar120.ir وارد صفحه اصلی سایت پلیس راهنمایی و رانندگی شده، مطابق با تصویر زیر به قسمت میانی صفحه مراجعه کرده و بر روی گزینه “استعلام نمره منفی” کلیک نمایید.

نحوه استعلام نمره منفی گواهینامه

در مرحله جدید ابتدا باید از طریق گزینه “ثبت نام” در سامانه احراز هویت نیروی انتظامی ثبت نام کرده و رمز عبور فعال دریافت کنید. بعد از ثبت نام در سامانه احراز هویت مجددا به همین صفحه وارد خواهید شد، حال باید مطابق با تصویر زیر کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

رمز عبور سایت استعلام نمره منفی گواهینامه

سپس مطابق با تصویر زیر وارد صفحه اصلی سامانه استعلام نمره منفی گواهینامه خواهید شد.

سامانه استعلام نمره منفی گواهینامه

برای اطلاع از بخش های سایت صندوق بازنشستگی بر روی لینک کلیک کنید.

روش های استعلام نمره منفی گواهینامه

بر اساس طرح ثبت نمره منفی گواهینامه برای 20 مورد از تخلفات رانندگی که احتمال رخ دادن حادثه و خطر آفرینی بیشتری دارند علاوه بر جرایم نقدی، ثبت نمره منفی نیز اعمال خواهد شد. طرح مذکور به منظور کاهش جرایم رانندگی به مرحله اجرا سازی رسیده است زیرا کم نیستند تعداد رانندگانی که نسبت به جرایم مالی بی اهمیت بوده و همچنان به تخلفات خود ادامه می دهند.

بر اساس طرح ثبت نمره منفی برای گواهینامه چنانچه میزان نمرات منفی به حد تعیین شده توسط پلیس راهور برسد گواهینامه رانندگان متخلف برای مدتی مشخص توقیف شده و چنین افرادی از انجام رانندگی محروم خواهند شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ساجون بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین ضروری است تمامی رانندگان هر چند وقت یکبار نسبت به استعلام نمره منفی گواهینامه خود اقدام کرده تا چنانچه نمره منفی برای آنان به ثبت رسیده باشد با احتیاط بیشتری رانندگی کرده تا میزان نمرات به سقف تعیین شده نرسند.

همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای استعلام نمره منفی رانندگی وجود دارد، برای مثال سایت پلیس راهور که در قسمت قبلی همین مقاله به آن اشاره کردیم یکی از روش های استعلام می باشد.

برای اطلاع از روش های رهگیری تیپاکس بر روی لینک کلیک کنید.

از دیگر روش های اطلاع از نمرات منفی گواهینامه می توان به استعلام به صورت حضوری از طریق مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی و یا دفاتر پلیس 10+ و همچنین استعلام از طریق کد ملی و پیامک اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سایت پلیس راهور، در ادامه مطلب به توضیح این روش می پردازیم:

طبق توضیحات قسمت قبلی همین مقاله و از طریق نشانی اینترنتی rahvar120.ir وارد صفحه اصلی سامانه استعلام نمره منفی رانندگی شده و مطابق با تصویر زیر شماره گواهینامه خود را در قسمت مربوطه درج و بر روی گزینه “ارسال” کلیک نمایید.

روش های استعلام نمره منفی گواهینامه

با انجام مرحله قبلی نتیجه استعلام در همان صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد.

مشاهده نتیجه استعلام

برای اطلاع از نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام نمره منفی با کد ملی

استعلام نمره منفی گواهینامه با کدملی

یکی از موضوعاتی که اغلب مردم تمایل دارند به هنگام انجام امورات اداری و رسمی، همچون انجام استعلام های مختلف از آن استفاده کنند، ارائه کد ملی جهت اطلاع از نتیجه مورد نظر می باشد.

البته بهتر است بدانیم در اکثر مواقع ارائه کد ملی جهت انجام استعلام های اداری ضروری می باشد ولی در برخی از روش های استعلام به خصوص روش های آنلاین و اینترنتی به جای درج کد ملی باید مشخصه دیگری را در اختیار داشته باشید، مانند استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سایت پلیس راهور.

برای اطلاع از روش های پیگیری کارت خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

درمورد استعلام نمره منفی رانندگی روش دیگری نیز وجود دارد که بر اساس آن باید کد ملی خود را در اختیار کارکنان دفاتر پلیس 10+ یا مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دهید تا از این طریق استعلام نمره منفی رانندگی با کد ملی به انجام برسد. توصیه می کنیم به هنگام مراجعات حضوری علاوه بر کارت ملی، گواهینامه خود را نیز به همراه داشته باشید.

استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک

بدون شک تعدادی از رانندگان در موقعیت های مختلفی که به شبکه اینترنت و یا وسایلی همچون گوشی تلفن همراه هوشمند یا رایانه دسترسی ندارند نیز تمایل خواهند داشت که از نمره منفی گواهینامه خود مطلع شوند.

پلیس راهور با ارائه روشی دیگر جهت استعلام نمره منفی گواهینامه مشکل عدم دسترسی به وسایل هوشمند و اینترنت را نیز برطرف کرده است.

برای اطلاع از نحوه پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

بر اساس این روش رانندگان باید شماره گواهینامه خود را به سرشماره 1101202020 پیامک کنند تا سامانه پلیس راهور با کسر مبلغ 350 تومان از شارژ سیم کارت و یا افزودن مبلغ به قبض سیم کارت مورد نظر، نتیجه استعلام را به همان شماره از طریق پیامک ارسال کند.

استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک

برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین و دسترسی اکثر مردم به گوشی های تلفن همراه هوشمند، سازمان ها، نهادها و مراکز مختلف جهت ارائه خدمات غیر حضوری خود اقدام به طراحی و فعال سازی برنامه ها و اپلیکیشن های قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند کرده اند.

در مورد استعلام نمره منفی گواهینامه نیز در حال حاضر برنامه های مختلفی این استعلام را انجام می دهند، برای مثال اپلیکیشن “فرمون” یکی از برنامه های کاربردی در این زمینه می باشد.

برای اطلاع از امکانات پورتال شرکت ملی نفت بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه قصد استعلام نمره منفی از طریق برنامه فرمون را دارید باید مطابق با نسخه سیستم عامل گوشی تلفن همراه خود فایل برنامه را دانلود و نصب کنید، سپس مطابق با تصویر زیر با مراجعه به بخش “خلافی خودرو” بر روی گزینه “استعلام نمره منفی” کلیک نمایید.

برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه

برای اطلاع از بخش های سایت دولت همراه بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه اعتراض به نمره منفی گواهینامه

در قسمت های قبلی همین مقاله در مورد روش های مختلف استعلام نمره منفی گواهینامه صحبت کردیم، همانطور که گفتیم علاوه بر روش حضوری، می توانید از طریق مراجعه به سایت پلیس راهور و یا از طریق پیامک نسبت به نمرات منفی گواهینامه خود مطلع شوید.

بهتر است بدانیم برخی از رانندگان به همگام مشاهده نمرات منفی تخلفات رانندگی خود نسبت به ثبت نمرات اعتراض داشته، ممکن است تخلف انجام شده را انکار کنند و یا برای ادعای خود مدارک مستند در اختیار داشته باشند.

برای اطلاع از نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است برای ثبت اعتراض نسبت به نمرات منفی گواهینامه، سامانه اینترنتی و یا پیامکی طراحی نشده است، بنابراین افراد معترض باید به صورت حضوری به واحد اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی شهر خود مراجعه کنند.

برای مراجعه و ثبت اعتراض باید مدارکی همچون گواهینامه، سند و یا وکالتنامه خودرو، فرم درخواست و مدرک اثبات اعتراض خود را به همراه داشته باشید، در غیر این صورت به اعتراض شما رسیدگی نخواهد شد.

برای اطلاع از خدمات سایت ثبت نام سایپا بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه پاک کردن بخشودگی نمره منفی گواهینامه

یکی از سوالات مهم رانندگانی که نمره منفی برای گواهینامه آنان به ثبت رسیده این است که چگونه می توان مشمول بخشودگی شده و سپس نمره منفی تخلفات رانندگی از گواهینامه آنان حذف شود؟

بهتر است بدانیم تنها یک روش برای حذف نمره منفی از سابقه گواهینامه رانندگان وجود دارد که برای مشمول بخشودگی شدن نیز نیازی به مراجعه حضوری به مرکزی خاص یا ورود به سامانه ای آنلاین وجود ندارد.

برای اطلاع از امکانات سایت بتاجا بر روی لینک کلیک کنید.

  • لازم به ذکر است چنانچه میزان نمرات منفی رانندگان برای اولین بار به عدد 30 برسد، گواهینامه آنان به مدت 3 ماه توقیف شده و بعد از پایان مدت زمان توقیف باید مبلغ 40 هزار تومان را به حساب خزانه عمومی واریز کنند.
  • چنانچه برای دومین بار میزان نمره منفی گواهینامه به عدد 25 برسد، گواهینامه به مدت 6 ماه توقیف شده و بعد از مدت زمان تعیین شده باید مبلغ 60 هزار تومان به حساب بانکی خزانه عمومی واریز شود.
  • در نهایت چنانچه میزان نمره منفی برای سومین بار به عدد 20 برسد گواهینامه به مدت 1 سال توقیف شده و رانندگان علاوه بر پرداخت مبلغ 100 هزار تومان به حساب خزانه عمومی باید در کلاس های آموزشی قوانین رانندگی و جلسه آزمون نیز شرکت کنند.

برای اطلاع از امکانات سایت دفتر پیشخوان دولت بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین بهتر است بدانیم برای حذف نمره منفی از سابقه گواهینامه چنانچه رانندگان بعد از پایان دوره زمانی توقیف گواهینامه به مدت 6 ماه هیچ یک از تخلفات رانندگی را انجام ندهند به صورت خودکار نمرات منفی گواهینامه آنان حذف خواهد شد.

چگونه می توان به سامانه اینترنتی استعلام نمره منفی گواهینامه وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی rahvar120.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق مراجعات حضوری وجود دارد؟

بله، برای انجام این کار باید به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس + 10 یا اداره پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

آیا امکان بخشودگی نمرات منفی گواهینامه وجود دارد؟

بله، شرایط بخشودگی و حذف نمرات منفی گواهینامه در همین مقاله توضیح داده شده است.

آیا بعد از اتمام مدت زمان توقیف گواهینامه باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

بله، هزینه ای که باید پرداخت شود مطابق با تعداد دفعات توقیف گواهینامه می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *